• myran6801

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

pralinen jessica skrev 2011-10-17 17:00:50 följande:
    Halloj tjejer!!

Nu har jag kvicknat till, har varit en jobbig dag. Dom punkterade 30 (!!?) äggblåsor på mig
    och fick ut 10 fina ägg... Nu är den största oron ifall jag blivit överstimulerad, ska dit på UL
    på ons morgon och då avgörs om det blir någon ET denna månaden. Dom började knorra
    om det här med att sätta tillbaka 2 embryon oxå, jag trodde det var klappat och klart att det
    skulle bli så.

Boombabymamman - Grattis till fin skörd!!!

Syskon nu - Beklagar verkligen!!!{#emotions_dlg.flower} Kram
    Grattis, 10 fina ägg är ju super! Sköt om dig nu! Kram kram{#emotions_dlg.flower}
  • myran6801

Enya, underbart att ni fick se den lilla iBaby idag. Förstår att det kom glädjetårar! Så glad för din skull.
    Kram kram{#emotions_dlg.flower}

• myran6801
    Nyllis skrev 2011-10-17 13:41:59 följande:
    Hej alla goa tjejer! Får jag vara med på er tråd? Har frågor gällande IVF. Är 41 år, har ett barn (1,5 år-kom till på naturlig väg) o drömmer om ett syskon. Efter 1 års inprickning av ägglossing har vi nu varit på Linnékliniken, Uppsala. Där gjordes ingen undersökning på vare sig mig eller make däremot tog de mitt blodprov. Fick mail om att jag har i stort sett obefintligt AMH-värde (0,2) så de avråder bestämt att jag inleder IVF. Har googlat o läst vad AMH innebär MEN någon som har erfarenhet av lågt AMH o 40+? Inleda IVF iaf eller avstå? SUCK!
    Välkommen hit! Om jag var dig skulle jag söka upp en klinik som är positivt inställd till lågt amh och 40+. Tror tyvärr inte det existerar i Sverige...Jag är 43 och när jag mätte mitt amh i våras var det  0,25 (har sjunkit drastiskt sedan vi började med ivf). Upplever att de inte vill ta i en med tång här hemma så vi har nu vänt oss till CFC i Danmark. 
  • myran6801

Just varit på vul och resultatet var bedrövligt. Höger sida 1 follikel 16 mm och vänster 3 små 3, 3 o 5 mm. Så vad gör man nu??? Ska ringa CFC o se vad de säger.

• myran6801

Zin, de verkade inte helt överraskade över resultatet på CFC men de ville att jag skulle göra nytt vul imorgon för att se hur den stora utvecklas. Ikväll börjar jag med orgalutran o fortsätter med 450 menopur. Vid den förra Ivf:en hade jag en blåsa på 11 mm vid samma tidpunkt och nu är den största redan 16. Men CFC menade att vid min ålder så är ett ägg inte ovanligt.....,vi får hålla tummarna.

• myran6801

Godmorgon, just avklarat vul. Den stora hade nu blivit 17-18 mm och de små runt 5-6 mm. Doktorn trodde inte de små skulle hinna ikapp, i sånt fall borde de varit runt 10-11 mm. Så frågan är, hur gör vi nu? Om jag visste att den stora innehållet ngt skulle det vara lättare men jag har ju varit med om två ggr att av fem sex folliklar fanns det bara ägg i en. Tänk om denna enda är tom......Ska kontakta CFC o höra hur vi går vidare.

• myran6801

Enya, jag har högsta dosen menopur 450 ie. När du ringt till CFC efter vul har du då pratat med sköterskan eller en läkare?

Fjällsippan, tack för tips om E2. Det är estradiol, eller hur? Kan det indikera om det är ngt i blåsorna?

• myran6801

Tack alla för ert stöd o kunskap. Väntar på telefonsamtal från CFC. Dumt av mig att inte be att få prata med en läkare men jag kan ju be om det när de ringer. Ni är så kloka! Jobbigt men vad göra. Kram

• myran6801

Enya, tack söta du för din input. De har inte ringt än. Ger dem en stund till, sedan ringer jag igen. Lite svårt att vara alert på jobbet samtidigt.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?