IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
betyder att det är sidan 1832.
Byt ut 1832 i andressen mot det sidnummer du vill till så vips är du där!
God morgon allra bästa FL-vänner!
Jag har det glädjande nöjet att berätta att sökfunktionen verkar fungera igen
Zin - lycka till idag!
Tjorven - vilket jäkla elände!! Stor kram till dig.
God morgon alla vänner! Här är jag igen, och nu har jag helt tappat tråden här i tråden igen, om man säger så. Det känns som om det är en lite tråkig ton just nu, och det är bl.a. för den höga nivån och trevliga tonen som man ju vill vara här - till skillnad från åtskilliga andra lågnivåtrådar. Jag ser att ni pratat lite om kostnad för IVF, jag funderade på det igår - finns det någon som kan säga varför ett försök kostar runt 30 000 SEK, exklusive läkemedel? Jag vill inte säga att det är dyrt, men skulle vilja veta vad det är som gör att det sticker iväg så? I regel har man ett planeringsbesök, lite blodprov, ett eller två VUL, ÄP och ET. Det KÄNNS som om det kunde kosta lite mindre - eller? (Skit i mig om ni redan diskuterat detta - jag får väl läsa på själv ...
Jag känner mig glad, vi har bytt till Carlanderska. Jag vill inte säga att de andra IVF-möjligheterna som finns i Göteborg är sämre, bara att vi är glada för Carlanderska just nu. Vi kommer att påbörja IVF (ICSI) nr 3 så snart jag får mens, vilket nog är när som helst. Jag ska köra en kombination av Gonal F och Menopur, totalt 450 enheter. Japp - två sprutor varje kväll och sedan orgalutran på det - fy satan vad min sambo kommer att få köpa godis till mig! Har också tagit nytt TSH-prov, låg på 2,9 så vi höjer levaxin till 50 mikrogram.
Jag har blockerat min profil för andra än dem jag gör den tillgänglig för, hade fått ett otrevligt mail från någon jag aldrig hört talas om - men varför, vad vill folk?! Så säg till om ni vill komma in där (har inte gjort några tillägg på några månader dock).
Stor kram till alla, och bästa vårhälsningar från ett strålande göteborskt hamninlopp.
Tack Liten en och Katten! Roligt med Carlanderska-kompis! Vi får ju inte köpa trepack pga ålder och lågt AMH, men har bra arbetsgivare så med bruttolöneavdrag blir det ju väsentligt billigare. Jag har Anna Karin, som just börjat på Carlanderska. Vi hade henne på Kvinnokliniken, och ville fortsätta gå hos henne, därav bytet.
3:e gången gilt, ja ...
Piss, skrev långt inlägg som jag just tappade!
Men kontentan var iaf att stureplanare, rinkebybor, jimmy åkesson, fattiga och rika väl jan höja nivån lite tillsammans - eld behöver ju som bekant bränsle för att brinna. Fast vi är nig på god väg, hejja!