IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
Haha, usch vilken hemsk tanke om det är så... haha!! Men läste nu som du skriver att den stärker immunförsvaret och det är ju inte vad jag behöver precis..... Här söker vi på "dämpar" och "hämmar"
Haha, usch vilken hemsk tanke om det är så... haha!! Men läste nu som du skriver att den stärker immunförsvaret och det är ju inte vad jag behöver precis..... Här söker vi på "dämpar" och "hämmar"
Är det bara du & jag här ikväll?!
Precis Snösport, det var runt hörnet från stugan
Fjällis: T-celler eller T-lymfocyter är en typ av vita blodkroppar i immunsystemets funktion. T-celler kan binda celler för att döda infekterade celler, en nedgång i nivån av T-celler kan tyda på en sjukdom som orsakar störningar av immunsystemet eller att man tar läkemedel som hämmar funktioner i immunsystemet. T-lymfocyterna bildar tillsammans med B-lymfocyterna det specifika immunförsvaret, som är en del av människokroppens immunsystem. Det händer att T-celler kommer ut i kroppen och börjar attackera kroppsegna vävnader, detta leder till autoimmuna sjukdomar.
Läste igår på om Prostaglandiner och plötsligt dök det upp i en ny tråd. Så nu har jag nåt nytt att fördjupa mig i
Ja, vi tar testat T & co. Det där med Prostaglandiner var ju intressant vid implantationen, där verkar ju mitt problem sitta och då föreslår man faktiskt Ipren. Och Ipren rekommenderas ju inte annars men då har man ej detta problem. Återigen det onda med det goda men har man varit med ett tag i processen som vi har så varför inte Jag måste sticka och lämna blod (sticka... kul haha) nu men skriver mer ikväll!
Jag är helt med er som ni vet. Nä, jag vet inte nån som gör alla de utredningarna, det är inte en godkänd behandlingsform i Sverige, i fertilitetssammanhang. Jag var i kontakt med en forskare som testat IVIG & LIT på möss men man kunde inte påvisa nåt resultat i ena eller andra riktningen. Efter en hel del mailande avslöjade forskaren (i reproduktionsimmunologi) att han går i förtidspension eftersom han får stånga sig blodig hela tiden för att få utföra tester, för att överhuvudtaget få leverera resultaten och ännu mindre få forska vidare på dem.... Han var dödligt trött på sin värld som han egentligen brann för men byråkratin och alla myndigheter runt omkring satt köppar i hjulen för hans arbete så han gav upp Vi hade mycket givande korrespondens om reproduktionsimmunologi.