• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • hispan

Oj vad ni har varit flitiga! Var borta över helgen och har nu försökt läsa ikapp, det är så mycket som händer er. Många kramar till alla som känner sig deppiga (ingen nämnd ingen glömd).

Tänkte försöka uppdatera mig när det gäller listan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3                                                                                                                 hispan: 39 år, bor i värmland, korta metoden, start 17/3, ÄP prel, v.13

***ET***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Fjällsippan, 42 år, syskonförsök nr 5 på CvL, bor i Stockholm, FET i mitten på mars
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon), två blasisar, TD 22/3
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Fjällsippan

Tack alla för Era tröstande ord Hjärta.

*uppdaterar*

Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Mimmsann72, 39 år, planerad spraystart 21/3
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL?

***SPRAYAR***

***SPRUTAR***
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3                                                                                                                 hispan: 39 år, bor i värmland, korta metoden, start 17/3, ÄP prel, v.13

***ET***
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***

***FÖDDA***

***Övrigt**

• Fjällsippan
    dallas skrev 2011-03-21 09:21:26 följande:
    Imorgon är det dax för ET om allt går enl. planerna. Ringde kliniken nu och frågade hur det såg ut...4 st hade iaf gått vidare till långtidsodling, så jag hoppas 1 iaf kan bli en fin blastis....Men jag ropar inte hej förrän efter ET imorgon..hua, man slipper all nervositet när det är korttidsodling tycker jag (all och all, lite mindre då då! )
    Stort lycka till imorgon (i den här tråden också). 
  • Mimmsann72

Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL?

***SPRAYAR***
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3

***SPRUTAR***

***ET***

***FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***

***GRAVIDA***

***FÖDDA***

***Övrigt**

• Mimmsann72

Tänker extra mycket på Er alla här som har haft det kämpigt de sista dagarna. Det är så orättvist!
    Jag har precis börjat spraya, känns som en evighet till ÄP...och sist blev inget av mina 6 ägg befruktade...suck.
    Denna gång ska vi få hjälp med ICSI. Hoppas det går bättre. Man vill ju som sagt, gärna få ruva en liten tid iallafall.
    Stor kram till Alla på vår tråd!

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 13:35:35 följande:
    turlid70 skrev 2011-03-21 13:06:46 följande:
    Ja, det är riktigt riktigt jobbigt. Man krymper liksom till ingenting. Att ruva är också jobbigt, men ditt vill man ju i alla fall och hoppas, man vill få den chansen oavsett.

Så länge ni får fina embryon så är det ju försvarsbart att fortsätta med IVF, men ekonomiskt kan det vara tufft att göra det. Läste i din historia att ni gjorde 2 landstingsförsök. Varför gjorde ni inte det 3-e på Huddinge?
    Jo, jag förmodar att vi får göra fler försök. Vi fick 3 embryos som bedömdes som 10-poängare på senaste behandlingen, så den synliga kvaliteten på embryona är, som läkarna säger, "perfekta". Men en annan aspekt som min läkare har börjat ta upp är "hur mycket min kropp ska orka". Hittills har det blivit 8 fulla försök och 6 frysförsök, men fysiskt och psykiskt känner jag mig fortfarande stark. 

Men ekonomin är helt urholkad nu efter alla försök; så tyvärr finns det inga pengar. Sambon hade 12 rätt på tipset i helgen; 13 rätt hade gett oss över 100.000 kr vilket hade gett oss ekonomisk möjlighet till fler försök. Nu blev det "ynka" 2 000 kr istället. Men många bäckar små...

turlid, på vår tid så fick man bara 2 landstingsförsök på Huddinge, däremot ingick alla frysförsöken. Så det blev ändå sammanlagt 8 återföringar på Huddinge...men ingen bebis.  
    Trist att det inte blev bättre utfall på tipset. Önskar er  bättre tur nästa gång.

Var gjorde du din senaste behandling? Var det korta eller långa metoden ni körde?
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2011-03-21 10:39:53 följande:
    Deppigt; det blir ingen FET idag. Embryot dog.
    Nej herregud vad ledsamt Gråter! Styrkekram till dig!
  • Inanna Li

Det blev bara 7 ägg igår. Livet suger då jag hoppats på minst 10 eftersom 10 blåsor var på gång. De 3 mindre hann dessvärre inte växa till sig tillräckligt. Nu är det bara att hoppas på att flera blir befruktade inför ET imorgon. Jag är så besviken på min kropp då jag förmodligen åldrats i rekordfart på 10 månader eftersom jag fick ut hela 15 ägg förra året. Men jag hoppas att det finns befruktade ägg av bra kvalité att återföra imorgon på ET kl 11.30. Jag är så ledsen och dessutom blöder jag fortfarande efter nålstickskador i slidväggen efter ÄP. Jag har lite svidande värk i magen men hoppas att blödningarna snart försvinner.

Sorry för min klagovisa! Och OBS att jag bara jämför mig med mig själv för ett år sen!

Tack alla vänner för att ni finns!

• mirakel
    Inanna Li skrev 2011-03-22 10:21:46 följande:

Det blev bara 7 ägg igår. Livet suger då jag hoppats på minst 10 eftersom 10 blåsor var på gång. De 3 mindre hann dessvärre inte växa till sig tillräckligt. Nu är det bara att hoppas på att flera blir befruktade inför ET imorgon. Jag är så besviken på min kropp då jag förmodligen åldrats i rekordfart på 10 månader eftersom jag fick ut hela 15 ägg förra året. Men jag hoppas att det finns befruktade ägg av bra kvalité att återföra imorgon på ET kl 11.30. Jag är så ledsen och dessutom blöder jag fortfarande efter nålstickskador i slidväggen efter ÄP. Jag har lite svidande värk i magen men hoppas att blödningarna snart försvinner.

Sorry för min klagovisa! Och OBS att jag bara jämför mig med mig själv för ett år sen!

Tack alla vänner för att ni finns!

Här kommer en styrkekram till dig o jag hoppas verkligen att det är befruktade kanonägg att "hämta hem" imorgon!
    O styrekramar till alla er andra oxå!! när man läser här undrar man lite smått vad man gett sig in på ....
    Snacka om psykisk påfrestning! Jag tycker att ni är fantastiska som orkar!!!

Jag  (VI) är ju på allra första ivf.försöket o undrar hur är det ...
    ni som gjort ett,flera lr många försök är ni igång o jobbar mellan ÄP o ET??  o efter ET??
  • Snösport

Fjällsippan: nä vad trist nu när du längtat att bli ruvare... jag vet hur du känner men fortsätt leva på hoppet. Testa DHEA...ska testa det om detta inte går sista gången men vågar inte köra det innan just för jag äter levaxin och är lite rädd...kasnke för jag då haft endel medicinreaktioner de sista åren så vill man ju inte exprimentera för mycket själv.   Håll kontakt så kan vi stötta varandra!!

Eviglängtan...fasen vad trist!!!!

iNNAN68:  Beklagar att du inte är nöjd!!
    Men.......LEV HÄR OCH NU...fakta nu och se det lilla du kan se positivt för negativitet om allt hjälper inte och du har kommit långt...långt mycket bättre än många i din ålder så även om det var så fantaskitiskt bra för länge sedan så är det du ser för resultat verklighet nu. Jag hade gått hem och lyssnat på lugnande musik, umgåtts med folk som bara gör mej lycklig, baraq läst sådant som piggar upp mm för att få upp humöret och verkligen tro på de ägg/embryo som du kommer att få denna gången,,skit i förra gången NU är NU!!  

Igår var DÅ, idag är NU. imorgon är SEDAN

hoppas verkligen att du får fina embryon och att ett eller flera blir till ett litet barn för ER!!  Håller alla tummar och tår för att de befruktats bra inatt. Kram på dej.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?