• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Grattis till dubbelruvningen, Inanna! När sonen blev till så blev det också "bara" 2 embryon kvar, så jag hoppas innerligt att du har samma tur som jag och Fahlvik. Kram. 

• pp08

Inanna: grattis till ruvningen. Även hos mig fanns det bara 2 embyron, men de var av bra kvalitet. En av de fäste men fortsatte inte att utveckla. Jag tror att du har jättebra chanser nu Lycka till.

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • Inanna Li

Tack för alla grattisönskningar Det verkar ju bli bra utfall när det bara finns två embryon kvar!

• mirakel

Grattis Inanna68! {#emotions_dlg.flower}

Jag kollade just på en film om hur man ska fixa med menopur-sprutorna.
    Jag ska ta en dos på 450....
    i filmen säger de att man kan blanda upp till 3 pulverbehållare (á 75 IE) i samma vätska.
    Någon som försökt att blanda sex pulverbehållare i samma vätska??
    Kram

• Eviglängtan

Grattis alla ruvara lycka till. Hoppas så att vi får fler plus denna sida, det behövs verkligen.

Själv tar jag en lite paus från IVF, men är säkert igång i april igen..., någon mer som väntar på nytt försök i april? Är snart inne på att ta det mesta, kortison, melatonin, DHEA, fragmyl (el vad det nu heter), rosenrot, bidrottninggele, trombyl, akupunktur, kinesiskörtmedicin tja finns det något mer man skall ta? Inte klokt vad man blir fixerad och jag som egentligen tror att det är den inneboende förmågan hos ägge som är avgörande för en graviditet och att man inte kan påverka den. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på alla piler som finns att tillgå..., men  hjälper dem?

HA EN BRA DAG ALLA.

• Eviglängtan

Jo, en sak till ett nytt preparat som heter (nytt och nytt) Fostimon (tror jag) skall tydligen vara bra för äldre tjejer, hjälper tydligen till att öka antal ägg, någon som provat, fundrar på att prova det. Min läkaren tycker jag skall köra på Puregon då vi alltid får fina ägg, men det blir ju inga barn........Någon med erfarenhet eller funderingar kring preparatet?

• Eviglängtan

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL?
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné 
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3                                                                                                                 hispan: 39 år, bor i värmland, korta metoden, start 17/3, ÄP prel, v.13 ***ET***

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3,TD 2/4
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver 
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Fjällsippan
    mirakel skrev 2011-03-24 12:11:27 följande:

i filmen säger de att man kan blanda upp till 3 pulverbehållare (á 75 IE) i samma vätska.
    Kram
    Jag har blandat 5 pulverbehållare i samma vätska. Och det gick bra. Har för mig att det går bra att även blanda 6 stycken. Visst är det någon i tråden som har gjort det?
    Eviglängtan skrev 2011-03-24 13:08:02 följande:
    Jo, en sak till ett nytt preparat som heter (nytt och nytt) Fostimon (tror jag) skall tydligen vara bra för äldre tjejer, hjälper tydligen till att öka antal ägg, någon som provat, fundrar på att prova det. Min läkaren tycker jag skall köra på Puregon då vi alltid får fina ägg, men det blir ju inga barn........Någon med erfarenhet eller funderingar kring preparatet?
    Jag har provat Fostimon. Det gav bra äggkvalitet; men den gången blev det något färre ägg (kan ju förstås bero på andra orsaker än Fostimonet). För mig blev det inget plus; men jag tror absolut att det är värt att testa!
  • pp08

Fjällsippan och Myrslok: ja, man kan blanda upp till 6 stycken. Information om max. 3 st. stämmer inte (har kliniken och läkaren sagt till mig flera gånger).

Flicka 2009 ; MF feb2011
  • turlid70
    mirakel skrev 2011-03-24 12:11:27 följande:

Kram
    Det går bra att blanda alla 6 i samma vätska. Jag blandade 4 och frågade barnmorskan just om att det är 3 man fick blande enligt instruktionen, men instruktionen var fel ock man fick blanda alla 6 i samma vätska.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?