• tjorven01

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tuva
    Svårt att veta hur kroppen ska reagera
    Men en kompis som varit i Aten sa att de där aldrig använder högre dos än 375 där
    Sedan diskuterade hon saken med svenska läkare som till sist erkände att det eg inte blir ngn skillnad på 375 och 450 och när hon sedan körde den lägre dosen fick hon dubbelt så många ägg som hon brukar

Själv har jag erfarenheten av att jag när jag körde 450 fick färre ägg än någonsin så det är svårt att veta
    Det kan ju lika gärna ha varit bra resp dåliga cykler då jag körde 450 vid min 9e Ivf och vid det laget var min kropp helt utmattad efter alla Ivf
    Så be du om ett samtal med läkaren du om du känner dig osäker
    De kan säkert förklara bättre hur de resonerar

• tjorven01

Maryhe
    Underbart att läsa om dina små
    Stooooort leende på läpparna :D

Fjällis
    Usch är det verkligen kört?
    Bamsekramar till dig
    Inboxar dig

Miss B
    De räknar in att du äter levaxin
    När jag ville ha höjd dos frågade läkaren vilken dos levaxin jag stod på så då sa jag högre dos än vad jag eg hade och fick ner TSH ytterligare när han skrev ut den högre dosen kanske knäppt ja men så gjorde jag
    Så det ska inte vara några problem för dig att få levaxin i fortsättningen

• tjorven01

Precis miss B
    Säg att du behöver nytt recept på levaxin för att ditt börjar ta slut så gjorde jag och när han frågade vilken dos jag låg på nu drog jag till med 75 fast det bara var 50

Mamma gås
    glömde fyyyy vilken oro men Gud vad skönt med förstående läkare

Tack Vi4
    Ja magen mår bra och jag började nytt jobb idag mycket att ta in men spännande
    Mannen kom hem helt slut idag och påstod att han blivit mer och mer övertygad om att hans symptom berodde på ångest och social fobi
    Å andra sidan sa han att det samtidigt är svårt att veta vad som är hönan och ägget
    Det kan ju vara så att man får social fobi när man känner sig fysiskt skör och svag
    Jaaaaa inte vet jag oron inom mig är inte direkt stillad och jag tänker ofta att vi kanske bara lurar oss själva med dessa teorier om att det skulle vara psykosomatiskt
    Förlåt mitt milslånga inlägg
    Låter underbart med bad i havet och böcker på kvällarna
    Jag hoppas verkligen att vilan gjort susen
    Låter oroväckande med svullna fötter/ben men det låter ju onekeligen som att det haft en positiv inverkan på menscykeln heja heja

• tjorven01

Tuva
    Åhhh vad härligt med fina äggblåsor :)
    Jag åt prednisolon från dag 5 i cykeln 25mg /dag tom v 12 därefter trappade jag ner med 5 mg var tredje dag tills jag fick sätta ut det helt
    Det verkar vara standardisering hos dr G i London

• tjorven01

Germany
    Jag förstår din tanke ang upptrappning och tror att olika Läkare tycker olika
    Men dr Gs ordination lyder iaf 25mg direkt från cd 5
    Men nu när jag tänker efter så började jag ju med 10 mg i slutet av cykeln innan jag blev grav och höjde först till 25 mg efter plus då jag blev naturligt gravid

• tjorven01

Åhhh linköping vad surt
    Men så länge det finns procent så finns det ju hopp
    Vi fick i stort sett höra att det inte ens fanns hopp för oss med Ivf och så funkade det naturligt

Är det ngn som har tips på bra kinesiolog i Sthlm
    Mannen var hos Marias kroppsterapi och det kändes sådär
    Man vill ju gärna få en aha upplevelse första ggn även om det tar tid innan beh hjälper om de gör det öht?

• tjorven01

Åhhhh tuva
    Kommer definitivt att titta in på din blogg
    Håller alla tummar hårt för er och hoppas att detta ska bli er lyckoomgång
    Kram

• tjorven01

Tyckommig
    Tror det finns många som gärna skulle hjälpa men som precis som jag bara skriver från mobilen och då går det inte( vad jag vet) att redigera listan
    Om du går in via datorn så kopierar du bara senaste listan klistrar in i nytt inlägg och skriver in dig
    Jag testade själv minus på BIM (hemmaförsök) men plus en v senare så det kan ta tid då olika kvinnors hormoner stiger olika snabbt
    Fortsätter hålla tummarna

Germany
    Stor kram och varmt lycka till till dig oxå

Kram

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?