• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ok! Här kommer städad lista - fast jag vågar inte städa så mycket som jag trodde, har bara tagit bort ett fåtal vi inte hört av på evigheter. Hoppas alla som är inne uppdaterar själva så vi får lite ordning på status (ja, jag jobbar som administratör till vardags ...

*VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    SyskonETT, 40 år, Sthlm, syskonförsök IVF 1 (misslyckades), inväntar FET.
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst 
    Fruttan, 38 år (i sept), Stockholm. Väntar på att göra syskonförsök nr 3. 
    Zinfandel, 40 år i Skåne, 3 ET & 2 FET 
    mamman0301 39 år Blekinge IVF 3 (IVF 1 -, IVF 2 + men missfall )
    Celin, 39, Stockholm, IVF2 (syskon) väntar på FET 
    AnnaLinn -72, Halland, 3 IVF:er. 
    Cathy, 38 år, 2 ET, väntar på IVF3. 
    Finfina, 43 år, IVF 3, CFC
    Mammagås, 39 år, 3 IVF:er + 1 FET. IVF 3 pos. MA v. 16, FET - Biokemisk grav. Bor i Örebro, gjort IVF på CvL. Myran6801, 43 år, 1 IVF på Sophiahemmet & 3 på CvL,  IVF nr 5 korta behandlingen på CFC, DK - avbröt då det bara var 1 follikel och gjirde insemination 21/10 
    Skytten, 40, Stockholm, IVF1 i aug-sep CvL, mens på RD 14, FET 28/11, mens på RD 11. 
    Slemtorsk i din bralla, född 73, Västra Götaland, halvsyskonförsök, ICSI 30/11 mens RD 9
    Maryhe, 42 år Pozzolo Formigaro ICSI1 + ICSI2 (frusna ägg)-  sprutstart ca 19 januari Centro Promea Turin, Italien
    Sunseed. 40 år, IVF 1(misslyckades), FET 1, testdag 21/12 minus. Väntar på FET 2.
    Bengalen: 38 år, 7 IVF:er varav 2 ET Cura. 1 ÄD Ava, Riga, 1 ÄD RMC
    Hemulen, 38 år, 4 inseminationer, 2 IVFer, 2 FET. IVF 1 pos, MA v10.

***SÄNGHALMSLIGAN***
    Fjällsippan, 43 år, Stockholm, ruvat sexton gånger; fick en son på tionde. Hoppas på hemmamirakel! 
    Linköping68, 43 år, Linköping: Hemmaförsök, ev en IVF till om någon klinik säger ja..... 

***FET*** 
    pralinen jessica, 39 år, Göteborg, ICSI 3 (1 FET),SU,  nytt FET v 50
    Oceanney, 42 år,Frankrike, syskonförsök, stimulerad FET2 20/12

***SPRAYAR*** 
    Anne f 41, Trönö, första spraydag 23 decIVF försök nr 1. 
    Hönan 39 år, Stockholm, första spraydag 11 okt, ICSI 4 slutet på November i Örebro 
    pp08, 41år, Stockholm, IVF7 (syskon) spraystart 24 okt

***SPRUTAR*** 
    Sushi. 42år. IVF 6 på Calanderska, korta metoden med Fostimon. 
    Victoria71, Göteborg, IVF-centrum, IVF-försök nr 2, korta metoden menopur, sprutstart 11/1

***JAPANSKA METODEN***

***ÄP/ET*** 

***RUVARE OCH TESTDAG*** 
    Mia, 42 år, Göteborg, (2 IVF, FET x 2) nu FET 3, TD 14/12 
    Syskon Nu, 41 år, IVF Kliniken Sthlm, Syskonförsök 5 MA, FET 5/12 TD 23/12
    Thuleslapper, 38 år, Värmland (men går på USÖ),  FET 8/12, TD 24/12
    Oceanney, 42 år, Frankrike, syskonförsök, stimulerad ICSI/FET 20/12, TD 2/1

***GRAVIDA*** 
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5, BF 14/1 
    Turlid, 41 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, TD 24/5, BF27/1 
    No Ka Oi, 39 år, Göteborg, Carlanderska, FET, BF slutet av jan. 
    Min Tur, snart 38 år, Halmstad, (3st ICSI + 1 FET , 1 MA 06-07,annat förhållande) 1:a IVF BF 30 jan 
    Lumix, 40 år, BF mars 2012 
    Märtaros, 40 år, hemmaförsök, BF 25 april 2012 
    Enya70, 41 år Uppsala, (MA september 2010) ICSI 10 CFC, TD 9/9, BF 15 maj 2012
    Boe, född 72, Stockholm, syskonförsök 2, FET CvL, TD 18/9 BF maj 2012
    Maraki73, 38 , Nordic IVF-Center Göteborg (2 IVF+ 1 FET och 1 MF ) ÄP 16/11, ET 18/11,   27/11 TD 6/12
    Inanna 43 år, Nordic IVF-Center Göteborg, (3 ICSI + 3 FET och 2 MA) . ICSI 4, ÄP 14/11, ET 16/11, TD 4/12, BF 5/8-2012
    Vi 4, 40 år, Carlanderska Gbg, IVF nr 1 (syskonförsök), ET 10/12, TD 24/12. BF 28/8 2012

***FÖDDA*** 
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011 (KS i vecka 42)
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, son född 17/7 2011, bor i Göteborg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12, son och dotter födda 12/12 genom KS
    Eviglängtan, 39 år, Skåne, (IVF4). BF 19/1. Tvillingar 

• Ypke

Zin, så tråkigt med jobbiga besked! Usch, gillar inte när du är ledsen, du är ju den som peppar oss andra för det mesta! Nu får du söka tröst hos oss - och som Tjorven säger: jag känner också på mig att du kommer att lyckas!!

Förstår inte varför äggledarna är viktiga: de används ju inte vid Ivf!? Jag är dåligt påläst, jag vet, men mkt intresserad om du orkar dra det kortfattat.

Stor kram Zin!

• Ypke

Tack Zin, jag förstår. Hoppas, hoppas du har turen med dig när det gäller operationstider och allt som kan försena och jäklas. Och det är ju fantastiskt att doktor D är så säker på att det ska funka sen!

• Ypke

Bra fråga, Skytten, det skulle jag också vilja veta. 

Ni som vet - varför tycker jag det gör ondare att spruta Menopur än GonalF? Det gör inte ondare att sticka in kanylen i magen, men det gör ont att trycka i all vätskan (hade 375 enheter med gonalen, 450 nu) och sen svider det och sticker efteråt. Har någon upplevt det likadant?  

• Ypke
    Zinfandel skrev 2012-01-13 13:45:17 följande:
    Nu är jag nere på 5-6 v till laparoskopi SkrattandeSolig
    Hejja dig!! När hinner du jobba?
    Tack för immunologilektionen, ska spara den.
  • Ypke

Bengalen, kan tyvärr inte svara på en enda av dina frågor, hoppas någon annan kan!

Men kan ni snälla hjälpa mig förstå varför menopursprutorna gör så ont, som jag skrev om igår!? Jag får knappt in all vätskan i magen, det svider och sticker rejält. Det VAR inte så i höstas med Gonal - kan jag göra något fel?

• Ypke

Roligt med lite mer aktivitet i tråden! Välkommen till oss, fröken juli!

Tack för kommentarer om menopur-ont. Vätskan är rumstempererad, så det är inte det. Och det gör ont redan när jag börjar spruta in, så det är inte bara mängden vätska heller. Får fråga på VUL måndag. ÄP antagl nästa måndag, 23/1.

Fint vinterväder idag! Kram alla

• Ypke

Thule: Önskar att det inte var så motigt för dig just nu. Det enda man kan vara säker på när allt strular är att det inte alltid kommer att vara så, det kommer lösningar och bättre dagar, ibland på de mest egendomliga sätt.

Linköping och Syskon (om jag inte misstar mig): Roligt att ni börjar spruta också, stort lycka till!

Jag är nyss hemkommen från VUL, och det blir uttag redan på torsdag, efter bara 8 dagars sprutande alltså. Känns skönt att det gått så fort och att jag tydligen är mer lättstimulerad med menopur än Gonal. Om det har någon betydelse för slutresultatet vet jag inte, nån annan som vet?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?