• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Sunseed

En stor, varm påskkram till er, alla kämpare. Nu är det som gjort att boosta med D-vitamin och må-bra-känslor i solen. Det är precis vad jag pysslar med nu för tiden. Det och akupunktur och massage. Akupunktören är TCM-are och massören har gått akupressur enligt TCM (samma punkter som vid akupunktur men man pressar istället) *aj*. Jag satsar 2000 balobas varje månad på välmående och behandlingar och så går jag längre promenader, cyklar mer och försöker njuta mer av livet.

Jag har inte fått tillbaka min ägglossning (kör med stickor) sedan IVF:en i februari, men jag har en känsla av att jag får det för första gången i helgen. Min cykel har i flera, flera år varit på dagen 24 dagar, nu sist var det 25, så jag är säker på att akupunkturen börjar ge verkan i kroppen. Vi kör hemmaförsök så snart ÄL är igång igen. Om det inte lyckas på två ÄL så gör vi ev FET innan midsommar eller efter sommaren. Vi tar det med ro så länge (trots min ålder). Vad fasen, jag blundar för åldern. Jag får fortfarande visa leg på systemet emellanåt. Kyss 

Ha en fin påsk och ett stort och varmt lycka till, alla ni som sprayar, sprutar och ruvar.  

• Boe

Halloj,

Snart är det dags för oss så jag skriver in mig i listan!
    Väldigt nöjd med så gott som samma värden som okt 09 vid IVF2. Dock kommer jag öka dosen från 150 till 175IE pga av åldern.(Fyller 39 snart) De gav oss ca 30% chans att lyckas. Hoppas att man prickar in den procentenSkrattande och om inte att det kan bli något till frysen denna gång.
    Glad påsk till alla "tjyvläsare" & aktiva i trådenFlört

Kram

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?

Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3

Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• Spears

Har en liten fråga samma dag ni tar ovitrellen har ni tagit cetrodite runt lunch då?

När de ringde förut för nån vecka sen sa de att man skulle göra så, nu efter VUL sa sköterskan att jag skulle sluta med cetrodite ikväll och bara ta ovitrellen imorrn kl 20.

Hur har ni gjort? Hmm konstigt att de säger olika...

• Enya70

Hur går det för dig Chicisita? Hur mår du? Hoppas att allt är bra

• chichisita
    Enya70 skrev 2011-04-22 23:04:45 följande:
    Hur går det för dig Chicisita? Hur mår du? Hoppas att allt är bra
    Jag är inne på ruvardag 11. Kämpar stenhårt  mot suget att tjuvtesta. Jag började ju tjuvtesta jättetidigt förra gången och testade sen varje dag fram till TD. Det var så himla deprimerande att få negativt svar hela tiden så denna gång törs jag inte tjuvtesta alls, fast jag vill. Jag känner mig jättekluven. Å ena sidan är det jättefrustrerande att inte veta samtidigt som jag vet att det borde ge utslag nu om jag är gravid, så skulle jag tjuvtesta så skulle jag få veta, men å andra sidan så är jag livrädd för att det ska vara negativt. Men har jag klarat mig utan att tjuvtesta tills idag ska jag väl klara mig fram till TD på måndag. Det är ju bara två dagar kvar. 

Blodet i flytningarna har försvunnit. Det höll på i två dagar. Jag trodde att mensen var på gång men den har inte dykt upp ännu. Men det har den ju inte gjort förut heller när jag har tagit progesteron, det gör brukar göra att min mens blir försenad. Jag känner mig precis som vanligt idag, inga graviditetstecken. Jag har varit jättetrött och haft ont i huvudet i flera dagar, vilket jag så klart blev jätteglad för och tolkade som ett tecken på graviditet (så knäppt att man bli glad av att må skit!). Men idag mår jag alldeles utmärkt och är pigg som en mört och känner mig inte det minsta gravid. Min man tycker inte jag är klok som går omkring och klagar på att jag mår bra.

Det enda är att jag är jättesvullen om magen, men det blir jag alltid av progesteronet. Jag ser jättegravid ut. Och imorgon ska vi på påskfest. Kombinationen av att jag ser dundergravid ut och dessutom inte kommer att dricka alkohol kommer nog att leda till en del undrande från vänner. Det känns rätt jobbigt. Jag vill helst inte att någon ska veta något eftersom det är så jobbigt med alla frågor sen om det inte går vägen. Några av våra vänner känner till att vi försöker få barn och att vi har gjort en omgång med IVF, men ingen vet om att jag är ruvare igen. Jag skulle helst vilja gömma ig fram till dess att jag är gravid i 13 veckan och risken för att något ska gå snett har minskat.    Å andra sidan kan det ju ta ytterligare några år innan jag kommer dit, om jag någonsin gör det, så att gömma sig är nog inget realistiskt alternativ.

Vad kul med så många nykomlingar på tråden, välkomna!
  • chichisita
    Spears skrev 2011-04-22 13:06:33 följande:
    VUL idag 8 äggblåsor vi får väl hoppas att guldägget är i nån av dem :) ÄP på Må..
    Heja Heja!! Lycka till på måndag!
  • chichisita
    callimero skrev 2011-04-21 13:21:03 följande:
    Apropå råd om vad man kan göra för att förbättra chanserna och såhär i rosévins-premiärtider  -  hur gör ni med alkohol? Jag försöker dricka minimalt mellan försöken, inget under sprut- och ruvarperioder, men ibland blir det bara för jobbigt att fokusera allt på kämpandet och leva asketiskt.
    Jag har också druckit vin under sprutperioden. Enligt min läkare är det inga problem. Fast med måtta förstås, inga fyllor. När vi försökte med inseminering förut hade jag en läkare som sa åt mig att dricka rödvin i samband med insemineringen. Enligt honom så ökade det blodgenomströmningen till livmodern. En av gången blev jag faktiskt gravid men det slutade i missfall.
  • kattenizze

Chichisita: Jag förstår precis vad du menar med alla frågor, eller det gör nog alla som sysslar med IVF...Jag är ju en pladdermaja så jag kan aldrig hålla tyst med att vi gör IVF, det är inget som stör mig heller att folk i min omgivning frågar. Jag satt på ett seminarium häromdagen och knaprade kex i min kollegas öra, och fick därmed tala om att jag är gravid...liiite irriterande annars för henne...Nå det gör man ju som man vill med...jag tycker inte du ska ge upp än, du har ju inte blött. Håller alla mina tummar för dig!!!! Det är så spännande att läsa här på morgonen när du har skrivit.

• turlid70

Jag har avancerat till sprutare Glad! Tack för att listan skjuts fram.

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3

Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• turlid70

Chichisita, det låter onekligen lovande tycker jag. Hoppas massor och håller tummarna alra hårdaste.

Underverket, hur går för dig under ruvningen? Hoppas lika mycket för dig med och håller tummarna lika hård.

Fruttan, kul att du hittade hit. Välkommen! Ungdomar är vi alla här Flört

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?