• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Maryhe skrev 2011-11-04 15:25:54 följande:
    Kalimero: Neeej, jag hade hoppats och bett att det skulle vara din tur nu! Önskar så att ni hittar en tidslucka och en möjlighet att få göra IVF med donerade spermier. Kram {#emotions_dlg.flower}Hjärta

Ego: Är helt slut efter en veckas tenta i en kurs och påbörjade PM skrivningar i två andra kurser, Men det är bra då har jag inte tid att fundera eller gräma mig över att försöket denna månad uteblev.
    Duktig du är som pluggar på Maryhe!

Ja den där tidsluckan... sitter nu med full mens och funderar på om jag ska börja spruta imorgon kväll för ett sista försök innan jag börjar nytt jobb den 21:a. Men det är på håret. Jag har i snitt avverkat den korta metoden med sista dagen räknat som ET på:
    4 försök - 13 dagar
    3 försök - 15 dagar
    2 försök - 14 dagar
    1 försök - 18 dagar
    Så det skulle kunna funka men bara inte CFC håller på och skjuter på ET om det är helg. De säger de har öppet alla dagar men jag har sett att de ibland gör ET på dag 3 för att slippa helg.
  • callimero

Välkommen Kvickan! Har ingen koll på spray och yrsel då jag bara sprayat en gång och fick för tidig ÄL. Verkar helt galet att de påstår att den korta inte passar, vad har de för resonemang kring det? Har du bara kört med Menopur? Kanske du skulle testa Puregon eller Gonal-f istället denna gång?

Tack Tjorven men tyvärr är det megasuperkört här.

Kram myran, det är pest och tungt att behöva hålla masken när man är så ledsen. Jag vet inte hur jag ska fixa det med nytt jobb. Vill nästan kapa alla tankar på barn för att orka hålla ångan och skenet uppe. Det är förbannat orättvist och det sliter en itu.

• callimero
    Inanna Li skrev 2011-11-05 12:48:17 följande:
    Tack Glad! Kanske jag bara är en slow responder denna gång! Konstigt att höger äggstock inte hänger med när det är där jag haft mest känningar och där jag brukar ha ont när jag ägglossar. Jag fattar ingenting men fortsätter hoppas. Får jag två fina befruktade ägg till ET får väl jag vara nöjd med det. Känns svårt att tro att det ska bli frysisar denna gång (som var mitt mål) men under kan ju ske!
    Det kan ju variera väldigt mellan behandlingarna. Vem vet, höger kanske har spottat upp sig inför nästa VUL.
    Fjällsippan skrev 2011-11-05 13:02:16 följande:
    Kör på, tycker jag - och meddela CFC i förväg att du har totalt förhinder på måndagen. Vilket preparat ska du ha den här gången? Dos?
    Jag har mailat min plan och frågat om de kan garantera besök under helgen om det behövs. Menopur 450, men jag är lite tveksam till maxdosen då mina ägg växer så snabbt.

Vad pestigt med svamp, hoppas den ger sig av. Du får halsa i dig yoghurt typ Verum. Jag hoppas ändå fortfarande på dig!
  • callimero

Linköping, såg att Enya svarat utförligt och bra. Detta är enda nackdelen med CFC, jag upplever att det går väldigt snabbt ibland och att man kan få lite olika svar. Men se till att de får dina journaler. Sen får man vara beredd på att själv ha lite koll på det mesta och ligga på lite om något är oklart.

Vem har du haft mest kontakt med Enya? Jag försöker få svar nu om de kan garantera att de har öppet för ÄP och ET på helgen. Mailat "att Svend" men får ändå ett generellt icke-svar av sköterska eller receptionist.

• callimero
    Enya70 skrev 2011-11-05 15:50:44 följande:
    De har öppet varje dag även på helgen. Jag har gjort ÄP där på helgen mitt i juli så det ska inte vara några problem.
    Jag har haft kontakt med Svend när det varit telefondiskussioner och när jag velat bli uppringd för att jag har frågor eller diskutera efteråt vid misslyckad behandling. Då har jag insisterat på Svend.
    Däremot så får man ta den läkare som är på plats vid VUL, ÄP och ET. Tror jag varit igenom samtliga läkare där vid det här laget... 
    Vad bra Enya, jag har frågat innan vet jag och fått ja till svar. Men så när jag skulle insemineras sist så gick det ej att komma en söndag, eller om det var lördag, för då var ingen på lab där.
    Zinfandel skrev 2011-11-05 18:24:36 följande:
    Ego: det är inget nytt att vi som gör IVF åldras fortare och nu har jag upptäckt flera pigmentsfläckar i ansiktet Rynkar på näsan som en gammal kvinna... Har ni andra också märkt några kroppsliga förändringar förutom knäppa cykler?
    Jag har funderat på varför jag fått en massa fläckar på insidan av benen och underarmarna, som ljusbruna leverfläckar. Kom att tänka på det Boe skrev om levervärden och IVF. Jag har ju gjort några stycken. Extra kilon och sparsammare mens är annat jag märkt. Samt några trista fläckar i ansiktet men det har jag tänkt beror på p-pilller och eventuell solexponering.
  • callimero

Grattis till lyckat ÄP Söte!

Tjorven, tjorven... fy vad det är pest när man känner på sig att det är kört och det enda man vill är att kasta alal mediciner åt he och bli som vanligt igen. Ja, så vanlig man nu kan känna sig i denna cirkus. Men jag hoppas på dig ivarjefall några dagar till! Tänk om du gör en Enya?

Håller tummarna för fina embryon på ET för dig Sushikatten!

Låter skönt med helg på landet myran. Jag har haft lite konstig mens efter vissa ivf. Vet inte varför det blir så. Hoppas ni kommer fram till hur ni vill gå vidare på ett sätt som känns bra.

Min mens har varit mysko denna sommar efter inseminationerna, men nu är den i full gång kan jag säga.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-11-07 10:16:53 följande:
    RD 10 och megaminus - och nu börjar jag avrunda den här, förmodligen sista ruvningen, mentalt.
    Nej Fjällis jag beklagar verkligen. Men det är ändå tidigt... På Sophiahemmet sa de jämt att man absolut inte skulle testa innan rd 14. Du kanske är i en paus mellan Ovitrelle-utslag och äkta HCG?
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2011-11-07 10:22:38 följande:
    Hur går det med planeringen, kalimero? Visst har du kört maxdos från start ganska många gånger nu? Jag hade nog vågat mig på att prova en sänkning; kanske 375 IE, för att se hur stockarna reagerar fram till första VUL. 
    Jag körde igång med 375 Menoupur igår. Var på VUL imorse och där var redan en follikel på 13 mm. Samma sida även 8 + 5 + 5. Andra sidan bara pyttar. Märkligt med en så stor redan, inte bra om den växer snabbt och ifrån de små som riskerar inte hinna ikapp.
  • callimero
    Vi 4 skrev 2011-11-07 12:06:49 följande
    Kalimero, hoppas nu de växer ikapp fint under veckan så att du får flera lagom stora nu

En fråga; min läkare sa att jag skulle få en "bortfallsblödning" under sprejandet, om jag inte fick det skulle jag höra av mig, annars börja spruta efter 3 v och så ett vul sprutdag 9. Borde man inte ta något blodprov eller på något sätt kolla att man verkligen blivit nedreglerad? Och när kan bortfallsblödningen tänkas komma?  
    Tack!

Jag minns att jag tog blodprov för att se att jag var nedreglerad. Minns inte riktigt när då jag bara sprayat en gång.
    tjorven01 skrev 2011-11-07 12:22:45 följande:
    Kalimero och Inanna
    Hoppas på fin äggtillväxt för er i veckan
    Nu har både mina tummar och tår

Har mailat Aten med förfrågan om hysteroskopi planeringen
    Bäst att smida planer istället för att deppa ner mig
    Usch vilket väder vi har i Sthlm idag
    Tack tjorven.

Bra taktik att smida planer. Det enda som hjälper för min del ivarjefall. Håller med om vädret, är det dag eller natt? Som en tjock, grå filt över stan. ZZzzzzzz...
    Inanna Li skrev 2011-11-07 12:24:21 följande:
    Kalimero - Lycka till med din behandling!
    Ja tack, det behövs! Jag hoppas du har ena riktiga guldägg på g.
    Maryhe skrev 2011-11-07 12:25:24 följande:
    Kalimero: Så du har börjat spruta? Vad glad jag blir! Hoppas hoppas att allt går vägen nu! Kram
    Ja, jag bara kastar mig ut och kör på trots galen tidsbrist och helt oplanerat!
    Fjällsippan skrev 2011-11-07 13:04:00 följande:
    kalimero: Väntar du på direktiv från CFC nu? Kanske sänka dosen ytterligare? 
    Jag fick svar nu att jag bara skulle fortsätta. Känner mig lite tveksam, hoppas de inte växer för snabbt. Det känns som om CFC läser lite snabbt. Men nu har jag frågat. Nytt VUL på torsdag.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?