IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Turlid: Skönt att allt ser bra ut så här långt. Jag hade många och kraftiga rörelser tidigt. Min man kunde känna rörelser på utsidan ca i vecka 17. Det var hicka Hela magen hoppade rytmiskt.
Turlid: Skönt att allt ser bra ut så här långt. Jag hade många och kraftiga rörelser tidigt. Min man kunde känna rörelser på utsidan ca i vecka 17. Det var hicka Hela magen hoppade rytmiskt.
Anne Vilken tuff tid ni gått igenom. Ni är modiga och starka som kör igång så snabbt igen. Jag håller verkligen tummarna för att det ska gå bra direkt för er.
Skytten Lycka till. Det kommer gå bra. Det är inte säkert att du känner dig mer redo nästa månad, upp på hästen bara Själv känner jag inte alls av sprutorna när jag har kört tidigare. Som så många andra har sagt så är det väntan som är det tunga.
Jag brukar betala efter VUL när man vet hur det ser ut och om det finns några ägg att plocka, men jag går på IVF Kliniken Stockholm (StG). Vet egentligen inte när de vill ha betalt men så har jag iallafall gjort med alla syskonförsök och ingen har sagt något.
Turlid hoppas bergodalbanan tar slut snart.
Jassica: Grattis det låter lovande
Själv väntar jag på mens framåt tisdag och sedan sprutstart dagen efter. ( ...om nu inte våra hemmaförsök har tagit sig. Jag har lite ont i brösten )
Skytten: Jag kommer inte ihåg hur de gjorde med VUL första gången men nu förtiden tar de ett blodprov dag 6 och ibland också ett VUL annars brukar de göra ett dag 8. För mig brukar det bli ÄP dag 10-11 men någon gång har det blivit dag 13. Så det har varit väldigt olika. Jag har inga bra råd att ge, det finns andra här inne som är bättre på det. Ta det lugnt bara det kommer gå bra.
Turlid, Skönt med positivt resultat.
Ingen mens idag, kan det vara så att våra hemmaförsök har lyckats
Jag brukar gå som en klocka men vi får se hur det ser ut imorrn. Jag känner inget åt något håll.
Snösport: Jag tror säkert at IVF Kliniken Stockholm på St Görans kan hjälpa dig med provtagning, men då får du betala dina tusenlappar tyvärr, men du kan alltid ringa och kolla med dem om ingen annan kan/vill hjälpa till.
Skytten: Det är helt normalt att du känner av behandlingen i magen och om du inte känner dig jätte svullen och öm behöver du nog inte oroa dig för överstimulering. Någon som varit med om detta kanske kan berätta mer om hur det känns.
Det är helt normalt att pendla mellan hopp och förtvivlan och för mig har det varierat mellan gångerna.
Jag tror du grubblar och oroar dig en massa i förväg och det tar ju också på krafterna och psyket och kan göra dig ledsen. Försök slappna av och lita på kliniken denna första gång, om det misslyckas (Vilket det så klart inte gör ) är det dags att börja fundera på vad som kan göras annorlunda och vad du skall be om. Du måste först veta hur du reagerar på mediciner och annat för att kunna ändra behandlingen så den passar dig bättre. Flera av de andra sakerna som Turlid skrev om är frusterande idiotiskt men det svårt att påverka iallafall som ger resultat för din behandling nu. Angående utredningar på dig och mannen så är det också försent nu när du är mitt i behandling.
Ta det lugnt det kommer att gå bra.
Själv har jag tyvärr inte haft tid med uppdatering en gång om dagen som Slemmis föreslog .
Jag rapporterar nu, mensen har inte kommit ännu. Naturligtvis så kunde jag inte låta bli testa i morse och inget resultat. Jag tyckte jag kunde ana bara en svag strimma av ett plus men det var nog önsketänkande då min man inte såg någonting.
Jag hade lite menskänningar i morse men har inte kännt något under dagen.
Jag har inga tester hemma nu och kommer inte hinna köpa fler idag, så det blir inga tester förrän på fredag. (om inte mensen har kommit innan vilket jag trots allt tror att den gör. så jag kommer inte bli så besviken)
Det kommer inte synas på bild det är jag helt säker på, kanske nästa gång