• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Enya70
    Skytten skrev 2011-05-11 20:10:26 följande:
    Apropå ÄP - måste man ta morfin? Är det så outhärdligt att man måste ha smärtstillande? Jag har nämligen lite svårt för morfin på det sättet att jag känner ett sug i veckor efter att jag fått det. Och det är ganska jobbigt att längta efter att gå till Plattan.

Nejdå, det går bra utan, se inlägget ovan. Stort lycka till!
  • Enya70
    Zinfandel skrev 2011-05-11 20:23:49 följande:
    Puckokliniken gissade på maginfluensa men jag var inte i fas att käfta.. Sätta dropp innan man kollar blodtryck och ta puls o titta på en klocka utan visare o till slut kom läkaren in o tittade i ett tomt block o sa att allt var bra m mig.. Ja vilken parodi!! De är ju supergulliga m det är tydligt att det är jobbigt om nån mår dåligt..
    Parodi verkligen!!! Maginfluensa...men ursäkta man kan ju nästan inte ta dem på allvar...
  • Hönan
    Zinfandel skrev 2011-05-11 18:54:25 följande:
    Hej vänner! Skitdag! Själva ingreppet gick jättebra,, nästan helt smärtfritt o resulterade i 8 snygga ägg, så jag är nöjd! Sen började jag må jättedåligt, spydde o frossade så jag har legat m dropp på kliniken hela em. Nu är vi hemma och jag har sovit men har väldigt ont. Vi bestämde att detta var sista gången,, nu får det allt bli bebbe av det! Hönan, underbart! Pralinen, kram Inmana, vi hoppas än, nu med iscihjälp!
    Åh Grattis Zinfandel till hela 8 ägg!!! Mindre åt vad som kom sen dock din stackare! Vad hemskt! Vart går du nånstans? Jag vet kliniker som inte ger morfin och andra som gör det och jag tror det är väldigt individuellt hur man reagerar. Dock tycker jag inte att det lät speciellt proffsigt hur de behandlade dig.
    Nu får jag hoppas att det kommer ut nåt ägg över huvudtaget imorgon och att några blir befruktade och kan sättas in. Håller tummarna för att det lyckas för oss alla här så småningom. Vila nu Zinfandel och ta hand om dig inför fredag!
    Passar på att uppdatera listan lite att jag kommit ytterligare ett litet steg längre Solig

***VÄNTAR PÅ NYTT FÖRSÖK***
    Snösport, 42år, IVF6 start i maj, bor Luleå går i Falun
    Hoppaspåenliten: 38år Invätar IVF i februari, bor i skåne.
    Glenda Glad, 40 år, Malmö, Syskonförsök nr1(IVF2), spraystart 4/3
    Mary73: 37 år Syskonförsök IVF 2
    Thuleslapper: IVF3 någon gång när jag känner mig redo (vecka 18-24), USÖ
    Eviglängtan, 39 år Skåne, (IVF3, syskon). Troligtvis i april
    Mia, 42, IVF2 runt 10 maj
    Riita, 40 år Uppsala, IVF1, FET2
    Mimmsann72, 39 år, IVF/ICSI 3 i höst

***SPRAYAR***
    Betty Boop, 38 år, 3:e PGD-försöket på Huddinge sjukhus.
    Lumix, 40 år, syskonförsök på Shady Grove, bor i USA, FET ?, p-piller istället för spray.
    Boe, 38 år, Stockholm, CvL syskonförsök 1 (IVF 3) spaystart 5/5

***SPRUTAR***
    Enya70, 40 år Uppsala (IVF9 på CFC i Köpenhamn) sprutstart 4/5, VUL 11/5, VUL 13 /5
    Inanna, 42 år, bor i Göteborg, ICSI 3 på IVF-kliniken, Sprutstart 12/5

***ÄP***
    Lenafena, 41, Åmål, ICSI 1 Carlanderska, sprutstart 29/4, ÄP 12/5
    Zinfandel, 39 år i Skåne, IVF4, ÄP 11/5, ET 13/5
    Hönan 38 år, Stockholm ICSI 2 , sprutstart 30/4, ÄP 12/5
    Fjällsippan, 42 år, bor i Stockholm, syskonförsök nr 5 på CvL, sprutstart 4/5, ÄP 16/5

***RUVARE OCH TESTDAG***

Underverket06, syskonförsök IVF 2 på CvL, ET 14/4, TD 30/4, bor i Hässelby.
    Spears 42 IVF 3 korta metoden , TD 13/5
    Turlid, 40 år, bor i Norrtälje, IVF2 på CvL, ÄP 6/5 + ET 8/5, TD 24/5
    Fruttan, 37 år, Stockholm, IVF Sophiahemmet. (Syskonförsök 2) ET 11/5, TD 25/5

***GRAVIDA***

Fahlvik, 40 år, syskonförsök IVF nr1, BF 18/7, bor i Göteborg
    dallas, 37 år(38 i maj),syskonförsök 1 ,Carlanderska, bor ca 25km söder om Gbg
    Kattenizze, 38 år, korta metoden, BF 26/12
    Chichisita, 40 år, bor i Guatemala, IVF 2, korta metoden, BF 29/12

***FÖDDA***

Oceanney, IVF/ICSI nr1, dotter född 27/2 2011

***Övrigt***

Linköping68: 42 år , hemmaförsök för tillfälltet
    ChippiChoppi, 44 år, syskonförsök hemma, bor i Täby (nära Stockholm)
    pp08, 40, hemmaförsök, kanske ny IVF(nr6) till våren
    Sushikatten 42, hemmaförsök ett tag framöver
    Myrslok69, 41 år, avbrutet ivf vid vul = hemmaförsök!
    Hispan 39 år, hemmaförsök till i höst.
  • Enya70

Hönan - stort lycka till med äggplocket och vi hoppas förstås på många fina ägg imorgon!

• Hönan

Tack Enya det kan jag behöva då jag inte fick ut mer än 5 sist varav bara 2 klarade sig t andra dagen. :)

• Zinfandel

Lycka till idag Hönan & LenaFena!!

Inanna: Vill bara säga att jag fick ju bara ut ett ägg mer än du och jag är jättenöjd!! Det räcker ju Skrattande Apriforce är jättebra för att korta & stabilisera långa menscykler och ger dessutom kortare ÄL vilket är bra i vår ålder så du kan ta dem fram till ÄP.

Enya: lycka till på VUL idag! Tack även för ditt fina inlägg till mig igår {#emotions_dlg.flower}

Ego: lycklig över att gårdagen är över! Ja, när de tjatade om att jag fått i mig nån bakterie så är det ju inte lönt att diskutera ens, min man var rätt irriterad efteråt.... Ja, visst var det morfinet naturligtvis så det blir det inte igen! Nu ska jag ju inte göra fler ÄP Flört men till andra eventuella sammanhang. Sista gången jag spydde var precis utan för entrén till kliniken, tänkte att fint om det kommer ett nytt par nu som ska starta karusellen för första gången haha Drömmer. Welcome to hell liksom. Har ont i magen idag såklart men inte alltför plågsamt! Simmarna var fina också förresten, ingen försämring där.

• Sunseed

Grattis till fina skördar! Jag försöker hoppa in och läsa här emellanåt, jag måste ju se hur det går för er!

Själv har jag inte haft ägglossning ÄNNU (Ivf jan/feb) efter det hela, men jag har gått på TCM-akupunktur hela våren och tro det eller ej, min cykel har förlängts från 24 dagar till 29. Jag är jätteglad. Det kan inte vara en slump eftersom jag har haft kort cykel i åratal. Därför hoppas jag och tror att min ÄL kommer när som helst den också.Det blir hemmaförsök över sommaren och eventuellt FET aug-sep.  

Blir jag gravid blir jag jätteglad. Blir jag inte gravid får jag åtminstone njuta av sommarkvällar med grill och iskall öl.

Stor kram till er! 

• Sunseed

Zinfandel! Hoppas att du mår bättre idag. Det där lät ju inte som någon rolig sak att gå igenom. Hjärta
    Visst går det maginfluensor i mängder just nu, men det där lät väl mer som en morfinreaktion? 
    Jag håller tummarna för att det har vänt! 

• Zinfandel
    Sunseed skrev 2011-05-12 07:58:45 följande:
    Zinfandel! Hoppas att du mår bättre idag. Det där lät ju inte som någon rolig sak att gå igenom. Hjärta
    Visst går det maginfluensor i mängder just nu, men det där lät väl mer som en morfinreaktion? 
    Jag håller tummarna för att det har vänt! 
    Jamen det var ju så patetiskt att ens nämna ordet influensa efter ett operativt ingrepp morfin och hela viddevippen. Men som vanligt vill de inte ta något ansvar - bättre att skylla på nåt annat! Ni förstår att jag bara diskuterar med min allmänläkare.... Om nån mår så dåligt att man inte kan röra på sig, är inte det första man gör att kolla blodtrycket..?! Nåväl, idag ska jag ladda inför att bli gravid - som jag ju är imorrn SkrattandeSolig Gaahhh eländigt med din cykel Sunseed, får du Pergo eller nåt?
  • turlid70

Lycka till på ÄP idag Lenafena och hönan!

Evya, bra resultat på VUL igår, grattis! Lycka till i Köpenhamn imorgon och nästa vecka. Skönt med en lite semester uppe i allting.

Zinfandel, usch vilken upplevelse, men det är ju typiskt att få sådant svar från kliniken. Ofta känns det ju som att klinikerna saknar förmåga att tänka utanför ramarna, få fort något som inte är standard så drar dem till med något helt galet ibland kan man tycka. I vilket fall grattis till dina snygga ägg, bra jobbat! Håller nu tummarna för ett till dig och två till frysen minst! Hoppas att du är snart bättre efter igår.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?