Fjällsippan skrev 2011-10-18 16:17:29 följande:
I Stockholm är det den regnigaste dagen i mannaminne!
Ja urrk. Grått och redan mörkt.
Här blir det ingen IVF. Var på VUL förra veckan med slemhinna på 2 mm och en follikel på 7 mm, borde fått mens efter att ha slutat med Neovletta p-piller men den kom aldrig. Gyn sa inte att jag förmodligen inte skulle få någon med så tunn slemhinna utan jag skulle höra av mig när den dök upp. Så funderade jag och mailade igen frdag om jag verkligen kan få mens som det såg ut. Fick svar igår att jag kanske kunde börja ändå. Nytt VUL idag men då var slemhinnan redan 7 mm och follikeln 17 mm så det går inte att börja spruta då. Jag som planerat in detta minutiöst, det var min enda chans att göra ett sista försök innan jag börjar nytt jobb i november med en massa resor och högt tempo. Är besviken och less.
Har efter samtal med CFC bestämt att jag åker dit på fredag och gör insemination för att göra något. Men chanserna som vid min ålder knappt finns är ännu sämre med insemination. Ville se hur mina ägg reagerar med pigga donatorspermier vid IVF.
Gyn räknade till 7 antrala follilkar på ena sidan förutom den på 17, på andra sidan 4 st. Så det var nog en ganska bra cykel att utnyttja för ett försök.
Håller tummarna för dig myran!
Och välkomnar alla nya i tråden!