• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Mamma gås

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF3 någongång i framtiden!
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Spears 41 år IVF 3, korta metoden start slutet på Mars.
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 i maj på CvL
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 troligtvis i maj
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Inanna, 42 år, Göteborg, ICSI 3 i maj?
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRAYAR***
    Ladycocos, 39 år, Linköping, IVF Sophiahemmet. ÄP i jan...
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Mimmsann72, 39 år, spraystart 21/3
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) spraystart 14/4
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) spraystart 4/4.

***SPRUTAR***
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL sprutstart 22/4

***ÄP***

***ET/FET***

***RUVARE OCH TESTDAG***
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2, TD 11/3
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, ET 11/4, TD 25/4
    Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.

***GRAVIDA***
    Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    Mamma gås: 38 år. IVF 3. BF 26/10. Bor i Örebro, gör IVF på CvL
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12

***FÖDDA***
    Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***
    Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Snösport, 42år, bor Luleå går i Falun =hemmaförsök!
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!

Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.

• Fjällsippan

Ikväll har jag telefontid med min hemortsläkare. Vi ska planera sprutstarten, för mensen bör komma på fredag. När man är så van, som jag är, vid den långa metoden  så känns det otroligt skumt att börja med sprutorna huxflux. Skumt och spännande!

• kattenizze

Fjällsippan: Korta är så enkel och lätt, helt suverän i jämförelse med den långa! Spännande att det snart är dags.
    Jo men jag tjuvtestade och jag känner mig väldigt gravid så jag är inte förvånad. Däremot är jag nog i stadiet, det blir nog ändå inget...efter några missfall och X och jävulskap så blir man lite luttrad....Å andra sidan är det bara löjligt, jag måste ju njuta av detta nu också. Nåja, detta är ju lyxproblem i denna tråden, där alla kämpar för att bli gravida, känner mig nästan dum som har relativt lätt för att bli gravid. Nu ska jag köra med mantrat, jag väntar barn och inte missfall!

Undrar så över Chichisita, hoppas det tagit sig!!

• Snösport

Fjällsippan: vet hur du känner, och spruttiden går supersnabbt tycker man då alltså   Härligt att snart vara igång.

Var hos kiropraktorn/kinologen som halvt idiotförklarade mej för jag tagit en antibiotikakur för bakterier down there, balansen i kroppen var toppen hormonmässigt men han letade och letade vad som kunde göra ländrygg mm sådan som den är...sa tillslut om antibiotikan och vips började han trycka på en massa akupressur punkter som kan visa om magen mår kasst och immunförsvaret kollapsat...japp ont på alla punkter och förklaring till varför vissa grejjer jag gnällt om gjort ont,så jag fick en bakteriekur i en vecka Metabolics, "Combocillus Complete"(ganska dyrt!!)....kom tillbaka i höst sa han för i övrigt mår min kropp tydligen toppentoppen sa han, det kan ta 3-6månader efter min behandling att bli gravid så ha tålamod men denna gången tyckte han att testa du IVF en sista gång för där får du ändå ut fler ägg än vid ett hemmaförsök sa han. Så nu ska bakterier in i kroppen igen  

• Zinfandel

Hihi Snösport: men det är ju underbart Skrattande man får verkligen bestämma sig för vem och vad man vill satsa på Skrattande inte fasen ska det vara enkelt!!! Japp, du & jag får köra lite IVF snart Flört

• Mamma gås
    Fjällsippan - Jag har bara positiva grejor gällande korta metoden :) Dels mådde jag mkt bättre jämfört med den långa å så blev jag ju gravid :) Håller tummarna för dig att allt går bra!

kattenizze - Ho ho.., "nu kommer skrocktanten in" hihi..  Mantran ska inte innehålla ordet "inte" - det sägs att det är som med barn, ordet inte uppfattas inte.
    Tips på mantra kan vara: Jag är gravid å min kropp mår bra av det. :)

Snösport - Visst är det en häftig upplevelse när man upplever det du gjorde på sista behandlingen, upplevelsen av att aha är det därför jag mått så el känt så.. Härligt att du mår så bra (förutom bakterierna då) :)
  • pp08
    kattenizze skrev 2011-04-26 09:57:20 följande:
    Snösport: det där låter hur härligt som helst! idag är det min TD, och jag är gravid. Skulle nån kunna lägga in på under gravid på listan? Enligt FL:s kalender ska BF vara 26/12.
    Grattis
    ♀ 090619
  • kattenizze

Mamma Gås: aha. då måste jag byta mantra!

• Snösport

MammaGås: Jo tack, det är så härligt att kroppen är bra och bättre än före jag startade med IVF ur TSH och balans synvinkel verkligen mycket bättre.

hur går det för dej nu...det har ju gått flera månader sedan det var + känns det bra? Har ni kollat KUB och NIb eller vad allt heter?  Åh, vad jag hoppas att jag kan vara som du snart, hoppet finns där iaf!

Zinfandeln: jo, helt komiskt som sagt vad man håller på fram och tillbaka. Vi kör i sommar/sensommar

Kattenizze: "Jag kan bli gravid"  Jag sa "jag är gravid" ett tag men blev inte så glad då jag testar negativt liksom alltid så jag kör med jag kan bli gravid...så det känns för mej mer att det händer nu eller snart

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?