• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Cathy skrev 2012-07-17 16:46:06 följande:
    callimero; du har inte provat Fertilexx? Jag kan verkligen rekommendera den, har tagit den i ca 3 månader nu och mår mycket bättre. Glad  
    Vad bra Cathy! Jag har nu avverkat en och en halv flaska och hoppas det hunnit ge effekt.
  • callimero

Tack ska ni ha för att ni tänkt på mig. Känns deppigt efter märkligt resultat, på sprutdag 5 endast 4-5 mm slemhinna och en follikel på 11 mm. Sen små ca 4 per sida på 4-6 mm. Har aldrig haft så tunn slemhinna eller små folliklar på motsvarande dag. Vet ej om det beror på att det var tveksamt om jag nu började på cd 2 då jag fick mens lördag kväll och började spruta söndag kväll efter att ha rådfrågat Svend.

Frågan är om de små ens kommer igång? Kanske det är en dålig cykel efter allt strul sedan jag fick avbryta i maj och mensen inte kom förrän på cd 51. Nu kom den på cd 24. Har aldrig haft så konstigt innan.

Väntar på att CFC ska höra av sig efter inringt resultat. Har bokat VUL på lördag men gissar det kanske är för tidigt för att se om något hänt.

• callimero

Tack Mamma gås!

Ibland funderar jag på om de nya Menopur-sprutorna man får med i paketet verkligen funkar. De är så små och tunna kontra de gamla och mitt magfläsk är en rätt tjock historia. Bara det kommer in i kroppen ordentligt och inte fastnar i fettet... Skäms

TyckOmMig - jag bad om morfin (Rapifen) i armen hos CFC och fick det. Så oroa dig inte!

• callimero
    Nu Syskon skrev 2012-07-19 18:12:36 följande:
    Jag tror inte det är någon fara att det fastnar. Just i detta fall tror jag vi som har magfläsk har fördel. De har förklarat för mig att det är precis där det ska hamna. Och de som knappt får tag i en cykelslang har det besvärligare Lycka till jag håller på dig och tycker det är roligt att se dig här igen.
    Ja det vore ju trevligt om den extra vadderingen man bär på kan vara till fördel. Tack ska du ha Nu Syskon.
    Fjällsippan skrev 2012-07-19 18:42:59 följande:
    Har du hört något från CFC? Min forna hemortsläkare rekommenderade, liksom Svend, en "tidig" start med sprutorna när det var tveksamt vilken dag mensstart var. Hoppas så innerligt att dina blåsor och slemhinnan växer sig fina till nästa VUL.
    Jag ska fortsätta spruta med Menopur 375, börja med orgalutran imorgon och göra VUL på måndag (sprutdag 9). Tänkte också det borde vara bra att börja tidigt hellre än sent så inte kroppen sätter fart på den naturligt utvalda follikeln. Nu verkar min kropp tvärtom mot tidigare rekordtillväxtfart vara satt i sparlåga dock.

Lycka till idag på ÄP, tänker på dig! Solig Kram!
    Callimero - Håller tummar för att allt växer på sig, både äggblåsor och slemhinna. Just det här med att köra när det är rätt cykel eller ej så kommer jag hädanefter att vara mkt noga med att våga säga ifrån att köra IVF-försök om jag inte känner igen min egen menscykel. Sist så hade jag en helt urflippad mens. Den varade i så få dagar och jag hade knappt något blod alls. Framförde detta till min hemortsläkare som inte ansåg att vi skulle ställa in vårat planerade IVF. Men jag skulle verkligen ha lyssnat på min egen magkänsla.....att menscykeln inte var rätt för att ens köra IVF.  Vi fick vårt sämsta resultat och jag förbannade lite mig själv över att jag lät någon annan styra över mg när jag själv kände ett ganska starkt motstånd att det inte kändes bra. Men man vill ju som vanligt alltid lita på läkare......Dock så kom vi till ET av 2 embryon. 
    germany - ja det är svårt det där. Man ska nog lita på sin magkänsla. Nu är det ändå så att detta är enda månaden fram till sent i höst som fungerar för mig med jobb så det vara bara att testa och hoppas.

Zinfandel - VUL på måndag. Känns märkligt då det normalt sett nästa är dags för ÄP för min del.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2012-07-20 11:06:13 följande:
    Kort rapport: tyvärr visade det sig att min farhåg om för tidigt plock stämma. 1 moget ägg fick man ut, resten var omogna. Skit också.
    Men nej så tråkigt Fjällis. Kunde man redan se att de övriga var omogna vid plocket eller fick de endast ut ett?

Tänk dock, om detta är guldägget?! En kompis blev gravid vid det plocket som endast gav ett ynka ägg så man vet aldrig vännen. Kram!
  • callimero
    Bengalen skrev 2012-07-20 09:55:41 följande:
    Zinfandel: Det blev att betala och se glad ut!
    Har man väl påbörjat behandlingen där blir det automatiskt 4000:-. Om man däremot gör VUL:en här hemma och det avbryts sen innan äggplock blir man inte debiterad någon kostnad. Funderar på om det skulle visa sig att man tex har en cysta på det första VUL:et dag 2 om man även då måste betala 4000.-?
    Kanske läge att för min del försöka göra de två första VUL:en hos egen gyn så att man vet att blåsorna växer i rätt hastighet.
    När jag endast gjort VUL här hemma har de inte debiterat något då jag avbröt. Om jag inte minns fel debiterade Sophiahemmet halva behandlingen om man avbröt, dvs hälften av 35.000:- så där ligger CFC i lä...
  • callimero
    MissBoring skrev 2012-07-20 11:18:30 följande:
    Callimero, lycka till på måndag.
    germany skrev 2012-07-20 10:42:05 följande:
    Callimero - Ett försök är ett försök med chans till något riktigt bra. Lycka till! Solig
    Hjärta
  • callimero
    Bengalen skrev 2012-07-20 11:52:37 följande:
    Då får jag väl vara glad ändå trots att det känns så surt när det har slutat innan äggplock nu två gånger i rad.
    Ska du göra ditt nästa VUL på CFC eller i Sverige?
    Det är verkligen jobbigt att inte ens komma till ÄP.

Det blir i Sverige på måndag. Hade egentligen bokat CFC imorgon men de tyckte jag kunde vänta.
    Fjällsippan skrev 2012-07-20 12:11:34 följande:
    Kalimero: som jag förstod var det ca 5 av de plockade omogna. MissB: nej, jag sa inget på sista VUL'et om att det kändes tidigt med ÄP, fanns inte tid att resonera med läkaren. Bengalen: ET planerat till måndag. Tack för ert stöd!
    Usch vad jobbigt, speciellt när magkänslan var en annan. Nu håller jag alla tummar och tår för att det är ett riktigt guldägg!
  • callimero
    myran6801 skrev 2012-07-20 10:35:17 följande:
    Callimero, hoppas det blir ordnar till sig med blåsorna och att allt ser fint ut på VUL!!!
    Tack myran! Kram på dig.
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2012-07-20 14:37:21 följande:
    Kalimero: hoppas så att det ser fint ut på måndag! Tar du fortfarande Inofolic?
    Tack rara. Jag har slut på Inofolic sedan en dryg månad tyvärr. Hoppas intaget lite från och till senaste halvåret givit någon effekt, helst av allt hade jag velat ta det nu så klart. Har du fortsatt ta det?
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?