underverket 06 skrev 2010-10-18 10:32:00 följande:
Själv testade jag minus o mensen kom också, så det blev inget. Känner mig såå ledsen just nu. Tur att jag inte börjat jobba än, för det hade jag inte orkat. Dock hade jag väl ingen vidare förhoppning om denna IVF. De fick ju bara ut 5 ägg o endast 1 befruktades. Undrar varför det blev så. Min läkare skickade mig svaret på mitt AMH värde innan behandlingen o jag hade 1,5 o han skrev att med detta värde hade jag bra chanser att svara bra på behandlingen. Nu gjorde jag ju inte det. Få äggblåsor o få ägg, så jag undrar varför? När vi gjorde första undersökningen för lite drygt 3 år sedan, så hade jag ovanligt många omogna äggblåsor för min ålder, då 37 år gammal. Undrar hur det i så fall kan ha försämrat så katastorofalt. Ok, om jag hade haft få omogna äggblåsor redan då, då kan jag förstå. Nu har de i o för sig inte gjort vul o kollat äggblåsorna innan behandlingen började. Ska be om det om vi gör ett återbesök. Någon som vet vad som händer nu? Får man kommer på ett läkarbesök efter ett misslyckat IVF för att fundera på om vi ska göra ett IVF till? När vi gjorde första IVF o det blev minus hade vi köpt 3- pack, så då var det bara att köra på.
Åh, Underverket, kramar om. Det är klart att man är ledsen när hoppet tar slut och det finns knappt några ord som tröstar... jag tänker på dig och hoppas att du mår bättre så småningom.
Vilken klinik går du på och har du något försök kvar då du köpte 3-pack sa du? Jag tror inte det händer så mycket just nu, du får meddela testresultatet och så kommer du kanske på återbesök och ev ny planering. På Huddinge erbjuder dem psykologhjälp om man vill, du kanske kan fråga efter det också.