• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70
    Inanna Li skrev 2011-04-28 14:43:03 följande:
    Hej alla! EGO-uppdatering: Nu har jag varit på besök hos min läkare. Jag ska få spruta med Gonal-F som förra gången och jag får ökad dos till 300 enheter (från 225) för att förhoppningsvis få fler äggblåsor än de 10 som jag fick fram förra gången.  Hon tyckte absolut att vi ska göra 2-3 försök till innan vi ger upp. Särskilt då vi har lyckats bli gravida en gång av fyra. Jag frågade om Menopur men hon tyckte att vi kunde avvakta med det till nästa gång (som förhoppningsvis aldrig kommer äga rum Skrattande). Eftersom jag fick så bra resultat med Gonal-F vid ICSI 1 så kanske det kan funka bra igen. Denna tredje gång blir ju dosen högre också. Och vi bestämde att jag tar om AMH om det skulle bli ett nytt färskförsök efter sommaren.
    Men åh vad skönt att din läkare var så positiv Solig!. Nu jäklar ska det blir många äggblåsor
  • Mamma gås
    Enya - Jag körde som Snösport sa å jag fick oxå en superfin slemhinna :) Fick mkt beröm för den av läkarna.. Haha.. Jag hade den på vårt tredje försök (den det tog sig på) men inte på de två första.
  • Inanna Li
    Enya70 skrev 2011-04-28 14:56:26 följande:
    Men åh vad skönt att din läkare var så positiv Solig!. Nu jäklar ska det blir många äggblåsor
    Tack! Vi får hoppas på det bästa nu bara Glad!
  • Snösport
    Innan
    Tro på läkarna och tro på din egen kropp nu!!
     Jag har mens nu men ska igång på nästa mens i v 20...när är du igång tror du?
    Håller tummarna här och kom ihåg att inte oroa dej i första taget, "go with the flow" och se vad som händer fullt ut först.
    Försök vara nöjd med de äggblåsor du får mycket eller lite och satsa en peng på dem istället för att beklaga de du inte får...glöm inte det för det behövs bara en och en tro på den/dem!
    Kramar!!
  • Inanna Li
    Snösport skrev 2011-04-28 15:16:47 följande:
    Tro på läkarna och tro på din egen kropp nu!!
     Jag har mens nu men ska igång på nästa mens i v 20...när är du igång tror du?
    Håller tummarna här och kom ihåg att inte oroa dej i första taget, "go with the flow" och se vad som händer fullt ut först.
    Försök vara nöjd med de äggblåsor du får mycket eller lite och satsa en peng på dem istället för att beklaga de du inte får...glöm inte det för det behövs bara en och en tro på den/dem!
    Kramar!!
    Tack! Jag tror jag kan få mens i slutet av nästa vecka. Inser att jag måste ta det jag får men hoppas på bättre resultat än förra gången. Skönt att drömma lite om det i alla fall och sen får det bli som det blir ... Kram!
  • Snösport

iNNAN: härligt då hoppas jag du ruvar när jag börjar min behandling

go, go!!

• Inanna Li
    Snösport skrev 2011-04-28 15:24:00 följande:
    iNNAN: härligt då hoppas jag du ruvar när jag börjar min behandling

go, go!!
     Skrattande! Hejar på dig oxå!
  • Mia69

Vad skönt att ditt läkarbesök gick så bra!!!Glad Det är klart att du inte skall ge upp redan! Försök nu att komma upp ur ditt svarta hål och tänk lite positivt. Nu är det dags att förbereda kroppen på en ny IVF-omgång...
    Jag har också hämtat ut Lutinus även om jag aldrig provat Progesteron. Apoteken verkar inte ha mer än max en förpackning på lager så ring in och be dem ta in Lutinus innan du går till apoteket så slipper du springa till apoteket flera gånger.
    Ingen ägglossning i sikte än för mig... så det är minst 14 dagar kvar till min sprutstart.

• Mia69

Meddelandet ovan var till dig Inanna, såklart. Solig

• Inanna Li
    Mia69 skrev 2011-04-28 15:34:20 följande:
    Vad skönt att ditt läkarbesök gick så bra!!!Glad Det är klart att du inte skall ge upp redan! Försök nu att komma upp ur ditt svarta hål och tänk lite positivt. Nu är det dags att förbereda kroppen på en ny IVF-omgång...
    Jag har också hämtat ut Lutinus även om jag aldrig provat Progesteron. Apoteken verkar inte ha mer än max en förpackning på lager så ring in och be dem ta in Lutinus innan du går till apoteket så slipper du springa till apoteket flera gånger.
    Ingen ägglossning i sikte än för mig... så det är minst 14 dagar kvar till min sprutstart.
    Tack min vän! Skönt att tänka att det snart är dax! De hade 3 förpackningar av Lutinus inne så jag ska få hämta en extra senare. Hoppas din ÄL kommer snart så du kan få börja spruta igen! Nästa gång ska du bli ruvare också Glad!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?