snorpan, hur går det? Det låter som någon annan skrev som att det kan vara någon infektion och de sa på CvL att man kunde få en förlängd cykel efter ivf. Kanske är det det?
Cathy, tack, det har lugnat sig betydligt och ihop med att flera tex Cice sagt att de värsta biverkningarna lungade sig efter ett tag fortsätter jag på samma dos ett tag till. men jag är observant och försiktig.
Tjorven, då hänger jag med lite bättre, är det alltså så att svenska läkare säger att det inte är någon fara med höga NK-celler för bebisen? (ursäkta min okunskap). Vad jobbigt att inte veta hur man ska tolka informationen heller. Jo, jag beställde från DHEA.com som du rekommenderade, så det är inget annat ställe. Det är klart mindre hjärtklappning nu, men känns som att kroppen jobbar lite hårdare på något sätt.
Anne, kära du så jobbigt, jag mejlade till Human Reproduction Center i New York och frågade om min hjärtklappning, de svarade:
Our center is very well known for its special expertise with ovarian aging (OA). Patients from all over the U.S. and other countries, therefore, seek treatment at CHR after having failed at other centers and, often, having been advised that their only remaining chance is egg donation.
It is, however, difficult to comment on your case, specifically, without knowing more about you. It is highly unusual for 25mg of DHEA to cause palpitations. indeed, we usually prescribe 75 mg of DHEA daily. Also, as you correctly state, we do not support self-medication with DHEA because DHEA is a medication,a nd should be only administered if there is a good reason to give it. Moreover, DHEA, in isolation, ahs limited value. It works best withing a veru distinct treatment algorithm, including IVF. But that require that your fertility doctor knows you are taking DHEA, and gives you the correct ovarian stimulation.
We, therefore, suggest, as a first step, you call our New York office at +001 212.994.4400 to arrange a phone consultation with one of our physicians. Once we know you better, we can suggest options, very likely also make treatment recommendations and even assess potential costs.
Så det säger eg inte så mkt mer än att de inte är vana vid den biverkningen. Kan du tänka att du ändå ätit det en månad och att om två tre månader när de nya äggen rekryterats så är det från den tiden då då åt DHEA? Får jag också fråga om de har tagit hormonprover på dig innan och konstaterat vilken nivå du ligger på?