IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Slemmis, så fint att se hjärtat slå. Myom är ju ganska vanligt i graviditet, och oftast inga större problem. Har en kompis som hade ett myom som dock började växa massor och gjorde ont och var besvärligt, men det gick att operera trots graviditeten.
Linköping, ha det så fint på semestern!!!
mamman0301, då håller jag tummarna att det är starka små blastisar. När blir det dags? Ska du köra ostimulerat eller stimulerat (ställer samma fråga till dig som du ställde till Zin ).
Underverket, fy så jobbigt, Varma kramar till dig! Och jag förstår precis hur du tänker, "varför skulle just jag ha sådan tur". Förstår också att det känns tungt med tankarna på att detta var sista chansen. Har du något stöd? Jag tänker att det kan behöva bearbetas med proffessionell hjälp. Själv går jag nu hos psykolog nu och ska dit i dag för att prata om just detta. Vi har ju inte helt bestämt oss för om det blir ett sista (3dje) IVF i augusti. Men jag tror att jag måste få göra ett sista försök och maken som tidigare sagt nej till ännu ett har sagt att eftersom det är så viktigt för mig så kan vi tänka över det, men det är väldigt mycket pengar för så liten chans. Som maken sa vem skulle operera sig med oddsen 15-20% chans att lyckas...Efter det beslutet och om det inte lyckas (vilket väl inte är särskilt ttroligt) tänker jag att jag ska göra en plan för att bearbeta det och för att leva ett liv i den riktning jag vill, med ett innehåll som känns meningsfullt. Tänker bla ideeltt arbete, hjälpa utsatta barn, ev vara fosterfamilj osv.
MissBoring, tack men det är 100% kört här, att kurvan är så fin beror på progesteronet. Jag tror också nu med två ivf med progesteron- försök i ryggen att om jag skulle lyckas bli gravid så skulle tempen höjas ett snäpp till och inte bara ligga kvar på samma som nu. För det skiljde min grav-kurva förra gången från denna.Fint initiativ från Barnlängtan, hoppas någon orkar ställa upp!
Själv har jag nu bokat in FET i juni, jag var beredd på at sköterskan å CvL skulle säga typ vänta till TD och återkom då, blödningar är vanligt osv, men hon lyssnade verkligen och sa att "ja du känner din kropp, det var tråkigt att det inte gick denna gång, du får gärna testa på TD ändå för vår statistik". Så skönt att inte bli avfärdad. Det borde, om nu kroppen tänker ge mig äl som vanligt på dag 12-13, bli FET runt 5-6 juni. Om nu mina två dagarsodlade, 5-celliga klarar sig, är väldigt tveksam till det. Hur är det nu, vågar ni göra hemmaförsök vid äl-omslag när ni gör FET? Skulle det av nåon anledning kunna minska chansen? Jag kan inte själv komma på hur, men om kroppen kommer i otakt med att de sätter in embryot 3 dagar efter äl..Nja, jag vet inte vad jag gaggar om riktigt Hur som helst har jag bett om progesteronstöd efter med tanke på min varierande lutealfas.