IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Zin - jag vet! Vill verkligen, men just nu är jag helt översvämmad med jobb Men snart....
Zin - jag vet! Vill verkligen, men just nu är jag helt översvämmad med jobb Men snart....
Hej! Tillbaka från Bokmässan, helt mör men glad!
Och här har det hänt saker.
Mamma Gås och Victoria - grattis till lyckade resultat och jag håller tummarna för er nu!
Zin - jag är ledsen för din skull och beklagar verkligen. Det måste i alla fall vara skönt att du har en plan och vet hur du ska gå vidare. Grattis på födelsedagen och ta hand om dig! Kram!
Jag måste ringa gyn på måndag. I morgon är det två veckor sedan mensen kom och jag blöder fortfarande! Inte rött längre, men brunt, brunt, brunt. Det tar liksom inte slut. Har någon annan haft det så?
Tack Inanna! Jag ska ringa och kolla om jag får göra en gyn. Jag har dessutom fått uvi-symtom igen.
Maryhe, jag blir så ledsen...! Så ledsen för din och er skull. Hur är läget i dag? Har du kunnat prata med mannen? Jag känner så väl igen det där. Min man reagerade också med att inte kunna prata om det (när jag fick mensen innan TD) och han blev arg istället för ledsen. Jag kände mig så ensam, tills han bearbetat det inom sig och vi kunde prata om det. Ta hand om er och jag hoppas att du får snabb och bra hjälp. Många kramar!
Maryhe, hur går det med mannen nu? Jag känner som sagt så väl igen mig. Det är svårt när man reagerar olika och vill ha stöd. Hoppas att ni kunnat prata och ta hand om varandra nu. Och det är så sorgligt att läsa om hur din kropp förändrats och hur det känns overkligt. Kram!
No Ka Oi . jag tycker absolut att ni som är gravida ska stanna här också och berätta om hur det går.
Ser fram emot kvällens tv-program! Pia är bra.
Hej alla!
Jag läser så ofta jag kan men hinner inte vara så aktiv nu för jag reser så mycket i jobbet. Ska upp i ottan igen i morgon. Puh. Har i alla fall hunnit med hemmaförsök och herregud vad ömma äggstockar. Eller vad det nu är som ömmar.
Turlid - skönt att du väckte bebisen och det känns lugnare. En vän till mig hade samma "bekymmer", hennes lilla skrutt rörde sig så lite och sällan och hon var så orolig. Men allt var bra och gick bra. Men som du säger man ska vara vaksam.
Zin - grattis på födelsedagen!
Tillbaka efter jobbresan och att läsa den här tråden är verkligen en berg- och dalbana. Vi gratulerar och beklagar och man påminns om hur lyckligt men också skört livet är. Och jag är så glad över att ni finns.
Först och främst Mamman - så oerhört tråkigt att höra! Ta hand om dig och hoppas att du får snabb hjälp att reda ut vad som hänt. Kram.
Enya - grattis! Vad roligt! Vilken lycka!
Celin - det måste vara så jobbigt att vänta och jag förstår att du vill testa före TD. Det skulle jag också ha gjort. Tänker på dig.
Boe - jag hittar inte ursprunget för din oro. (har svårt att hinna läsa ikapp allt just nu) Vad har hänt?
Maryhe - hur mår du?
Till sist - igår hann jag äntligen se Barn till varje pris. Jag har sett att flera av er är kritiska. Jag kan hålla med om att allt inte var så himla lyckat men jag tyckte att de fångat många känslor på ett fint sätt. Paret där han inte har spermier - blickarna mellan dem sa ju allt om sorgen och så det lilla "grälet" där man ju insåg hur mycket som bubblar under ytan. Och hon tjejen som försöker på egen hand, det var så himla sorgligt. Sen killarna som åker till Indien, visst det är ovanligt och kanske ger en bild av det mest extrema men ändå - det är ju deras verklighet och det händer. Och på det sätt som det visades tyckte jag att det var helt okej. Sedan om tittare drar för stora växlar och får en negativ syn på oss som försöker på alla sätt att bli gravida så är det nästan omöjligt att undvika. Så är det tyvärr. Se bara på filmen Jägarna - när den första filmen visades trodde ju alla att norrlänningar var tjuvskyttar, missbrukare och våldtäktsmän. Visst det var en fiktiv film och Barn till varje pris är en dokumentär men i alla fall. Jag hoppas att programmet kommer att bli bättre och framför allt våga visa det vardagliga - det här med orättvisorna mellan landstingen och skillnaden mellan Sverige och andra länder när det gäller undersökningar av saker som kan hindra en graviditet.
Dagens Expressen:
www.expressen.se/nyheter/1.2577779/21-aring-fick-ny-livmoder-fran-dod
Spännande dagar nu Inanna och Oceanny! Håller tummarna för er!
Måste bara berätta om min vän som är på besök hos oss just nu för hon går en Healing-kurs. Igår kom hon hem och ville testa sina nya kunskaper på mig. Hon ville bara testa om hon kunde få magnetfälten att funka. Så jag höll upp en hand och hon höll sina händer på var sida om min hand, typ 15 cm ifrån. Och den värmestrålen som blev till! Vilken wow-grej. Och när hon gör det där så börjar det mola i livmodertrakten på mig.
Hon säger - när man gör healing vill man inte veta var "patienten" har problem utan tanken är att energin ska gå dit den behövs. Hon är en av mina vänner (vi ses sällan och är ganska ytligt bekanta men hon behövde någonstans att bo i Sthlm) som inte vet att vi gör ivf så hon har ingen aning om vilka problem jag har. Jag sa inget nu heller. Hon frågade om jag känt av energin någonstans men jag valde att inte säga....
Hur som helst var det en spännande känsla. Och det väckte också en massa sorg i mig. Jag var på vippen att börja gråta och det såg hon och sa att healingen väcker också känslor.