• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • hispan

Thuleslapper: Tack för tipset, ska testa det i kväll

Jag har nu varit på VUL och det såg exakt ut som förra gången, 5 ordentliga blåsor och två mindre, så nu är det dags, på måndag gäller det! Förra gånge så fick jag lite överstimuleringssymtom, inget allvarligt, trots så få ägg! Har någon annan varit med om samma sak? Jag trodde att  risken för överstimulering bara  fanns om man hade väldigt många ägg.

Uppdaterar min status

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL?
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3                                                                                                       

***ET***
    Hispan 39 år, IVF nr2,  korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET 3 april.

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3,TD 2/4
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Zinfandel
    Eviglängtan skrev 2011-03-24 13:05:15 följande:
    Grattis alla ruvara lycka till. Hoppas så att vi får fler plus denna sida, det behövs verkligen.

Själv tar jag en lite paus från IVF, men är säkert igång i april igen..., någon mer som väntar på nytt försök i april? Är snart inne på att ta det mesta, kortison, melatonin, DHEA, fragmyl (el vad det nu heter), rosenrot, bidrottninggele, trombyl, akupunktur, kinesiskörtmedicin tja finns det något mer man skall ta? Inte klokt vad man blir fixerad och jag som egentligen tror att det är den inneboende förmågan hos ägge som är avgörande för en graviditet och att man inte kan påverka den. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på alla piler som finns att tillgå..., men  hjälper dem?

HA EN BRA DAG ALLA.
    Haha, så ser min lista också ut Skrattande och jag betar av den successivt Glad
  • Thuleslapper
    Eviglängtan skrev 2011-03-24 13:05:15 följande:
    Grattis alla ruvara lycka till. Hoppas så att vi får fler plus denna sida, det behövs verkligen.

Själv tar jag en lite paus från IVF, men är säkert igång i april igen..., någon mer som väntar på nytt försök i april? Är snart inne på att ta det mesta, kortison, melatonin, DHEA, fragmyl (el vad det nu heter), rosenrot, bidrottninggele, trombyl, akupunktur, kinesiskörtmedicin tja finns det något mer man skall ta? Inte klokt vad man blir fixerad och jag som egentligen tror att det är den inneboende förmågan hos ägge som är avgörande för en graviditet och att man inte kan påverka den. Ändå kan jag inte låta bli att tänka på alla piler som finns att tillgå..., men  hjälper dem?

HA EN BRA DAG ALLA.
    Håller nästa på med detsamma som du
    Men ska nog inte börja med nästa IVF förrän i Maj tror jag.

Har ju börjar gå hos en akupunktör och var där för tredje gången i måndags (har gått där 1 gång i veckan..)
    Hon tyckte att jag verkade svara så bra på behandlingen att jag inte behöver gå så ofta utan vi kan prova med typ varannan vecka. Skulle få mens denna vecka (kom idag som på beställning)  och min akupunktör bad mig försöka att inte ta några värktabletter för att kolla hur intensiv smärtan är....
    I vanliga fall tar jag 6-8 tabletter (Buscopan) samt värmeflaska och lider....
    MEN:
    Jag har inte tagit ett enda piller då det inte behövs!!!!
    Inget ont utan bara en pytteliten dragning i äggstockarna.
    Och (VARNING: Äckligt:) I vanliga fall blöder jag väldigt mycket med mörka klumpar
    Hittills har jag blött mindre än annars och blodet är mera klart än mörkt och har inga klumpar
    Känns hur bra som helst.

Min akupunktör sa till mig att om mensvärken minskar så betyder det att behandlingen börjar verka.
    Ingen ska behöva ha så ont vid mens, utan det brukar vara ett tecken att något är fel i kroppen.

Nu ser jag verkligen fram emot framtiden och tror att nästa IVF tar sig (om inte lite PS hemma tar sig.....)
  • sushikatten

Innana: Håller tummarna För de två som är inne och bäddar in sig. Det behövs bara ett guldägg så vi får hoppas på att en av dem är det.

Ser att det är full verksamhet här och så skönt att komma tillbaks och ser att det händer saker. Sjäv var jag med en bilolycka för ett tag sen och efter det tar jag det lugnt. Det gick bra för mig men känner lite smärtor i nacken men läkaren säger att det är normalt.  Vi kör fortfarande hemma och hoppas givetvis varje gång att mirakel sker även om man inte prickat in ÄL och gjort en gång baraGlad. Samtidigt mycket tankar oxå om ett sjätte försök men just nu känner jag att det inte är läge. Det har hänt så mycket med min mans situation och arbete så vi avvaktar ett tag till. Tänker på ER alla starka kvinnor och hoppas innerligt att det ska gå bra för oss.

Styrkekramar

• dallas
    Thuleslapper skrev 2011-03-24 21:07:00 följande:
    Håller nästa på med detsamma som du
    Men ska nog inte börja med nästa IVF förrän i Maj tror jag.

Har ju börjar gå hos en akupunktör och var där för tredje gången i måndags (har gått där 1 gång i veckan..)
    Hon tyckte att jag verkade svara så bra på behandlingen att jag inte behöver gå så ofta utan vi kan prova med typ varannan vecka. Skulle få mens denna vecka (kom idag som på beställning)  och min akupunktör bad mig försöka att inte ta några värktabletter för att kolla hur intensiv smärtan är....
    I vanliga fall tar jag 6-8 tabletter (Buscopan) samt värmeflaska och lider....
    MEN:
    Jag har inte tagit ett enda piller då det inte behövs!!!!
    Inget ont utan bara en pytteliten dragning i äggstockarna.
    Och (VARNING: Äckligt:) I vanliga fall blöder jag väldigt mycket med mörka klumpar
    Hittills har jag blött mindre än annars och blodet är mera klart än mörkt och har inga klumpar
    Känns hur bra som helst.

Min akupunktör sa till mig att om mensvärken minskar så betyder det att behandlingen börjar verka.
    Ingen ska behöva ha så ont vid mens, utan det brukar vara ett tecken att något är fel i kroppen.

Nu ser jag verkligen fram emot framtiden och tror att nästa IVF tar sig (om inte lite PS hemma tar sig.....)
    Det låter ju nästan som om du har endometrios...det är vanligt med koagel klumpar då...omega-3 har faktiskt hjlpt mig att få mycket mindre klumpar vid mens och inte lika ont ( har endometrios)

Just det vi fick en blastis till frysen oxå, fick ett brev idag det var ju inget vi räknade med men kul!
  • Inanna Li

sushikatten - Tack för tumhållning! Alla hejarop tas tacksamt emot Glad!  Beklagar att du var med om en bilolycka Gråter. Nog klokt att ta det lugnt ett tag! Ta tid på dig att fundera på ett försök till! Du har ju lite tid till på dig! Och hemmamirakel kan inträffa! Kram Hjärta!

dallas - Grattis till fryst blastis!

• Thuleslapper
    dallas skrev 2011-03-24 21:13:43 följande:
    Det låter ju nästan som om du har endometrios...det är vanligt med koagel klumpar då...omega-3 har faktiskt hjlpt mig att få mycket mindre klumpar vid mens och inte lika ont ( har endometrios)

Just det vi fick en blastis till frysen oxå, fick ett brev idag det var ju inget vi räknade med men kul!
    Ja, det trodde nog jag med ett  tag men flera undersäkningar har tydligen visat att jag inte har Endo...
    Och då jag inte kan med att äta fisk så har jag ju börjat äta Omega 3 (de med svartvinbärssmak) för ca 1 månad sen...

Lycka till med blastisen!! Guud vad kul.
  • Fjällsippan

sushikatten; usch, vad läskigt med bilolycka. Skönt att höra att du mår hyfsat i alla fall. Syrran hade också nacksmärtor efter en bilolycka under en ganska lång period, hon befarade länge att smärtan inte skulle försvinna. Men det gjorde den. Stort lycka till med hemmaförsöken!

dallas; grattis till blastisen i frysen.

Ikväll har jag pratat med hemortsläkaren och han godkänner att vi gör ytterligare försök. Han tyckte dessutom att det är okej för mig att prova den korta metoden. Den ger oftast färre ägg för oss äldre; men allt är värt att pröva. Däremot måste även kliniken godkänna försöket (på grund av min ålder). Men det lutar åt att det blir ett försök i maj; samma månad som jag fyller 43. 

• Lumix

Jaha, vi får vänta ett tag på vårt FET.  Min hypothyreos har börjat skena av alla hormoner så jag behöver komma inom referensramarna innan vi kan fortsätta

Fjällsippan: Vad glad jag blir för er att ni lyckas hinna med ett försök till!!!

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Underverket06, 40 år, IVF2, syskonförsök på CvL i jan/feb, bor I Hässelby/Stockhom.
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 till våren när solen skiner!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Turlid, 40 år Norrtälje, IVF2 på CvL april/maj
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL?
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Myrslok, 41 år, 1:a IVF, Carl von Linné
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.

***SPRUTAR***
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, korta metoden, sprutstart 9/3, IVF-kliniken
    Mia, 42 år, IVF1, korta metoden, sprutstart 18/3                                                                                                       

***ET***
    Hispan 39 år, IVF nr2,  korta metoden, ÄP 28/3, ET 30/3

***FET***
    Sunseed, 40 år, IVF1/FET1, tidigast v 17, Falun

***RUVARE OCH TESTDAG***
    No Ka Oi, 38 år Göteborg, IVF 2 (syskon) - ET 6/2, ruvar på blastis, TD 17/2
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, Guatemala, IVF 1, TD 21/3
    Hönan 38 år, Stockholm ÄP 16/3 (ICSI) ET 18/3, ruvar 2 embryon TD 3/4-11
    dallas, 37 år(38 i maj), syskonförsök nr 1,korta metoden, sprutstart 5/3, CA, ET 22/3,TD 2/4
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 2, 2 embryon, ET 23/3, TD 12/4

***GRAVIDA***
    Fahlvik, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt**
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!

• Zinfandel
    Fjällsippan skrev 2011-03-24 22:14:27 följande:
    Ikväll har jag pratat med hemortsläkaren och han godkänner att vi gör ytterligare försök. Han tyckte dessutom att det är okej för mig att prova den korta metoden. Den ger oftast färre ägg för oss äldre; men allt är värt att pröva. Däremot måste även kliniken godkänna försöket (på grund av min ålder). Men det lutar åt att det blir ett försök i maj; samma månad som jag fyller 43. 
    Härligt, jättebra!

Lumix: kul att se dig igen :) Hur högt är ditt TSH/T4?

Sushi: huu, vad otäckt. Hoppas du blir av med nacksmärtorna snart. Kram 
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?