• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Zinfandel
    turlid70 skrev 2011-04-21 14:38:26 följande:
     Lider man av svamp så tyder det på att man har dåligt immunförsvar, betyder det problem för mig åt andra hålet Obestämd?
    Det får vi inte hoppas SkrattandeSkrattande
  • Spears

VUL idag 8 äggblåsor vi får väl hoppas att guldägget är i nån av dem :) ÄP på Må..

• Enya70
    Spears skrev 2011-04-22 13:06:33 följande:
    VUL idag 8 äggblåsor vi får väl hoppas att guldägget är i nån av dem :) ÄP på Må..
    Klart det är! Spännande. Jag håller tummarna på måndag. Vilken klinik går du på förresten som har öppet en röd dag? Kram
  • Enya70

Jag flyttar fram listan. Svårt att minnas var alla befinner sig i processen när listan hamnar lååååångt bak

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL spraystart 5/4
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4

***SPRUTAR***

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3

Kattenizze, 38 år, ET 5/4, korta metoden, TD 26/4
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• Spears
    Enya70 skrev 2011-04-22 13:16:24 följande:
    Klart det är! Spännande. Jag håller tummarna på måndag. Vilken klinik går du på förresten som har öppet en röd dag? Kram
    Jag går i Falun! Hade en jättestor blåsa också, men han sa inget om den, undrar vad det var, en cysta? eller en jättestor äggblåsa ingen aning..Vad olika det kan se ut på ultraljudet, sist ade jag 10 äggblåsor  de låg så fint ihop i en klump liksom 5 på var sida..Nu låg de utspridda lite överallt undrar vad som är bäst? utspridda lite överallt får vi hoppas :) :) Glad påsk på er alla!!!
  • Fruttan2

Hej på er! Jag är en av dem som tjuvläser er tråd lite då och då Jag tycker, precis som någon annan påpekade, att nivån på diskussionerna är hög, intressant och trevlig. Jag har inte vågat ge mig tillkänna för att ni kanske tycker att jag är rena ungdomen... blir ju bara 38 i september Men nu kunde jag inte hålla mig längre... jag får fortsätta tjuvläsa annars, inga problem! 

Vi håller på med syskonförsök. Dottern kom till genom IVF 2008 och nu håller jag på med spray för syskonförsök nr 2. Syskonförsök nr 1 resulterade i ett ET och två FET, men inget +. Det var i Falun. Nu har vi bytt till Sophiahemmet (vi bor i Sthlm) pga att det blev för jobbigt med resorna kände vi. Nedregleringskoll sker på tisdag, så förhoppningsvis kan jag lämna klimakteriet i nästa vecka

Såg att ni diskuterade Trombyl och liknande. I Falun har man ju alltid fått det tidigare, men vid sista FET som vi gjorde i februari så hade de slutat med det sa dom. Förklaringen de gav var att det hade kommit någon ny studie/studier som visar att det inte har någon effekt. Typ. Jag var för trött för att fråga mer tyvärr. 

Hoppas ni alla får en bra påsk! 

• oceanney
    Fruttan2 skrev 2011-04-22 15:50:36 följande:
    Hej på er! Jag är en av dem som tjuvläser er tråd lite då och då Jag tycker, precis som någon annan påpekade, att nivån på diskussionerna är hög, intressant och trevlig. Jag har inte vågat ge mig tillkänna för att ni kanske tycker att jag är rena ungdomen... blir ju bara 38 i september Men nu kunde jag inte hålla mig längre... jag får fortsätta tjuvläsa annars, inga problem! 

Vi håller på med syskonförsök. Dottern kom till genom IVF 2008 och nu håller jag på med spray för syskonförsök nr 2. Syskonförsök nr 1 resulterade i ett ET och två FET, men inget +. Det var i Falun. Nu har vi bytt till Sophiahemmet (vi bor i Sthlm) pga att det blev för jobbigt med resorna kände vi. Nedregleringskoll sker på tisdag, så förhoppningsvis kan jag lämna klimakteriet i nästa vecka

Såg att ni diskuterade Trombyl och liknande. I Falun har man ju alltid fått det tidigare, men vid sista FET som vi gjorde i februari så hade de slutat med det sa dom. Förklaringen de gav var att det hade kommit någon ny studie/studier som visar att det inte har någon effekt. Typ. Jag var för trött för att fråga mer tyvärr. 

Hoppas ni alla får en bra påsk! 
    Välkommen! Klart du ska vara med här. Glad påsk! Solig
  • Zinfandel

Välkommen Fruttan! Hoppas du är här för att stanna nu Skrattande men inte för att du inte lyckas alltså (puh nära det blev helt galet där Skrattande)

• Enya70

Hej och Välkommen Fruttan!
    Här får man massor av bra råd och härlig pepp Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?