-
Bra idé. Då blir man rik och har råd med många IVF:er ... Try again ...Skytten skrev 2012-03-16 16:38:46 följande:Vad härligt med kör! Jag håller med - att beröra andra är så häftigt och viktigt. Du kanske ska satsa mer på sången?
-
Här är en mikroskopisk till ... Är nu inne på 5 1/2 vecka sen senaste mens (efter Ivf), börjar bli skumt. Kanske ska kolla upp det där...
-
Äsch, säger jag bara, det är alldeles säkert inget. Lite tveksam hur jag ska göra m vinet t fredagsmyset bara nu ....
Så tråkigt, MissB!! -
MissB, Linköping o ni andra som undrar: testade idag och, nix, inget plus alls. Told you so ... Men! Vin till lördagsmyset, o medicin i kylen till nästa icsi, nu jäklar!!!
-
Hej Tjorven,
jag förstår det här du säger med att man inte vill lägga till ännu en grej som ska göras, och som kanske blir en stress istället för hjälp. Det låter inte som om du fått så mycket hjälp tidigare med dina tankar, och jag tror nog snarare det är regel än undantag att man behöver det. Vi har inte kämpat alls så länge som ni eller känt det så tungt, tror jag i alla fall, men har ändå utnyttjat de samtal vi fått i och med försöken. Hade jag känt att jag behövt prata mer med någon skulle jag definitivt leta upp någon. KBT är nog bra i de här fallen, det är ju så konkret. Så går det inte att prioritera bort något annat för att få prata med någon en gång i veckan eller så?
Jag skulle nog inte vara rädd för att få hjälp genom offentliga hälsovården, jag tror adoptionsbyråer och socialtjänst är väldigt vana vid att människor som väljer att adoptera gått igenom både det ena och det andra dessförinnan, och varit tvungna att få hjälp med sina tankar. Låt inte det bli ett hinder! Jag har ett par kompisar som lämnat IVF-stöket bakom sig och gått vidare till adoption, och det har fått många terapisamtal under vägs gång, vilket hon också varit öppen med i sina samtal med adoptionsfolket, och det har inte varit några problem alls.
Lycka till och stor kram! -
Jaha, värst va' länge du ska hålla oss på halster då! Jag knatade minsann iväg till apoteket redan i lördags och gjorde gravtest, precis som jag blev tillsagd härinne!linköping68 skrev 2012-03-19 14:01:11 följande:Tänkte bara meddela att ni och jag får hållas på sträckbänken ett tag till ang om jag eventuellt, möjligen, kanske kan börja tro på mirakel.....
Kom överens med maken om att gravtesta tillsammans och nu sticker jag iväg och jobbar och är inte hemma förrens på torsdag kväll. Och då sticker vi direkt på en kortare resa så det blir inte till att testa än. Kanske blir det först på söndag. Då blir det massa att läsa ifatt härinne.
Kram till er alla fina
Ha det nu så jäääättteskönt! -
Eller hur. Jag ska ju köra nu, på min första mens efter misslyckat IVF (alltså andra mensen sedan ET, om man säger så). Jag känner mig väldigt återhämtad och ingen läkare har sagt att man då borde vänta. Jag tycker nog man får lita på vad de säger. Men lite jobbigt känns det ju när flera av er säger att ni fått färre ägg när gått på det för snabbt efter misslyckande. Blä och pust.Tuvalina skrev 2012-03-19 20:22:57 följande:Åh min läkare som tycker vi ska köra på redan nästa mens. Alltså bara cykeln efter mensen som kom efter misslyckat IVF ... :-0 jag får jätte mkt tankar av det ni skriver. Sitter i bilen nu. Skriver mer sen.
-
Skytten! Så jättetråkigt att höra, du som kämpat så länge nu. Men det är inte över än, ju! Sov du nu och ta nya tag imorgon. Och om det värsta nu skulle hända och du tycker att det får räcka nu, så är du i alla fall förvissad om att du gjort allt som står i din makt för att allt ska bli så bra som möjligt. Jag tänker ofta på det där, att jag kanske kan leva med att inte lyckas bara jag är säker på att jag gjort allt jag kunnat.
Zin - ledsen att jag inte varit här och kunnat hänga med i ditt sökande - är det Synarela du letar efter? Jag tror mina är för gamla, men jag kan kolla. Men jag finns ju i Göteborg, kanske hjälper föga. Inboxa mig i så fall så att jag säkert ser.
Maryhe - du är verkligen en kämpe, jisses va' du går igenom!
Själv har jag fått mens nu äntligen, men eftersom den var 2,5 v försenad, så tyckte jag inte det kändes bra att köra IVF-försök nr 3. Jag fick jourhavande på Carlanderska att tycka att ett ultraljud vore lämpligt innan vi börjar, så idag konstaterade de att slemhinnan inte var så tunn som den borde och att det kunde tyda på att jag inte haft ÄL förra månaden och att det då var lämpligt att vänta till nästa cykel. Det känns jobbigt att det blir uppskjutet, men jag är glad att de tog mig på allvar och höll med om att det inte kändes helt optimalt nu.
Önskar er alla en härlig vårhelg. -
Shit, Zinfandel, så spännande det ska bli att följa din resa nu ... Stort grattis till starten, SOM DU HAR KÄMPAT FÖR DETTA!!!Zinfandel skrev 2012-03-23 15:50:05 följande:Håll i er nu alla - JAG ÄR IGÅNG!!! Jippie!! Har just tagit första dosen Synarela Jag är så lycklig!! Tänk, nästan 1 år sedan förra färskförsöket, ett Aten-besök senare och en operation senare... Men inte är det enkelt, ytterligare en heldag har spenderats åt IVF. Receptet faxades till ett apotek så jag fick sprayet till slut, dock ej på högkostnad. Sen fick jag immunterapiplan av Dr D. Då var det att ringa och boka tid för Intralipider, som blir nån dag senare än önskat, det blev snabba puckar nu. Sen måste jag få klart med blodproverna som ska tas i början av nästa vecka och till det behöver jag ett recept av Dr D, ringa, ringa och fixa. Och så har jag skrivit lite mer på hemsidan! Men vet ni, jag är snaaaaart i haaaamn!!!
Maryhe: jätteintressant!! Mitt diskbråck sitter på 2:a kotan och jag tror att även den har nåt med infertilitet att göra.
Skytten: sitt lugnt i båten lite till.
Minasera: klart jag ska hjälpa till med svar!
Hitcher: med Progynon styr man cykeln helt. Jag har haft återföring på dag 17 & 18, tror jag. Nackdelen är såklart att man inte kollar hur kroppen mår, man tar inte reda på nåt mer som man gör i andra länder, Maryhe kan säkert berätta mer här. Du ska väl på nåt mer vul eller? -
Skytten - hejjjjaaaa! Så glad jag blir för din skull!
Pp08 - stort grattis