• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • dallas

HEJ!

Ruvar nu på en "perfekt" blasto Den såg precis ut som när man ser dom på bild-det var fantastiskt att få se detta! TD 2/4...Hur det har gått för dom andra tre blastisarna vet dom imorgon och jag får ett brev om ett par dar om det gick att frysa något av dom. Så nu skall man försöka "glömma" att man ruvar....

• Inanna Li
    dallas skrev 2011-03-22 18:38:11 följande:
    HEJ!

Ruvar nu på en "perfekt" blasto Den såg precis ut som när man ser dom på bild-det var fantastiskt att få se detta! TD 2/4...Hur det har gått för dom andra tre blastisarna vet dom imorgon och jag får ett brev om ett par dar om det gick att frysa något av dom. Så nu skall man försöka "glömma" att man ruvar....
    Grattis! Hoppas du får alla tre till frysen Glad!
  • Thuleslapper
    Inanna Li skrev 2011-03-22 11:40:00 följande:
    Tack! Jag får veta allt imorgon kl 11:30 så jag får gå som på nålar ett dygn till. Om det skulle bli en nästa gång hoppas jag att dosen blir på 300 eftersom jag verkar vara lite mer svårstimulerad nu men läkarna verkar tycka att 7 ägg är OK.  Det var ju synd att de 3 sista blåsorna inte fick chansen att växa till sig men jag får ju förstås aldrig veta om de innehöll ägg ändå.
    Åh då håller jag tummarna!
    Har tyvärr inte varit online sen förra måndagen.... tisdags halkade jag och slog upp knät, fick tillbringa natten på akuten, såret behövde sys..
    Ja och på onsdag åkte vi till min mormor i Berlin som fyllde år.
    Har missat massor här men ska försöka läsa ikapp lite.

Kram Kram
  • underverket 06

Ianna68: Vad är det där med att man förlorar hälften av sina äggblåsor i ett nafs vid 37- 38 år ålder? Är det hälften av alla äggblåsor man är född med? Eller är man född med äggblåsorna? Vet ju att alla ägg man nånsin har bildas i 5. graviditetsmånaden på ett flickfoster. Ägg är ju inget vi producerar utan äggen man har föda man med, men hur är det med äggblåsorna. Det har jag inte koll på. Jag hade nog mitt dipp vid 38-39 eller nåt, för den gången vi lyckades o jag blev gravid med sonen var jag 37 år o 9 mån o fick ut jättebra ägg o många befruktade. Med vid syskon IVF vid precis 40 fyllda såg allt så mycket sämre ut, men jag hoppas ja bara hade otur o det blir mer o bättre ägg vid nästa IVF om några veckor.

• dallas

Inanna69: Grattis till äggen! det var ju ett bra resultat!

Tack för alla grattis! Kan inte riktigt fatta att nu är man alltså ruvare än en gång-trodde inte riktigt att jag någonsin skulle göra detta igen men så blev det ju iaf.

Nu förstår jag varför jag haft ganska ont (kommer  inte ihåg att jag haft det de andra gångerna, förutom vid första IVF då jag var lite överstimulerad, men det kändes mest efter återföringen)
     Jag har haft/har typ mensvärk sen ÄP, första dagen kändes det som äggstockarna satt uppe vid brösten när jag satte mig och när jag gick.hostar jag till så värker dom- hade visst en del vätska i dom+lite i buken och en del äggblåsor som dom inte hade sugit ut(för små antagligen)det gör ju sitt.Tur att jag ss mig, imorgon är det dax att jobba igen-har inte något stillasittande jobb utan står och går och lyfter en massa kantiner med mat i , kartonger osv. tror dock inte det skall påverka negativt gör det ondare får dom väl ss mig. Nu har jag iaf tagit det lugnt en vecka och det borde räcka.

En parantes-har retainer i både över och underkäken efter tandställning i tonåren...Vad händer, jo när vi äter middag så är det nån broskbit?! i min ena Järpe som gör att "betonget" som ståltråden sitter fast i lossnar lite grann i ena änden-buhu, nu måste jag gå till tandläkaren inom en ganska snar framtid och få dom och gjuta fast tråden igen, tänker dock försöka vänta i det längsta-vet att dom kommer tjata om en riktig undersökning....det vill jag inte nu iaf! absolut inte efter det här med TNF-alfa....

• Inanna Li
    underverket 06 skrev 2011-03-22 22:24:24 följande:
    Ianna68: Vad är det där med att man förlorar hälften av sina äggblåsor i ett nafs vid 37- 38 år ålder? Är det hälften av alla äggblåsor man är född med? Eller är man född med äggblåsorna? Vet ju att alla ägg man nånsin har bildas i 5. graviditetsmånaden på ett flickfoster. Ägg är ju inget vi producerar utan äggen man har föda man med, men hur är det med äggblåsorna. Det har jag inte koll på. Jag hade nog mitt dipp vid 38-39 eller nåt, för den gången vi lyckades o jag blev gravid med sonen var jag 37 år o 9 mån o fick ut jättebra ägg o många befruktade. Med vid syskon IVF vid precis 40 fyllda såg allt så mycket sämre ut, men jag hoppas ja bara hade otur o det blir mer o bättre ägg vid nästa IVF om några veckor.
    Man föds med alla äggblåsor man någonsin kommer att få. Vid 37-38 års ålder (kan ske tidigare eller senare förstås) kommer de man har kvar då minska med hälften. Samtidigt minskar AMH-värdet och FSH stiger. Usch, önskar att jag inte läst så mycket artiklar och annan info på nätet. Deprimerande läsning för den som är över 40!

Hoppas det går bra med din nästa IVF. Antalet ägblåsor kan variera per cykel!
  • turlid70
    dallas skrev 2011-03-22 18:38:11 följande:
    HEJ!

Stort grattis! SoligSoligSolig
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?