• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • kattenizze

Zinfandel: Du är ju som FASS! haha. Jag visste inte att det var så mycket biverkningar med kortison, men då fattar jag. Trodde mest det var benskörheten, men fattar nu varför läkarna är så fundersamma kring kortisonet. Men som du säger, ibland får man ta det onda med det goda.

• kattenizze

Kalimero: Jag tror att man ska njuta av sitt rosévin...Jag tror det är jätteviktigt mentalt att försöka koppla bort IVF-helvetet då och då. Man måste få ladda batterierna och bara vara emellanåt. Lätt att säga, jag vet...Men rosévin nu ute i solen är helt fel!! Så himla fint väder nu, man vill bara stoppa tiden. Kan det inte alltid vara vår och påskledighet???

• Enya70
    turlid70 skrev 2011-04-21 14:20:48 följande:
    börjar spruta på fredag :)). Är såååååååå less på sprejen, är så trött av den denna gång, samtidigt är så rädd för nålarna, men bättre det än att gå svampig i huvud hela tiden. Kaffe har jag minskat till en kopp om dan, men slutar med snart också.
    Jag förstår precis hur du känner. Har spreyat en vecka nu och nu börjar det kännas. Svamp i huvudet är på pricken hur det känns. Du ligger ca 1.5 veckor före mig i schemat. Jag får fortsätta spreya ett tag till.
    Vi får kämpa ihop denna gång och peppa varandra Hjärta
  • turlid70
    Enya70 skrev 2011-04-21 17:59:55 följande:
    Jag förstår precis hur du känner. Har spreyat en vecka nu och nu börjar det kännas. Svamp i huvudet är på pricken hur det känns. Du ligger ca 1.5 veckor före mig i schemat. Jag får fortsätta spreya ett tag till.
    Vi får kämpa ihop denna gång och peppa varandra Hjärta
    Va kul, alltid roligt att peppa varandra.

Har varit på apoteket och kikat på Albyl, men köpte den inte, men visst funkar den som blodförtunnande sa en expert där. Har någon ordinerat den till sig själv och hur mycket tog ni i så fall, en halv eller en kvart?
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-04-21 18:39:59 följande:
    Va kul, alltid roligt att peppa varandra.

Har varit på apoteket och kikat på Albyl, men köpte den inte, men visst funkar den som blodförtunnande sa en expert där. Har någon ordinerat den till sig själv och hur mycket tog ni i så fall, en halv eller en kvart?
    Det ska finnas något som heter Albylminor,men  vet inte om det är en halv eller kvart - hur som helst så det ska vara motsvara Trombyl 75 mg, det vill säga ca 75 mg acetylsalicylsyra.
  • turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-21 18:46:30 följande:
    Det ska finnas något som heter Albylminor,men  vet inte om det är en halv eller kvart - hur som helst så det ska vara motsvara Trombyl 75 mg, det vill säga ca 75 mg acetylsalicylsyra.
    Japp, Albyl minor 250 mg per tablett, en kvart alltså jämfört med Trombyl. Ska nog rådgöra läkaren litegrann ändå, om han absolut inte förbjuder så slår jag till :))
  • Fjällsippan
    turlid70 skrev 2011-04-21 18:50:30 följande:
    Japp, Albyl minor 250 mg per tablett, en kvart alltså jämfört med Trombyl. Ska nog rådgöra läkaren litegrann ändå, om han absolut inte förbjuder så slår jag till :))
    Läkarna på CvL tror tydligen inte alls på Trombyl-effekten. Men jag förstår att du ändå vill rådgöra lite grann. Ska kolla i mina papper när Falun ordinerar att man ska börja med Trombylen, minns inte exakt vilken dag. Eller det kanske du redan vet.
  • Enya70

Kalimero - vad kul att du är aktiv i den här tråden nu.

Har just läst din presentation och ni är verkligen fantastiska kämpar med 10 ICSI! 
    Jag har gjort 8 IVF/ICSI med totalt 6 ET. Aldrig ngt till frysen och + en gång men MA i åttonde veckan.
    Är en low responder med få ägg som resultat precis som du verkar vara.  Vad händer nu för er? Orkar ni satsa på en till IVF/ICSI?

Kramar till dig Hjärta 

• kattenizze

Fjällsippan: jag började med trombylen på samma dag som ET. Folacinet startade jag med innan, det gör väl alla iofs.

Turlid: Ja, det är dyrt med både IVF:er OCH adoption...vi valde att göra IVF:er av flera olika skäl, men jag hade egentligen gärna velat adoptera också, men det blir för dyrt. Men vi visste att våra chanser var goda med IVF. Går det att göra spermadonation på er klinik? Jag personligen skulle absolut kunna tänka mig både ÄD och spermadonation eftersom biologin inte alls spelar någon roll för mig. Men det är ju olika för olika människor hur man ställer sig inför det. Attans att vi inte kan få mer statliga bidrag i vår kamp för barn!! Det är ju samhällsekonomiskt lönsamt!!

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2011-04-21 19:12:21 följande:
    Läkarna på CvL tror tydligen inte alls på Trombyl-effekten. Men jag förstår att du ändå vill rådgöra lite grann. Ska kolla i mina papper när Falun ordinerar att man ska börja med Trombylen, minns inte exakt vilken dag. Eller det kanske du redan vet.
    Gör gärna det, då jag vet inget om detta, nu fick jag ju tips från kattenizze men ändå.

Tror inte det går att göra spermadonation på vår klinik. Vi ska ha egen donator med oss i så fall, usch det ska jag inte tänka på nu, vi ska lyckas denna gång och det är min mantra nu Solig.

Glad påsk till er alla underbara!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?