• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • suss74

Åh, vad härligt att höra om lite plus här i tråden! Ett sent grattis från mig till dig Innana!! 

Vissa deppdagar, som denna känns det ju annars tröstlöst, som att det på något vis inte
    är meningen att jag skall bli mamma. Men så känns det bättre när jag loggar in här :)

Är på ruvardag 4 (ÄP torsdags) och har varit oerhört TRÖTT, sovit hur mkt som helst i helgen,
    dessutom illamående hela tiden. Känns ju inte riktigt som att det kan vara lyckliga symptom än va?
    Kan man må så pga vaggisarna tro?

Måste bara vidarebefordra detta lite gulliga tips från en iransk (?)  apotekare som inte kunde hålla
    sig utan att ge tips sist jag hämtade ut hela kitet med spray,sprutor mm. "du och din man skall äta 
    dadlar, helst doppade i sesamolja (el ngt sådant) - det kommer att hjälpa dig. 
    hahaha, ja eftersom jag är lite halvdesperat emellanåt, så har jag faktiskt köpt dadlar, och tvingat
    mannen att äta oxå :) - så vi får väl se om det kan optimera chanserna ngt...! TIPS: ät inte för många åt
    gången, man får rätt ont i magen  

Kvällskram till alla // suss 

• Annecy
    suss74 skrev 2010-10-18 22:08:31 följande
    Måste bara vidarebefordra detta lite gulliga tips från en iransk (?)  apotekare som inte kunde hålla
    sig utan att ge tips sist jag hämtade ut hela kitet med spray,sprutor mm. "du och din man skall äta 
    dadlar, helst doppade i sesamolja (el ngt sådant) - det kommer att hjälpa dig. 
    hahaha, ja eftersom jag är lite halvdesperat emellanåt, så har jag faktiskt köpt dadlar, och tvingat
    mannen att äta oxå :) - så vi får väl se om det kan optimera chanserna ngt...! TIPS: ät inte för många åt
    gången, man får rätt ont i magen  

Haha, ja man gör ju allt :)) Underbart! Tips: Parmalindade dadlar i ugnen är riktigt gott, och ett par dadlar i pastan är också väldigt gott..... Jag fick moxa av akupunktören så det kör jag med.........
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-18 21:44:58 följande:
    Turlid70: Jag hoppas speciellt att du ska lyckas o ni andra som inte har några barn. Kommer inte ihåg om det finns flera i tråden som inte har barn. Kan inte hålla reda på alla. Såklart hoppas jag att alla i tråden får ett +, men speciellt ni som inte har barn önskar jag ett +.
    Tack kära du. Måste bara förtydliga att jag har faktiskt barn sedan länge länge, med en annan man, men de är så stora nu så att man kan väl säga att jag inte har några barn längre, sonen har redan flyttat hemifrån för förra sommar och dotter pratar om att göra det till nästa. Den man som jag bor tillsammans med sedan 1998 har jag då inga barn tillsammans med än så länge, men vi har tre embryon i frysen. Det vore så roligt att få en sladdis till nästa sommar, när man riskerar att bli helt barnlös annars :))
  • sushikatten

suss74: Ja ruvningen är en mardrömsresa och vad man letar efter symptom. Jag har haft så många olika symptomer så jag vet inte längre viliken är det som känns rätt. Eller det finns inget rätt elelr fel. Jag hade ÄP i onsdags och är väl på ruv 6 idag. Ja vad känner jag lite ont i brösten. De är lite ömma och har svullnat upp lite. Känns i alla fall annorlunda än de andra gångerna. Lite ont i äggstockarna och känner lite molvärk. Inte trött och inte kissnödig men lite för tidigt kanske? Vet inte. Vi får hålla tummarna!

Innana68: Det är växtvärk så klart! Det ska kännas så säger de som vet. Vad hade du för symptom när du ruvade kring dagarna 6 och lite framåt? kommer du ihåg?

Jag pluggar just nu och har slutexamination på en kurs imorgon och har hur svårt som helst att koncentrera mig. Tre redovisningar på två dagar. puhhhhh

Vinkar till Er andra;)))))

• underverket 06

Turlid70: Oj, då. Jag fattade det som att du inte hade barn alls. Hur gamla är dina barn exakt? Över 20? Blev du lätt gravid med dem? Önskar naturligtvis fortfarande att du får ett barn med din man, för han har väl inga barn? Men det jag skrev i tråden menar jag att jag är de några som jag önskar mer än andra att få ett + är det de som inte har barn alls. Vi som har barn, oavsett om de är små eller vuxna har ju fått den fantastiska gåvan att iallafall få ett barn. Har för mig att du skrev ett inlägg om att din svärmor vid en middag pratade om någon annan  som skulle få sina första barnbarn vid sen ålder, tvillingar om jag inte minns fel, så antar att din man inte har några barn. Det är väl ändå positivt för dig att du fött barn, för då vet du ju att det funkar iallfall för dig o att det mer är åldern det beror på? Eller har ni manlig faktor?

Ska idag ringa kliniken o se hur vi går vidare. Man borde ju kunna byta behandling, kanske pröva något annat än menopur.

• Inanna Li
    dallas skrev 2010-10-18 21:24:46 följande:
    Det är "växtvärk" och HELT normalt att känna mol och stickningar! så du skall inte oroa dig.
    KRAMKRAM
    Hoppas du har rätt Glad!
  • Inanna Li
    suss74 skrev 2010-10-18 22:08:31 följande:
    Åh, vad härligt att höra om lite plus här i tråden! Ett sent grattis från mig till dig Innana!! 

Vissa deppdagar, som denna känns det ju annars tröstlöst, som att det på något vis inte
    är meningen att jag skall bli mamma. Men så känns det bättre när jag loggar in här :)

Är på ruvardag 4 (ÄP torsdags) och har varit oerhört TRÖTT, sovit hur mkt som helst i helgen,
    dessutom illamående hela tiden. Känns ju inte riktigt som att det kan vara lyckliga symptom än va?
    Kan man må så pga vaggisarna tro? 

Tack Solig ! Så tidigt är det nog i första hand vaggissymptom du känner men vi hoppas på det bästa Glad!
  • Inanna Li
    sushikatten skrev 2010-10-19 08:36:15 följande:

suss74: Ja ruvningen är en mardrömsresa och vad man letar efter symptom. Jag har haft så många olika symptomer så jag vet inte längre viliken är det som känns rätt. Eller det finns inget rätt elelr fel. Jag hade ÄP i onsdags och är väl på ruv 6 idag. Ja vad känner jag lite ont i brösten. De är lite ömma och har svullnat upp lite. Känns i alla fall annorlunda än de andra gångerna. Lite ont i äggstockarna och känner lite molvärk. Inte trött och inte kissnödig men lite för tidigt kanske? Vet inte. Vi får hålla tummarna!

Innana68: Det är växtvärk så klart! Det ska kännas så säger de som vet. Vad hade du för symptom när du ruvade kring dagarna 6 och lite framåt? kommer du ihåg?

Jag har haft molvärk sen ca 12 dagar tillbaka (ruvardag 8), och det kommer och går. Ibland hugger det till ordentligt och sticker eller kittlas. Känns lite som lätt träningsvärk i magen hela tiden. Ömheten i brösten kom först på rd 12. Kissnödig en gång i timmen har jag varit i över en vecka. Mycket kanske beror på oro men det är ju också ett gravsymptom. Tröttheten har jag känt i två veckor. Men den kan ha många orsaker som "mental utmattning" och koffeinbrist! 

Hoppas att dina ruvarsymptom håller i sigGlad!
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-19 09:45:11 följande:
    Turlid70: Oj, då. Jag fattade det som att du inte hade barn alls. Hur gamla är dina barn exakt? Över 20? Blev du lätt gravid med dem? Önskar naturligtvis fortfarande att du får ett barn med din man, för han har väl inga barn? Men det jag skrev i tråden menar jag att jag är de några som jag önskar mer än andra att få ett + är det de som inte har barn alls. Vi som har barn, oavsett om de är små eller vuxna har ju fått den fantastiska gåvan att iallafall få ett barn. Har för mig att du skrev ett inlägg om att din svärmor vid en middag pratade om någon annan  som skulle få sina första barnbarn vid sen ålder, tvillingar om jag inte minns fel, så antar att din man inte har några barn. Det är väl ändå positivt för dig att du fött barn, för då vet du ju att det funkar iallfall för dig o att det mer är åldern det beror på? Eller har ni manlig faktor?

Ska idag ringa kliniken o se hur vi går vidare. Man borde ju kunna byta behandling, kanske pröva något annat än menopur.
    Min nuvarande man har inga barn och han vill så gärna ha det, men åldern spelar mot oss.

Sonen fyler 20 i december och jag var knappt 20 fyllda när jag fick honom. Blev gravid genast med båda så fort prev medel var borta. Jag fick båda med KS som tyvärr har orsakat att jag har ingen passage i ena ägglädare nu. I kombination med makens få och slöa simmare har vi inte lyckats med några barn på egen hand.
  • suss74

Sushikatten: Tack, känner mig mindre knäpp. som sagt alla möjliga symptom men
    förmodligen vaggisarna... än så länge iaf ;)

Tack för att ni finns här inne! 

Idag ruvardag 5. Lååångsamt går det. 

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?