IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Inanna??
Inanna??
Nån som hört nåt från Inanna? Åh, jag hoppas så att allt ser bra ut ...
Ingen som har Inannas telefonnr och kan messa? Zin, var är du? Vet att du har hennes nr.
Tack Vi4 och Syskon för tolkningar och förtydliganden av rapporterna. Skönt med så många belästa i gänget
Vi4: Läste i din blogg. Så himla fint du skriver. Var tvungen att pysa in på toa en stund och gråta lite. Så starka ni varit, och så väl ni verkar ha tagit hand om varandra, du och din man. Försökte klura ut vad du disputerat i men ser det inte - vore roligt att veta.
(Jag gillar egentligen inte det här bloggandet i en tråd där alla är anonyma - jag vill lära känna er allihop! )
Kortisol, mina vänner, vad vet vi om det (förutom det som redan skrivits i tråden)? Eftersom de mäter det på Carlanderska men inte på IVF-centrum här i Göteborg där jag går, frågade jag just varför. Min läkare tyckte jag skulle fråga Carlanderska det för det finns inga evidens för att avvikande värden och behandling (kortison?) skulle ha någon inverkan på graviditet. Det har tydligen gjorts en studie på Sahlgrenska där man inte funnit något som gör sådana tester behövliga. Någon hört något annat?
Googlade lite på detta med Kortisol. Ganska intressant och lättläst studie här:
http://gupea.ub.gu.se/bitstream/2077/19539/1/gupea_2077_19539_1.pdf
Om inte annat innehåller den många referenser till studier på högre nivå.