• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Inanna??

• Ypke
    Fjällsippan skrev 2012-02-08 14:17:58 följande:
    myran; jo, dom är tydligen väldigt "rädda om" sin statistik på Sophiahemmet! De verkar som att de prioriterar siffror framför människor.

Jo, du tolkar rätt. Men tyvärr är statistiken från 2007, och mycket kan ha hänt de senaste 4-5 åren.
    fast - den senaste rapporten, den som står under Ansökan 2012, har siffror för 2009, det var ju inte så längesedan.
  • Ypke

Nån som hört nåt från Inanna? Åh, jag hoppas så att allt ser bra ut ...

• Ypke
    Maryhe skrev 2012-02-08 15:07:25 följande:
    Om ni som skriver och letar dokument för hemsidan har lust att inboxa mig era mailadresser så ska jag dela med mig av en dropboxmapp som vi kan lägga alla dokument i. Ni kan då jobba i dokumenten därifrån och riskerar inte att förlora dokumentet. Zin kommer då även åt de uppdaterade dokumenten hela tiden
    Maryhe, gullig du är som fixar med det administrativa! Om jag kan ha min fil där såsom den är och fylla i och dra ifrån som jag vill, så gärna för mig. Men jag känner att jag har så bråttom att ta reda på allt kring det här att jag måste göra arbetet med genomgången för min egen skull i första hand. Har någon annan nytta av det är det jättebra, men jag har inte möjlighet att samla information på olika ställen och i olika syften. Om ett år när jag vet mer, säkert, men just nu är det IVF 3:e ggn gilt som är det viktigaste. 

Inboxar dig min mailadress. 
  • Ypke
    Nu Syskon skrev 2012-02-08 15:58:38 följande:
    Min egen status är att jag har haft menskänningar sedan i fredags, ännu har jag bara småblödningar men är rätt säker på att det är kört. Fast jag hoppas lite mikroskopiskt fortfarande. Jag tjuvtestade igår och då var det inte ens en skugga av ett utslag, officiella testdagen är den 14/2.
    Piss också. 
  • Ypke

Ingen som har Inannas telefonnr och kan messa? Zin, var är du? Vet att du har hennes nr.

• Ypke

Tack Vi4 och Syskon för tolkningar och förtydliganden av rapporterna. Skönt med så många belästa i gänget

• Ypke

Vi4: Läste i din blogg. Så himla fint du skriver. Var tvungen att pysa in på toa en stund och gråta lite. Så starka ni varit, och så väl ni verkar ha tagit hand om varandra, du och din man. Försökte klura ut vad du disputerat i men ser det inte - vore roligt att veta. 

(Jag gillar egentligen inte det här bloggandet i en tråd där alla är anonyma - jag vill lära känna er allihop! )

• Ypke

Kortisol, mina vänner, vad vet vi om det (förutom det som redan skrivits i tråden)? Eftersom de mäter det på Carlanderska men inte på IVF-centrum här i Göteborg där jag går, frågade jag just varför. Min läkare tyckte jag skulle fråga Carlanderska det för det finns inga evidens för att avvikande värden och behandling (kortison?) skulle ha någon inverkan på graviditet. Det har tydligen gjorts en studie på Sahlgrenska där man inte funnit något som gör sådana tester behövliga. Någon hört något annat?

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?