• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Grattis fru gås

• Nu Syskon

Mia vad tråkigt att det inte blev något plus. Du är duktig som kan släppa det direkt.

• Nu Syskon

Mamman vad härligt med ett plus, jag blir alldeles glad, hoppas du är ny trendsetter.

Maryhe, fy vad trisst och jobbigt med ÖS och stukad fot, som om inte den "normala" hormonpåverkan är tillräcklig. Håller tummarna för onsdagen. Mamman har ju satt trenden så det kommer gå bra

Skytten, man brukar kunna få rätt ont i magen när blåsan är full, den trycker ju på hela härligheten (äggstockar och livmoder) men det förklarar inte urinröret, kanske säkrast att kolla upp.

Vi har betalat alla våra försök ur egen ficka, vi har tagit av besparingar och sparat hela tiden. Jag har inte räknat samman alltihop förrän nu och blev just mörkrädd vad mycket pengar det handlar om. Vi har inte haft möjlighet att få bruttoavdrag, och hann bara med en trepack innan jag blev för gammal.

• Nu Syskon

Skytten. Du säger att du drömmer drömmen ibland när du har ÄL också. Det kanske är så, att drömmen kommer när hormonerna svallar generellt, vilket likagärna kan betyda graviditet

• Nu Syskon

Bellami, vad tråkigt med negativt resultat.
    Men det är kanske för tidigt att ge upp. Jag hade ett försök kvar i ett trepack när jag var mentalt helt slut och deprimerad. Valde dock att göra det sista försöket, efter några månaders uppehåll, trots att jag inte trodde på det. Och se på 5e försöket födde jag en dotter, jag hade pricis fyllt 39. Så kan det vara för er också. Kramar till dig.

• Nu Syskon

Maryhe, klart det finns några kvar. Jag håller tummarna för dig idag och på torsdag också om det behövs. Kram

• Nu Syskon

Lycka till Zin, håller tummarna.

Själv, ångesten börjar komma krypande, molvärk i magen, brukar alltid betyda mens för mig.
    ...men den brukar komma på dag 10 vilket är på måndag, så det är inte dags riktigt än.
    Det känns rätt konstigt, för första gången sedan vi började hela karusellen har jag inte en back up plan för nästa steg.

• Nu Syskon

Hönan: Jo jag har IVF barn sen tidigare. Jag kommer inte ihåg riktigt, men jag vet att jag aldrig fick riktig mensvärk den gången men om jag hade molvärk så här tidigt vet jag inte. Man skulle ha skrivit dagbok från första försöket. 
    Ett gott råd till alla som precis börjat IVF resan, Skriv dagbok! Sedan hoppas vi att ni slipper konsultera den utan att det tar sig direkt.  

• Nu Syskon

Grattis Zin, nu tusan.

Enya, Heja heja!! Jag hade testat redan,

Sunseed, det låter ju lovande heja heja.

Maryhe: Grattis nu du!!!

Jag kanske har missat någon viktig händelse idag i så fall. Heja heja till er också.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?