• Nu Syskon

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack för alla lycka till. Det har gått bra, jag fick ut 7 jämnstora ägg så det ser positivt ut. För första gången på länge blev jag inte sövd utan mest lokalbedövning. Vad kul det var att se vad som händer och hur de suger ut äggen. Det har ju jag liksom missat förut. Enda felet var att jag blev snuvad på dne sköna sömnen efteråt, men det var det värt .  Nu skall jag gå och vila lite och ta ikapp den.

Märtaros, väldigt roligt att höra om din lycka, grattis. Varje graviditet här gör mig glad som om det var jag själv som hade fått ett plus.

Mia, det kanske är så att i din släkt så har ni er bästa fertila ålder efter 40. I så fall har du bästa tiden nu, så det blir nog två

• Nu Syskon

Tack alla gulliga för lyckönskningar och grattis.

Slemmis på  A svarar jag
    Jag tror som du angående fryst och färskt men vet inte. Jag antar att ni ändå kommer få göra ICSI och då väljer de ju ut en tillsynes pigg och sprallig simmare oavsett frusen eller färsk. Hur lång tid tar det att tina sperma? Kan ni pröva med färsk och om det inte lyckas ändå hinna få tinad?

På B  svarar jag
     Med  korta metoden kan du köra på varannan cykel, start på mens 1 TD vid mens 2 kör igen på mens 3.
     Med den långa tar ju cykeln längre tid + att de rådde mig att vila en period. F.d (före dottern) hann jag 4 försök på ett år, två långa och två korta. Nu är jag inne på mitt 5e på ett år, jag började i september förra året. (Jag kunde ha gjort ett i maj/juni också men stod över.

PÅ C har jag ingen aning

• Nu Syskon

Snösport: Vansinnigt tråkigt att höra, det som verkade så bra. Fantastiskt att det du skriver här nu, kan låta så positivt efter alla turer. Jag håller på dig och det kommer komma något bra ut av detta i slutänden. Lycka till Många kramar.

• Nu Syskon

Slemmis, det är så länge sedan jag körde långa metoden så jag kommer inte riktigt ihåg. Det finns andra här som vet bättre. Men om jag minns rätt så började man med nässpray nån gång mitt i perioden och sprayade i ca två veckor och sedan började man med sprutor som brukar ta mellan 10-14 dagar sedan ÄLspruta vänta 1,5 dag ÄP vänta 2 dagar sedan ET och sedan vänta ~14 dagar på ett + = totalt ca 45 dagar. Nån annan, rätta mig om jag kommer ihåg fel.
    Ett gott råd, skriv dagbok på allt nu när du kör igång. Jag ångrar att inte jag gjort det från början. Nu undrar jag hur vi gjorde olika gånger och hur jag tänkte och kände. Jag kommer helt enkelt inte ihåg. Kanske också beror på åldern  

• Nu Syskon
    Maryhe skrev 2011-08-31 16:38:40 följande:
    kattenizze: Perfekt! Vi åt curry i går!!!   
    Det är nog okay du ruvar ju inte än
  • Nu Syskon

Slemmis!
    Du hinner, men som Zinfandel skriver så är den psykiska påfrestningen inte heller att leka med för de allra flesta. Men du ska inte behöva alla dina försök! + på förstaDrömmer

Anne F för alla oss som gjort IVF och går på MVC i Stockholm i allafall så görs det ett UL i vecka 32 som standard, då kollar de att moderkakan fungerar som den ska och att fostret växer som den ska. Men det är en bra uppmaning så att alla eventuella risker undanröjs.

• Nu Syskon

Zin, det är väl inte riktigt så att frysta embryon är lika bra som de färska. De som klarar sig och fortfarande delar sig som de ska är lika bra, men det är rätt många som inte klarar upptiningen. Så visst är det en risk med frysning och det gäller nog även spermierna.

• Nu Syskon

Maryhe: Pust, vilken jobbig dag, det hade ju varit jobbigt i den värmen även utan full hormonstorm i kroppen. Jag håller tummarna för att du snart mår bättre och att plock går bra på fredag.

• Nu Syskon

Jag var tvungen att kolla hur många inlägg vi skrivit idag och det är ca. 120 stycken.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?