Fjällsippan skrev 2011-03-22 10:56:21 följande:
Jag förstår din besvikelse; det är inte roligt när äggmängden dippar. Enligt min läkare kan man dock inte avgöra från endast en behandling att det beror på åldersfaktorn. För att kunna se en "trend" måste det göras 2-3 behandlingar. För det är ofta stora skillnader från äggplock till äggplock även för yngre kvinnor. MEN nu håller jag tummarna stenhårt att det här är ditt sista ÄP, och att det bästa, finaste och mest fantastiska ägget väntar på dig imorgon! Jag tror på dig. Kram.
Tack! Jag litar på vad du säger för att du har stenkoll och lång erfarenhet i IVF-branschen! Det är väl så att det kan variera mellan månader hur många antrala folliklar som dyker upp och ibland kan några blåsor ta täten och förhindra de mindre från att växa sig större och mogna. Det känns bara så konstigt att exakt samma dos 225 Gonal-F och exakt samma antal sprutdagar (10) kan ge en sådan variation (om det inte är åldersdip) men inget är förstås omöjligt. Hoppas jag inte nått den där dippen som jag tidigare skrivit om och som statistiskt sker vid 37-38 års ålder när man blir av med hälften av sina äggblåsor i ett nafs! Men jag måste antagligen göra en behandling till för att få svaret på det!
Hoppas att detta är min sista och att jag får två bra enbryon återförda imrgon!