turlid70 skrev 2010-09-28 08:29:21 följande:
pp08 var ni landstingspatienter hos CvL? Har de 42 år åldersgräns för alla patienter eller bara privata? Bor ni i Uppsala län?
Jag fyller 40 om en månad, några fler landstingsförsök på Karolinska får jag glömma, men får dock göra klart mina FET, som jag lägger så stort hopp på. Nu måste jag vänta min nästa mens och sen äl. Just den här tiden går så oerhört sakta, men ändå flyger den iväg så extremt fort i större sammanhang. Man kan bli galet arg på sig själv och andra för dem beslut som har tagits tidigare, men dessa beslut är redan tagna och tyvärr går inte att ta om. Det är bara att rikta sig mot framtiden, försöka att ha orken kvar och fortsätt att hoppas tjejer! Många kramar.
Vi gick hos en distansläkare som har samarbete med CVL. All planering, VUL och medicinering var hos honom. ÄP och ET hos CVL. Vi bor inte i Uppsala län. Vi bodde även i ett annat län under tiden för behandlingen, det var tur...för på så sätt fick vi 3st. landstingsförsök. Kön var mycket kortare där. Nu bor vi i Sthlm och skulle bara fått 2 behandlingar, jag skulle inte hunnit i tid eller (lång kö, och jag skulle varit över 38år).
Tror att åldersgränsen för privata kunder/patienter ligger lite högre, men är ej säker. Beror på resultat /hormonvärden/ barn/ behandlingar innan.