• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • turlid70

Mimmsan, oerhört ledsamt att mensen kom. Styrkekramar till dig. Hoppas ni får en skön avkoppling i Spanien.

• Zinfandel

Tack Turild! Ja, lite irriterad är man ju fortfarande. Men läkaren besvärade ju sig att komma in efter 3 timmar när nästan hela droppet var slut..... Man får vara glad för det lilla..! Flört

• Boe

Lenafena,
    Lycka till idag på ÄP, hoppas det går bra!

Zinfandel,
    Stackars dig! Fyy tusan vad jobbigt! Typiskt att de tycker att man är jobbigt när man går utanför deras plan. Istället borde de ju se det som en utmaning i jobbet att verkligen ta hand & kontrollera en avvikelse! Tur att du hade maken med!

Enya,
    Tillykke i morgon & ha en riktig dejlig & go tur till KöpenhamnFlört

Själv är jag såååå trött på att spraya, jag är ett monster nu så vi får väl se om jag har någon sambo att ta med vid ÄP (om det blir något ÄP). Tycker patetiskt synd om mig själv & är så bitter på karln som är ute på härliga lyxmiddagar med jobbet & ska på rolig kickoff hela helgen utomlands. Själv är jag ju inlåst hemma med bebis (som sover dåligt) utan pengar så jag äter blodpudding & fiskbullar med detta usla humör. Känns LITE orättvist Tyst Morrr.

Längtar till att få börja spruta!!!

Kram & tänker på alla ruvare & andra kämpar

• mamman0301

Har fått tid för samtal den 23 maj redan. Shit här går det undan. Jag tycker jag är jättenervös inför IVF, känns så overkligt på nåt sätt. Hur lång tid tog det för er från första samtalet till att ni startade med behandlingen?

• Snösport

Mamman0301: om man har distansläkare så tog det inte låång tid alls men utredningen tog ju alldeles för lång tid. Pratade med IVF kliniken och vips var behandlingen igång inom 2 veckor Du betalar väl själv också? Då är det så iaf...Falun alltså med distansläkare där jag bor.

• mamman0301
    Snösport skrev 2011-05-12 08:47:05 följande:
    Mamman0301: om man har distansläkare så tog det inte låång tid alls men utredningen tog ju alldeles för lång tid. Pratade med IVF kliniken och vips var behandlingen igång inom 2 veckor Du betalar väl själv också? Då är det så iaf...Falun alltså med distansläkare där jag bor.
    Ja jag betalar själv och utredningen är ju klar så jag hoppas på att komma igång snabbt, men jag börjar blir såå nervös.
  • Inanna Li

Hönan och Lenafena - Lycka till med ÄP idag! Hoppas ni värper många fina ägg!

• Inanna Li
    Zinfandel skrev 2011-05-12 07:37:50 följande:
    Inanna: Vill bara säga att jag fick ju bara ut ett ägg mer än du och jag är jättenöjd!! Det räcker ju Skrattande Apriforce är jättebra för att korta & stabilisera långa menscykler och ger dessutom kortare ÄL vilket är bra i vår ålder så du kan ta dem fram till ÄP.
    Så det kanske är "riskfritt" att ta Apiforce. Eftersom du är en hälsoguru så litar jag på dig Skrattande! Kortare menscykel vill jag inte ha i alla fall men det vore ju bra om den kunde hålla sig stabil.

Skönt att du mår bätte idag. Klart att 8 ägg räcker om de flesta blir befruktade och om man lyckas få åtminstone ett till frysen. För mig var 7 ägg inte så bra då endast 3 blev befruktade och inget var frysdugligt men det kan ju variera från cykel till cykel, både antal och kvalité. Så det återstår att se vad jag får för resultat nästa gång.

Tråkigt att morfinet gjorde dig så illamående. Det påminner mig om min operation av polyper i augusti. Jag blev fruktansvärt illamående och dålig av narkosen efteråt.

Nu hoppas vi dina ägg har blivit fint befruktade av makens fina simmare!
  • Snösport

FRÅGA:  jag är trött , lite yr, lite onte i magen...trög/lös i magen(kasnke för jag nu igen bytt Levaxindos sedan 2 dgr) geggig i ögonen och lite mer trögandad = jo kasnke att jag får en vår-allergi-reaktion?  Har haft det en gång innan för 11 år sedan men så kan det ju vara...akupunktören satte nålar för min andning också då han sa att över lungorna så var pulsen på vänster hand annorlunda. 

Vilket fall om man nu skulle köpa något och ändå vara försikteig för jag vill ju inte hindra en graviditet nu eller senare. vad tar ni?  Sist varade problemen knappt i 2 veckor så det är väl det jag räknar med. Clarityl? eller någon som kör något receptfritt läkemedel?

• Zinfandel

Inanna: du ska nog göra det som känns bäst för dig själv. gällande Apriforcen. Klinikerna säger ju nej till allt vad hälsokost heter men vi har ju ändå lärt oss ett och annat längs vägen här inne.... Jag ahr fått mycket bättre cykler av Apriforcen, jämna & fina. Vet du, jag är jätteglad bara jag får ett embryo tillbaks!! Allt annat är bonus Skrattande Sist hade jag lika "taskigt" som du, vi får se vad Menopuret gjort med kvalitén denna gång. Antar att kliniken "ser till" att det blir nåt till frysen, de vill nog behålla oss som kunder.....

Men Snow, mår du så kasst..?! :( När ska du ha mens...?! SkämsFoten i munnen

Mamman: vi var igång direkt efter samtalet Skrattande. Från samtalet, med semester, klinikens sommarstängning & all provtagning inräknat till första IVF tog det 6 veckor, tror jag.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?