• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Victoria, hoppas du kommer upp ur det svarta hålet snart och får njuta av att bli firad. Själv brukar jag bryta ihop totalt och storböla ett dygn, unna mig att frossa i rödvin och förbjudna ostar, äta godis och glo på film. Sen är det enda som hjälper mig möjligheten att kunna planera in nytt försök. (är lite orolig vad jag ska göra om den hemska dagen då inga nya kan planeras in kommer)

Fjällis, inte kul med mammografi men skönt att ha det gjort sen. Funderar ibland på hur alla hormoner jag pumpat i mig kan påverka i framtiden. Lite läskigt ibland.

Efter att de plockat den ena äggstocken så gömde sig den andra vid senaste ÄP i maj. Men det hjälpte inte med tryck så de fick avbryta. Jag fick gå runt lite en timme och sen göra om ÄP en gång till. Var inte så sugen på att hoppa upp igen mörbultad och groggy kan jag säga.

Myran, tror också Inofolic bara påverkar kvaliten. Om man har tur!

Ingen mens här. Dag 6 efter sista p-pillret, börjar bli lite orolig om den aldrig dyker upp?

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-10-13 14:27:46 följande:
    Victoria71 skrev 2011-10-13 08:52:15 följande:
    Men sluta! Ska man behöva oroa sig för sånt här nu också? Men godartat är ju godartat, inget att oroa sig för, även om det är jäkligt mäckigt för vi har liksom fullt upp med läkartider och provtider och anant som ska hinnas med ändå!! Skrikandes 
    myran6801 skrev 2011-10-13 07:09:12 följande:
    Fjällsippan, jag var med om det där med cystor första gången jag var på mammografi för ca ett o ett halvt år sedan. Jag fick ett brev hem efter besöket som sa att jag måste komma tbx för ngt såg konstigt ut. De där dagarna var hemska! Hann få tusen tankar. Fick tömma flera cystor. Jag tror det var efter Ivf de dök upp. Förra veckan skulle jag ha gått igen men jag väntar till efter denna Ivf för jag är rädd att det inte skulle bli ngt. Visste inte det där om att klimakteriet är på g när brösten ömmar men misstänker jag är där oxå. Hua det vill man ju inte.
    Tack för input och tankar . Det var skönt att jag slapp att vänta på besked, hela processen mammografi - besked - ultraljud - besked gick på 45 minuter. Och jag var omgiven av otroligt empatisk personal, som till och med bad om ursäkt att det var lite väntetid....en otrolig skillnad från samtliga IVF-kliniker som jag någonsin varit på!

kalimero: hoppas att mensen inte knasar till det nu. Och du, hojta till om du har slut på Inofolic Plus för du kan låna av mig tills leveransen kommer.
    Det låter som att du blev väl omhändertagen. Ja tänk om det var så på IVFn!

Tack snälla för erbjudande om lån av Inofolic. Ska möta vår hovleverantör Maryhe på Arlanda ikväll FÖr leverans till mig + ett gäng andra. Ska bli så kul att få ses om än snabbt!
  • callimero
    42an skrev 2011-10-13 16:44:49 följande:
    Hej, var på vul idag. Äggblåsorna är på hugget. 3 fina. Skall på uttag på CFC på lördag, jisses så fort det gick! Fjärlissvärm imagen! Har någon ngt bra tips på hotell vid stationen?
    Vad spännande! Heja Japanaren och 3 fina ägg. Scandic Copenhagen ligger rätt nära stationen. Inte speciellt mysigt men helt ok.
  • callimero

Nu sitter jag på Arlanda-bussen hem, lastad med två kassar leverans åt några andra FL-are som fått hjälp av Maryhe. Det blev ett snabbt och väldigt trevligt möte. Så kul att få träffa personer man lärt känna och tycka om här i tråden live. Grattis till premiärsticket myran! Verkligen snabbrace 34an, stort lycka till och hoppas det går bra med resan.

• callimero
    myran6801 skrev 2011-10-13 22:33:43 följande:
    Kalimero, jag kan se dig framför mig komma där med en stor påse med Inofolic! Vilka fantastiska vänner det finns i denna tråd som hjälper till med allt möjligt, tom leveranser över landsgränserna!!!!! Härligt! Det kanske blir ett Ivf-hus i Italien till slut där vi alla har olika uppgifter! Maryhe får bli vår tolk!!!
    TVÅ stora påsar. Var tvungen att fota Maryhes väska som var proppfull, tur du inte blev stoppad i tullen. Det var ju några paket mer än mina fyra.

Ja ett italienskt IVF-hus vore fint. Med SPA. Och god mat.

Förslaget om en ivf-förening är utmärkt. Man ska bara orka ta tag i det också. Fjällsippans idé om internationell förening i samtal med läkare tycker jag var en strålande taktik. Om vi alla kör med det dröjer det kanske inte länge innan klinikerna börjar mumla om vad det kan vara frågan om.

Zinfandel vad intressant med London! Önskar jag också hade tid att ta mig dit. Ser fram emot att höra vad du tycker.

Hoppas det ordnar sig med tider Victoria. Visst vore det kul att träffa alla tråden, det önskar jag med. Har hört talas om irisologi, tittar man inte där hos homeopaten också?

Ingen mens här idag heller. Blödningarna har helt slutat också ironiskt nog. Känns inget vidare.
  • callimero
    myran6801 skrev 2011-10-14 10:42:44 följande:
    Tjorven sötis, har du hittat ngn bra klinik i Spanien? Undrar vart jag ska ta vägen om detta misslyckas??? Orkar man mer är frågan?
    Du behöver inte åka dit nu när ni ska lyckas i Danmark!
  • callimero
    finafina skrev 2011-10-14 12:17:19 följande:
    Tack alla för välkomnande  

Jag går i Danmark dels på grund av ålder (precis fyllt 43), men också för att jag hörde innan vi körde i gång att dom hade en mer uppmuntrande sätt mot oss som inte är purunga och lite mer skickliga, för att dom tar emot fler komplicerade fall.... Jag går på CFC samma som dig då?

Vad tycker ni om dom? Dom är ofta stressade tycker jag men det känns ändå bra och positivt. Här i Sverige känns det mest som dom skakar på huvudet åt en....

Välkommen säger jag med!

Jag har bara gjort två inseminationer på CFC, med donator efter en väldig massa ICSI här hemma i Sverige. Håller med om att det går snabbt som attan men ofantligt lättad att slippa den nedlåtande attityden mot ålder och önskan att göra fler försök. Känns som att man får vara på hugget själv för att de inte ska missa lite här och där dock.

Det verkar vara en helt annan omhändertagande kaliber i Italien! Där anser de svart på vitt att spermierna har betydelse för chansen att lyckas. Jämfört med här hemma där de nästan skrattat mig rakt i ansiktet då jag flera gånger frågat om det inte är pga manliga faktorn vi lyckats. Gamla ägg - är universalsvaret. Och så rek de ÄD trots att vi knappt får fram några simmare att använda.
  • callimero
    Zinfandel skrev 2011-10-14 15:55:47 följande:
    Sccchhhhh jaaaaag ääääär sååååå avslaaaaappppnaaaaad Skrattande
    Om man surplar lite Zinfandel 24/7 blir man kanske avschlappnaaad... ??? Skål
  • callimero
    Maryhe skrev 2011-10-14 17:15:39 följande:
    precis... Här säger det att dåliga spermier visst kan befrukta och embryot kan fästa, men har de ett kromosomfel så leder det till ett tidigt missfall. 
    Det är skamligt att svenska kliniker benhårt hävdar motsatsen! Bara tanken på att vi kanske kastat över 300.000:- i sjön, för att inte tala om det psykiska och kroppsliga lidandet gör mig oerhört ledsen och bitter. Tänk om någon berättat det när jag var 39 och vi började försöka.
  • callimero

Haha Maryhe, jag har insett att jag babblar på om spermier, ägg, gynekologbesökstermer etc ungefär som snadra talar om att köpa mjölk och bröd.

Håller tummarna för 34ans ÄP!

Och pralinen jessica på måndag!

Ja Maryhe och kattenizze, det är helt obegripligt. Önskar jag hade ork och pengar att anlita någon och kräva pengarna tillbaka. Åren får man ju tyvärr inte igen ändå. Och javisst Maryhe, mina värden har varit bra hela tiden.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?