• Vi 5

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Anne, ge inte upp än, jag tänker att det första testet kanske var med mer koncentrerad urin? Det spelar ju stor roll hur mkt man druckit, om man hållit sig de 4 timmarna, när på dygnet osv. Särskilt när det är så tirigt att halten knappt är mätbar. Kanske var det mindre koncentrerat vid andra testningen helt enkelt. Håll ut och testa med morgonurin nästa gång. Håller mina tummar stenhårt!

Maryhe, stort grattis på födelsedagen!

• Vi 5

vickan, varma varma kramar till dig! Usch så jobbigt! Precis det hände ju mig nu i februari, var i v 8 när det upptäcktes att det avstannat förmodligen redan v 5. Även jag har ett till ma i bagaget (då i v 14). Hur gör du nu? Väntar på att det sätter igång av sig själv? För mig kom det igång en vecka efter att det konstaterades och jag tyckte det var skönt att kroppen fixade det själv.

Underverket, tänker på dig!

Anne, aha, då förstår jag, då låter det ju väldigt skumt...Fy så trist!

msBoring, hoppas det klaffar, men jobbigt med den stressen att inte veta...

mammagås, det låter helt otroligt! Förstår att du måste vara glad det är ju många månaders försök som ni nu kan frysa in

tjorven låter ju väldigt bra om de utesluter ALS iaf. Hoppas, hoppas på så bra besked som möjligt.

• Vi 5

syskon nu, håller tummarna för att de tre delat sig perfekt! Precis den typ av resultat du beskriver verkar jag också få, så jag förstår precis dina funderingar.

• Vi 5

underverket, låter som en plan...

Själv grubblar jag frenetiskt över DHEA och har fortsatt läsa, det verkar finnas lovande resultat även om det saknas bra kontrollerade studier och det verkar inte finnas några direkta baksidor iaf så nu hade jag bestämt mig för att beställa och kollade in Center for Human Reproduction http://www.centerforhumanreprod.com/dhea.html där de flesta av dessa studier genomförts.  Jag tänkte då ta deras DHEA som de använt i studierna, den heter Fertinatal, men om man ska ha 3 mån förbrukning kostar det ca 1500 svenska kronor ($199). Jag har inte kollat fraktavgift än. Jag är ofta noga så jag kollade en annan sida som jag förstod att någon här beställt från, där kostar 250 tabletter ca 220 kr (€24.50) http://www.vitanatural.net/. Det är ju enorm skillnad. Men det känns som att jag litar mer på den produkt de använt i studierna. Någon som kollat på detta? Har jag fått något om bakfoten?

• Vi 5

Tack snälla Tjorven! Så bra att få ta del av din erfarenhet av att det faktiskt givit utslag i blodproverna med, Vad svårt detta är, hur vet man att de är likvärdiga? i studierna har de använt 3x25mg per dag. På de på DHEA.com står det att man ska ta 1-2 per dag. De är ju också billigare, hur kan det skilja så mkt?

• Vi 5

vickan, bra att ni får kolla igen, det vill man ju verkligen, så att man kan känna sig säker. Jag känner igen känslan av att tappa bort sig själv och vilja komma tillbaka till ruta 1 igen. Kram

Tjorven, tack för påminnelsen, det var ju den sidan mamma gås tipsade om också. Jag tittade ju på det för några dagar sedan med, men tappade bort den ur tanken. Nu tar jag och beställer därifrån!

linköping, välkommen hem

eviglängtan, ja usch så tungt, man kan nog inte alltid bära den sorgen, iaf inte själv...Jag hoppas du har många bra människor runt dig som kan förstå iaf lite av vad du och ni går igenom. Och människor som förstår att det inte går över! För det verkar ju inte alla fatta...Vi har ju också förlorat ett barn och jag är så tacksam över de vänner som minns födelse- eller dödsdag och som kanske tom varit och lagt något på vårt barns grav. Det värmer så oerhört. Kram till dig!

• Vi 5

nu syskon, men åh vilka goda nyheter! Det var roligt att höra!

Snorpan, jag brukar numera få äl på dag 12 el 13, och har då ofta haft rejäla äl-känningar i flera dagar (sekret, värk osv) men jag är på dag 13 idag och i tre dagar har äl-testet visat svagt svagt, så jag tänkt att det kanske, kanske kommer komma igång men lite sent, men idag var det helt blankt, och det enda äl-känning är att jag fått lite lite sekret igår, så jag är rädd att min kropp kommer hoppa över äl denna gång Du då, verkar det komma igång som vanligt? Håller tummarna för dig! Det låter ju helt fantastiskt att ha så många fina i frysen, även om jag förstår att det känns tröstlöst om de inte vill fästa/stanna . Äter du omega-3? det kan ev göra slemhinnan i livmodern lite klibbigare så att det skulle kunna öka chanserna till implantation, det har nog inte forskats direkt på det, men jag har hört att man tror att det skulle kunna funka teoretiskt iaf...

germany, usch så tråkigt med den där känslan som man kan ha. Så var det ju för mig senast med Den verkar ju dock inte alltid vara rätt för alla. Håller tummarna för dig!

Ni som får prasteron utskrivet, vet ni varför ni får 2x dagligen och inte 3 som i studierna? Jag är lite nyfiken på det och undrar om det kan ha med koncentration att göra, kan det vara olika typ av koncentration på preparaten tro?

• Vi 5

msBoring, ja typiskt när vi bestämt att köra på med FET före sommarstängningen med, men får väl hoppas på mirakel med DHEA ist annars

• Vi 5

Anne, ja det hoppas vi på! Hjärta Men så korkad kommentar av kundtjänsten måste jag säga!

Bengalen, kära vän, hur har det gått på ÄP idag???

• Vi 5

Bengalen, men nej fy så himla tråkigt! Jag är så ledsen för din skull   Varma kramar!

Snorpan, heja heja, och tack för att du delar med dig av vad du får fram! Hur går det med äl? Här går det inget vidare, känns som att kroppen försöker, men kåg temp och inget utslag på äl-stickorna. Nu dag 14.

Germany, nej usch så trist! Varma kramar till dig!

Skytten, ´vink vink

När det gäller FET vad är det mer än slemhinnans tjocklek som spelar roll eg? Funderar på OM min äl skulle komma sent, kan det vara negativt för ett FET? Skulle ni i så fall väntat till en mer normal cykel?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?