• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Inanna Li
    Fjällsippan skrev 2010-10-18 12:44:03 följande:
    Stort grattis, Inanna! {#emotions_dlg.flower} 

Kram till dig, underverket, i den här tråden också (skrev lite mer i andra tråden).
    Tack Fjällsippan Solig ! Du har väl också ett FET framför dig?
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-18 11:16:22 följande:

Nej, det är inte kul att få ett minus. Ledsen är man, samtidigt så är ju vi i tråden som redan har 1 eller 2 barn i en helt annan situation än ni som inte har barn. Är så otroligt glad för att Ianna68 fått ett plus. Hoppas så innerligt att Turlid70 lyckas med sitt FET härnäst. Visst,för mig kommer det vara en stor sorg om jag inte får ett till barn, så är det ju. Samtidigt är jag så otroligt lycklig för den son jag har. Pussade o kramade på honom extra mycket idag.

Tack för att du hoppas för mig, det känns så gott att ha er stöd tjejer!
  • turlid70
    Inanna Li skrev 2010-10-18 10:00:52 följande:
    Tack! Det känns fantasiskt! Men jag kommer vara väldigt orolig fram till VUL i vecka 7-8 då jag äntligen får veta om det finns ett levande foster därinne!
    Var inte orolig Inanna, vi håller tummarna kollektivt för ditt lilla pyre! Får gåshud och glädjetårar när jag tänker på ditt plus. Vilken lycka! Längtar så att jag är också där snart.
  • Skruttefia06
    turlid70 skrev 2010-10-18 12:42:26 följande:
    Kul att du är här med oss nu Skruttefia! Välkommen!

Får man fråga vilket mirakel hoppas du på? Har du gjort IVF eller FET nyligen, kan inte din historia riktigt, men jag hoppas att det går bra för dig och håller tummarna för ett mirakel.
    Tackar,,slank in här då jag såg Inanna68 att hon var gravid...
    Jo,vi har gjort 2 ivf och 1 FET i september,,,har en dotter som kom till naturligt..i 3,5 år har vi försökt med syskon..
    Jo,miraklet skulle vara om jag är gravid på egen hand..fick en blödning 1 v. efter äl. har aldrig haft det förut..så nu är det denna vanliga väntan på BIM
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-18 12:54:48 följande:
    Var inte orolig Inanna, vi håller tummarna kollektivt för ditt lilla pyre! Får gåshud och glädjetårar när jag tänker på ditt plus. Vilken lycka! Längtar så att jag är också där snart.
    Hoppas du har rätt! Vilken lycka om din FET blir den perfekta 40-årspresenten!
  • Inanna Li

Nu hittade jag tabellen för AMH. Fullständig länk: http://www.gcrm.co.uk/downloads/INF-Clin025-20091103%20AMH%20&%20OA.pdf

Detta visar på att allt mellan 5-19, 9 pmol/L är ett  normalt AMH-värde (till och med bättre än jag kom ihåg)

TABLE OF INDICATOR CONCENTRATIONS OF AMH IN THE BLOOD

Value (pmol/L) Indication

>20 High responses to ovulation drugs expected

– risk of ovarian hyperstimulation syndrome

– high pregnancy potential

5 to 19.9 A normal response to drugs expected

– Low risk of ovarian hyperstimulation syndrome

– Low risk of cycle cancellation

– Good pregnancy potential

1.0 to 4.9 Reduced responses to ovulation drugs.

– Expected yields of 1 to 6 eggs (normal average = 10 eggs)

<1.0 Negligible responses to ovulation drugs.

– Treatment with own eggs rarely recommended.

• turlid70
    Skruttefia06 skrev 2010-10-18 13:03:46 följande:
    Tackar,,slank in här då jag såg Inanna68 att hon var gravid...
    Jo,vi har gjort 2 ivf och 1 FET i september,,,har en dotter som kom till naturligt..i 3,5 år har vi försökt med syskon..
    Jo,miraklet skulle vara om jag är gravid på egen hand..fick en blödning 1 v. efter äl. har aldrig haft det förut..så nu är det denna vanliga väntan på BIM
    Vad spännande! Hoppas det var nidblödning du fick!
  • dallas
    Inanna Li skrev 2010-10-18 12:40:24 följande:
    Tack för ditt peppande Glad!

Jag har också fått höra av min läkare att jag hela tiden ska ha åldern i bakhuvudet då den kan påverka äggkvalitén men det har ju gått jättebra för mig åldern till trots. Ja tror inte att man automatiskt får sämre äggkvalité den dag man passerar 40. Alla måste ju få bedömas individuellt. Man vill ju gärna ha hopp även om det kan vara negativt att hoppas på för mycket också.

Du har ju haft bra resultat (kommer ihåg det från tråden om sambandet mellan kvinnans ålder och antal ägg som du startade)! Självklart ska du gå vidare och försöka en omgång till.

Jag känner mig lite orolig för molandet och stickningarna i magen som jag känner till och från. Hoppas att det är växtvärk och helt normalt att känna så här i början av graviditeten.
    Det är "växtvärk" och HELT normalt att känna mol och stickningar! så du skall inte oroa dig.
    KRAMKRAM
  • underverket 06

Turlid70: Jag hoppas speciellt att du ska lyckas o ni andra som inte har några barn. Kommer inte ihåg om det finns flera i tråden som inte har barn. Kan inte hålla reda på alla. Såklart hoppas jag att alla i tråden får ett +, men speciellt ni som inte har barn önskar jag ett +.

• Fjällsippan
    underverket 06 skrev 2010-10-18 21:44:58 följande:
    Turlid70: Jag hoppas speciellt att du ska lyckas o ni andra som inte har några barn. Kommer inte ihåg om det finns flera i tråden som inte har barn. Kan inte hålla reda på alla. Såklart hoppas jag att alla i tråden får ett +, men speciellt ni som inte har barn önskar jag ett +.
    Instämmer med dig, underverket!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?