• Ypke

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

mamman0301 skrev 2012-04-04 09:17:33 följande:
    Jaha äckliga bruna flytningar så då är väl det kört denna gång med. Nu ska min trasiga vänstra äggledare bort och sen blir det FET, har ju två blastisar i frysen.
    Nääää, så tråkigt Mamman! Denna jäklar berg- och dalbana! Det låter som om du redan tänker i nya tag, men det skrivna ordet är förrädiskt ... stor kram till dig och ta hand om dig idag.
  • Ypke
    Rita70 skrev 2012-04-04 09:08:21 följande:
    Hej,
    Jag har inte varit inne på ett tag, mycket på jobbet ochhela familjen däckade i influensa. Jag har dessutom fått ett deppigt besked från CFC, de säger nej till IVF och rekommenderar ÄD. Jag vet ju att mina chanser är väldigt små, men jag vill ändå göra en sista IVF för att veta och känna att jag verkligen har gjort allt. Någon som vet någon annan klinik?
    kram till alla.
    Hej Rita, vad grundar CFC nejet på? Så tråkigt för dig. Jag vet inget om dig och var du bor. Jag går på Carlanderska i Göteborg, de är bra tycker jag, men jag kan väl inte föreställa mig att de har mer tänjbara gränser än CFC.
  • Ypke
    mamman0301 skrev 2012-04-04 10:24:58 följande:
    Men tjejer , jag gjorde ett gravtest nu bara för att kolla att det var kört, men det blev plus. Så nu hoppas jag att det bruna vill försvinna o att det inte är början till tidigt missfall.

HAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!
  • Ypke

Hej Rita, roligt att läsa att du har en liten tjej! Det är knäppt det där att man inte får bestämma själv hur många försök man vill göra. Hoppas innerligt att någon kan ge dig tips om generösare klinik än CFC. Om det inte var jättelänge sen du fick din flicka så är väl oddsen fina?

• Ypke
    Tuvalina skrev 2012-04-11 12:03:15 följande:
    Välkommen Poppy!!

Slänger ut en fråga här som är lite vid sidan av...

Är det någon som känner till en jurist som kan svara på lite funderingar?

Ser när man googlar att det finns massvis av jurister som har fri rådgivning men eftersom jag vet att många av er här inne har så mycket erfarenhet av massor så tänkte jag kunde kolla med er om ni vet någon man kan ringa. VI har fått problem med testamentet efter pappa nämligen.

IVF behandlingen fortskrider här. Sprutdag 3 och fortsatt diarré....
    Hej Tuva, så tråkigt ... det här behöver du verkligen inte nu! Jag är inte bra på sånt här, men mina föräldrar fick juridisk hjälp (ja, fick och fick, det var nog inte helt gratis) av sin bank, och sedermera även begravningsbyrån, när de hade testamentsbekymmer. Jag ringde en sådan där påstådd 'gratis rådgivning' en gång i ett husköps-ärende, men det kändes som att det bara var något de lockade med för att få dit folk som betalade, informationen jag fick var ytterst knapphändig, så såvida det inte är väldigt banala saker tror jag det är svårt att få det gratis.

Stort lycka till.  
  • Ypke
    Tuvalina skrev 2012-04-11 12:50:53 följande:
    Tack Viktoria, vi är villiga att betala sen men måste först kolla om det är rimligt att ens försöka. Väntar du på nästa mens nu?
    Hej Tuva, vilken koll du har ... ja, väntar på mens, antagligen mitten nästa vecka. Då jäklar!

Ja,  men en sån fråga kanske man kan slänga ut till ett par rådgivare som skyltar med gratis konsultation, det tycker jag!

SKYTTEN - har läst om dig senaste dagarna och hängt med och känt en liten sorg över att du lämnar oss. Och över att det inte funkade trots allt du gått igenom och tagit reda på och kämpat med. Du är verkligen en förebild för mig i det här, men jag beundrar dig samtidigt för att du gör ett ordentligt avslut nu och går vidare. Stor kram och tack för allt du bidragit med!
  • Ypke
    Poppy 2012 skrev 2012-04-11 20:51:51 följande:

Hej tjejer!

Tack för alla varma välkomnanden! Det är alltid en varm stämning här inne. Det är så skönt.

Jag har en fråga till er tjejer: Det är något som är fel och jag tror att det gäller själva fästningen. De vill aldrig fastna så att säga. Så nu inför nästa gång, som tur är lyckades de frysa ett embryo (Jippi!), tänkte jag använda Fructus femina comp och Albyl minor/Barn albyl. Är det någon som har testat Fructus femina comp? Tydligen ska det hjälpa slemmet i livmodern att fungera. Jag fungerar även på att ta Prednisilon.

Trevlig kväll!

Hej Poppy - välkommen till oss! Jag funderar på det här med att embryona fäster eller inte - hur vet ni det? Tempen? Gravtest från RD1? 

Bengalen - hejja dig! Och lycka till med ÄP imorrn, det ska bli spännande att följa.

Vi4 - tack för att du frågar: Jag går och väntar på mens och börjar sedan spruta på dag 1 eller 2. Det känns avlägset nu att börja igen, det känns som om jag och min sambo just hämtat oss efter förra pärsen och blivit lite normala igen. Och så på't igen! Suck! Hur går det för dig?    
  • Ypke

God förmiddag på er alla tappra!

Hejja dig Sunseed som ska börja jogga! Det finns inget som får mig att må så bra som det. Efter joggningen, alltså, inte medan jag håller på  

Bengalen, tänker på dig och längtar efter din nästa uppdatering, håller tummarna för att allt ska gå bra. 

Zin och Tuva - många tankar till er också!

Vi4 - du har alltså bytt från Carlanderska till CvL, ser jag rätt? CvL är väl Carl von Linné i hufvudstaden? Varför valde du dem? Hoppas att vi kan följas åt trots att vi inte är på samma klinik längre

Söte - många, många tankar till dig. Hoppas allt blir bättre snart. Jag vet inget alls om njurar, men det låter jobbigt, helt klart.

Nu tar jag snart helg - den sista innan vi sätter igång IVF 3 nån gång nästa vecka ... känns overkligt att jag ska in i detta igen.

• Ypke
    Bengalen skrev 2012-04-13 12:44:44 följande:
    Nu är jag hemma igen. Glad
    Wow, vilken klinik alltså. Har aldrig varit med om ett mer smidigt äggplock. Det tog totalt ca 2 minuter och kändes inte det minsta. Här var det inte tal om varken sövning som jag tidigare har blivit på Cura eller en massa morfin och värktabletter. En lokalbedövning där nere som jag inte märkte av och sen plockades tydligen äggen ut utan att jag ens förstod att han hade börjat. Döm om min förvåning när han sen säger att jag kan klä på mig igen. Förvånad

Av mina 5 äggblåsor var det tyvärr bara 2 stycken som var något att ha. De andra var omogna eller för små så jag är helt klart lite besviken nu. Rynkar på näsan Jag har ju allt annat än goda erfarenheter av att det ska gå hela vägen till ET. Av våra tidigare 6 äggplock har det bara blivit två ET och ett FET så jag hade ju verkligen hoppats att det skulle finnas lite mer att spela med nu. Samtidigt var det ju bara en mini-IVF vi har gjort och då ska man inte få så många ägg så jag får väl ändå vara nöjd såhär långt...

Nu blir det en jobbig väntan till på måndag om ifall kliniken ringer då på morgonen och meddelar att det inte blir något ET.
    Det var i alla fall inte det minsta svårt att få kortison. Jag frågade bara en sköterska så hon gick iväg och hämtade Medrol utan minsta lilla invändning.
    Hej Bengalen,
    skönt att det är över och du är hemma! Tänker på dig under helgen och på de små som ligger och gosar till sig in vitro - det ska säkert gå bra! 
  • Ypke

Bengalen, konstigt att det är så viktigt att mannen är med! Det har det aldrig varit något prat om inför våra ET, men han har ju varit med båda gångerna, så egentligen vet jag inte.

Myra, välkommen hit Näe, jag tror absolut inte man kan låta för små blåsor växa till sig och plocka dem senare. Har man tagit ägglossningssprutan så har man, då är det kört.

Hej Vickan och välkommen du med! Som Sunseed säger, det är helt normalt att man kollar lite på fösta UL, ändrar dosen och sen rättar det till sig. Not to worry! Angående den psykiska påfrestningen - mig hjälper det mycket att ha andra likasinnade att sörja och glädas med här inne, faktiskt. Och att ta det lugnt i livet i övrigt, en sak i sänder. Och måna om varandra i relationen, vilket ju är en spännande övning ibland ...

Linköping, så trist med en kropp som strular. Men är det bra att köra med pulver? Inte mixtra med kroppen i onödan skulle jag säga, och fick ju samma råd av många här inne när min svärmor tyckte jag skulle börja med Herba Life- produkter (näringspulver etc.) för att helt säkert få i mig allt jag behövde.       

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?