IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Skytten: En sak till, På StG skall man vara där minst 30 minuter innan ÄP för att man skall byta om och de ska förbereda en för ingreppet. Kan vara värt att kolla.
Skytten: En sak till, På StG skall man vara där minst 30 minuter innan ÄP för att man skall byta om och de ska förbereda en för ingreppet. Kan vara värt att kolla.
Mamman och Enya lycka till imorgon.
Det kanske är fler som behöver lycka till imorrn i så fall Lycka till ni med.
Det händer så mycket att jag har svårt att hålla reda på vem som gör vad vilka dagar.
Spännande!!!
De enda biverkningar jag brukar få av Crinone är ont i brösten och lite trött men det tycker jag man är under hela proceduren. (Vad jag kan komma ihåg)
Kanon! Mamman och Enya. Nu håller vi tummarna för att många delar sig fint och blir guldägg både till er och till frysen.
Zinfandel: Vad tråkigt, men kanske skönt att veta ändå på något sätt.
När jag är klar med den här omgången IVF skall jag också försöka få till lite mer utredning på mig. (om det inte resulterat i en bebis förståss) Eftersom mannen hade dåliga simmare så blev vi rekommenderade IVF direkt, egentligen är det bara min äggproduktion och ägglossning som är kontrollerad, dåförtiden fungerade den bra.
Simmarna har ju blivit bättre så nu är frågan relevant hur jag fungerar och om det är någon idé att försöka tajma hemmaförsök.
Jag håller tummarna för en riktigt snygg livmoder.
Skytten lycka till i morgon, det kommer gå jätte bra.
Bekymra dig inte om Crinone jag vet inte riktigt vilka biverkningar du fruktar men jag har iallfall bara fått vanliga gravidbiverkningar, ont i brösten, och jag har haft samma biverkningar med progesteron vaggisar också. Enda skillnaden för mig har varit att de är kladdiga på olika sätt.
Imorgon bitti skall jag på VUL. Det är alltid lite läskigt ifall det skulle vara få eller inga blåsor. Magen känns lite svullen och öm, så nåt är det på gång hoppas jag.
Kalimero: Vad tungt livet har blivit för dig, hoppas det snart ordnar upp sig på bästa sätt. Jag fortsätter iallfall att hålla tummarna för det lilla grynet ett tag till.
Enya och Mamman: Hoppas det har gått riktigt bra för er idag och att det blivit fina embryon till både er och frysen.
Skytten: Hoppas det har gått riktigt bra för dig också med många fina ägg och att du mår bra. Jag brukar alltid känna mig rätt mör efter äggplock och alla steg känns rätt upp i magen.
Själv har jag varit på VUL idag, 6 fina äggblåsor och kanske några till små. 3 på varje sida vilket är några fler på höger och färre på vänster än vad det brukar vara. Slemhionnan är 11mm. Det går lite långsammare än vad det brukar så det finns en chans att de små hinner ikapp. Jag tror det bara är bra att det går lite minde snabbt då kanske kvalitén hinner bli bättre. Det brukar gå rätt fort med plock på dag 10-11 nu blir det tidigast på dag 12.
Skall på nytt VUL på måndag så får vi se.
Maryhe: Fantastiskt! Grattis
Turlid: Jag blir också alldeles lycklig för din skull. Grattis grattis