• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • chichisita

Ruvardag 12 är avklarad och jag har forfarande inte tjuvtestat! Vet inte om jag känner mig nöjd med mig själv för detta eller om jag är frustrerad. Förra gången var jag ju en helt testgalen. Men nu törs jag inte, vill inte bli besviken. Nu är det bara imorgon kvar och sen är det måndag och TD. Hjälp!!

Jag lyckades gömma undan jättemagen rätt bra på festen idag men fick menande blickar när jag tackade nej till både champagne och kaffe. Jag fick så klart en fråga också om hur det går med barnverkstan men jag ljög och sa att vi väntar på att göra ett nytt försök lite längre fram. Jag orkar inte med allas medlidande om det inte går den här gången heller. Jag stannade inte så länge på festen heller. Det ständiga samtalsämnet i vår bekantskapskrets tycks vara barn och den första frågan man får här när man träffar nytt folk brukar vara om man har barn, en fråga som jag fick flera gånger idag. Jag var den enda där som inte hade några barn att skryta med och kände mig därför rätt utanför. Dessutom fick jag gå själv för min man är dunderförkyld och febrig. Förut var jag en rätt social människa som tyckte det var kul att gå på fest, men numera känner jag mig jättetråkig och vill bara gå hem. Jag undrar om det är barnverkstan som tar på krafterna eller om jag börjar bli gammal och tråkig??

Idag har jag iallafall mått dåligt igen, vilket jag sjukt nog är glad för eftersom jag tolkar det som ett tecken på att jag kanske är gravid. Jag känner mig hängig ungefär som om jag skulle vara konstant bakis. Kanske är det därför jag är så tjurig och osocial?  

• chichisita
    Fruttan2 skrev 2011-04-23 17:03:43 följande:
    Tack så mycket för välkomnandet! Visst stannar jag, nu blir ni inte av med mig och det är ju klart att alla här är ungdomar. Hur tänkte jag?

Jag lägger in mig i listan också.

kram på er!
    Välkommen till tråden Fruttan!
  • chichisita
    Spears skrev 2011-04-22 21:29:40 följande:
    Har en liten fråga samma dag ni tar ovitrellen har ni tagit cetrodite runt lunch då?

När de ringde förut för nån vecka sen sa de att man skulle göra så, nu efter VUL sa sköterskan att jag skulle sluta med cetrodite ikväll och bara ta ovitrellen imorrn kl 20.

Hur har ni gjort? Hmm konstigt att de säger olika...
    Jag antar att Ovitrellen är ÄL sprutan (den heter nått annat här). Jag har fått ta sista Citrocidesprutan kvällen innan jag skulle ta ÄL sprutan, dvs ca 24 timmar innan. Så det stämmer med det din sköteska säger. 

Någon annan som får kliande utslag av Citrocidesprutan? Jag får en röd kliande fläck av den som sitter i ca en timme.  
  • chichisita
    Hönan skrev 2011-04-23 11:59:58 följande:
    Glad påsk till alla i tråden!
    En liten fråga: jag undrar om det finns någon i tråden som har regelbunden mens o gjort Ivf som misslyckats? Jag undrar om nästa mens kommer lika regelbundet eller om den kommit tidigare/senare? Jag har alltid 28 dagar o vill vara lite förberedd :)
    Min mens brukar komma ca tre dagar efter att jag slutar med progesteronet. Efter första IVF:et så körde vi ju igång med ett nytt IVF direkt så då har ju cykeln reglerats med hormoner och jag vet inte hur det skulle ha blivit annars? Tidigare när vi har gjort  stimulerad inseminering så har cykeln varit som vanligt, 31 dagar med ÄL på dag 16, efteråt. Men då får man oftast lite lägre doser av hormonerna. Varje gång jag har fått progesteron har mensen blivit lite försenad.
  • Inanna Li

chichisita - Tycker det verkar väldigt lovande för dig! Hoppas verkligen det blir Plus! Kram!

Jag förstår dig precis angående fester och frågor om barn. Jag orkar inte vara social överhuvudtaget just nu. Jag längtar efter att bli gravid så jag kan bli mig själv igen och fortsätta med livet ...

• turlid70

Chichisita, du klarade det utan att testa i onödan! TD imorgon och jag känner på mig att det blir ett vackert plus för dig som vi alla längtar.

Vet precis vad du (och Inanna) menar med att plötsligt sluta vara social, man har helt enkelt inte ork med det. Vi sa ifrån oss på kräftskiva i september förra året, det var en tradition som vi startade för några år sedan och som roterade mellan vännerna. Jag tänkte då när jag går med magen i vädret så förstår alla det, men det blev ingen mage och ingen förstod någonting, bara att vi blivit tråkiga. Nu känner jag mig lite skyldig om traditionen dör, men jag hoppas inte det.

Vi har nästan inget socialt umgänge längre. Vi har våra jobb (det räcker med råge för mig iofs), vi har varandra och vi har våra familjer, det är väldigt få som vet vad vi håller på med och jag vill inte berätta heller. Folk skulle säkert tycka att vi är dumma i huvudet att vi försöker skaffa barn, när vi är SÅ gamla och att mina barn är SÅ stora nu och att vi kan känna oss fria att göra vad som helst etc etc. Om vi aldrig lyckas då skulle folk säga vad var dem sa, vi ÄR för gamla. Därför väljer vi att hålla oss för oss själva, undrar hur snacket går?

Min mamma vet om våra försök, men hon förstår inte riktigt vad det innebär. Mina svärföräldrar vet inget, men när vi var hos dem på skärtorsdag, så tjattade jag med er bla och då kom svärmor förbi och kollade vad jag gjorde. Jag hade en anna hemsida uppe, men denna flik bredvid som heter ju "IVF för oss..." Undrar om hon märkt något och förstått, men jag tänkte skit samma hon borde få reda på det någon gång i alla fall.

Hoppas att vi är lyckligt gravida snart allihopa och har ett liv som vi trivs med. Kram!

• Spears
    chichisita skrev 2011-04-24 03:37:41 följande:
    Jag antar att Ovitrellen är ÄL sprutan (den heter nått annat här). Jag har fått ta sista Citrocidesprutan kvällen innan jag skulle ta ÄL sprutan, dvs ca 24 timmar innan. Så det stämmer med det din sköteska säger. 

Någon annan som får kliande utslag av Citrocidesprutan? Jag får en röd kliande fläck av den som sitter i ca en timme.  
    Va skönt att du gjorde lika som jag. Jag tog sammanlagt 5 citrocide sprutor 3 av dem kliade och blev röd en gång gjorde det riktigt ont , de andra 2 kände jag ingenting..Min man har varit ute och kört med motorsåg hela dan lite onödigt tycker jag att dra i sig massa avgaser dan innan äp, men men det kanske inte är nån fara , man e ju lite nojig :)  Hoppas på ett plus för dig nu!!! :)
  • Spears
    turlid70 skrev 2011-04-23 10:12:43 följande:
    Kan inte svara på din fråga, har inte gjort behandlingen på samma sätt.

Grattis till dina blåsor och lycka till på ÄP på måndag!
    Tack!! Laddad inför imorgon men känner nada i magen nu, skönt men lite oroande...
  • Spears
    Inanna Li skrev 2011-04-23 17:16:55 följande:
    Spears - Lycka till med ÄP på måndag!
    Tack tack!!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?