• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Snösport
    Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:
    Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et  el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
    wow, häftigt, hoppas på lika bra fortsättning för er.
    ----------------------------------------------------------------------
    Har försökt läsa ikapp sedan jag tog påsk i onsdags, tjo vad tråden varit aktiv.
    Lycka till alla som är under behandling!!!

Här har det motionerats och gått på stighudar i kortärmat upp för snöiga bergstoppar i sol i norra Sverige och i Norge...tvungen att vila idag då jag fick mens inatt och nu är helt slut i kroppen pga mens, lätt träningsvärk efter många bra åk utför och trötthet efter bilkörning och helt underbart lycklig över en så härlig helg med sambo och topptursvänner.    Lite naturliga D-vitamin mm.
  • Enya70
    Snösport skrev 2011-04-25 21:56:04 följande:
    Här har det motionerats och gått på stighudar i kortärmat upp för snöiga bergstoppar i sol i norra Sverige och i Norge... 

Låter fantastiskt! Välkommen tillbaka igen 
  • turlid70
    Spears skrev 2011-04-25 14:32:40 följande:
    Tack Zinfandel o Fjällsippan! Det blev 12 ägg av 8 äggblåsor inte illa :) han kan inte sett alla på VUL:et  el så mognade några till på sig ...nu väntar jag in morgondagen för att se hur många befruktade det blir!!
    Grattis till skörden. Vilken resultat, fantastiskt! Hoppas nu på lika fin fortsättning och håller tummarna för det.
  • turlid70
    Snösport skrev 2011-04-25 21:56:04 följande:
    wow, häftigt, hoppas på lika bra fortsättning för er.
    -------------------------------------------------- --------------------
    Har försökt läsa ikapp sedan jag tog påsk i onsdags, tjo vad tråden varit aktiv.
    Lycka till alla som är under behandling!!!

Här har det motionerats och gått på stighudar i kortärmat upp för snöiga bergstoppar i sol i norra Sverige och i Norge...tvungen att vila idag då jag fick mens inatt och nu är helt slut i kroppen pga mens, lätt träningsvärk efter många bra åk utför och trötthet efter bilkörning och helt underbart lycklig över en så härlig helg med sambo och topptursvänner.    Lite naturliga D-vitamin mm.
    Snösport, du är så duktig, jag är verkligen imponerad av dig och din sunda livsstil.

Det är inte så att vi är helt oaktiva, vi hittar också på roligheter  ibland, men vi håller oss till varandra, maken och jag. Nu på våren är det så mycket som skall fixas hemma på tomten och med båten, så att vi är fullt sysselsatta med det. Nästa helg ska vi ta det lugnt dock, då det är helg innan ÄP och jag vill att vi ska vara utvilade och harmoniska innan det, men något roligt ska vi hitta på, åka ut med båten kanske, sola och fiska.
  • kattenizze

Snösport: det där låter hur härligt som helst! idag är det min TD, och jag är gravid. Skulle nån kunna lägga in på under gravid på listan? Enligt FL:s kalender ska BF vara 26/12.

• Spears

Tack för alla grattis hälsningar och Grattis Kattennizze!!Kul!!!! 

Jag hade 10 befruktade så jag är också glad!!  ET på Lördag!!

• Snösport

Kattenizze: helt underbart för er så ska det hålla i de månader som är kvar...8 st eller? Solig

Turild: jo vi har ju haft underlivsbehandling på mej i snart en månad så jag har verkligen inte känt för sex alls faktiskt och fick ju inte det de 12 första dagarna så bara mensen lägger sej lite blir det aktiviteter mellan sambon och mej också Tungan ute
    Har också en båt som tyvärr fått lida lite så renoveringspengarna gått till IVF men den ska fixas i maj/juni då vi brukar åka skidor tom maj så kommer den inte i i första taget.....jo så är det ju bra om isen släpper här också förståss så havet är ju kallt ett tag efteråt så före midsommar eller strax efter om det blir iVF ...killen är nybörjare så jag är skepparen på båten i hamnar mm än. lite omvänada roller om man tittar sej omkring här i skärgården.

• Zinfandel

Kattenizze: grattis!!! Skrattande Du verkar inte alls förvånad, bara ett konstaterande så där i förbifarten eller är du chockad..?! Skrattande

• Mamma gås

Grattis kattenizze!! Vilken fin liten julklapp Glad

Spears - Va skönt med så bra äggresultat! Glad

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?