• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Tack fina Enya, Zinfandel, Maryhe, Linköping och Inanna. Nervöst är det.

Enya - fick du morfin eller liknande i armen på CFC?

Inanna - tänker på dig imorrn!

Linköping - tycker det låter som en bra gyn och strategi!

• callimero
    Enya70 skrev 2011-11-13 14:28:15 följande:
    Ja, det fick jag första gången jag gjorde ÄP där. Men det visade sig att jag var ganska känslig för morfinet så jag fick en reaktion mot det med blodtrycksfall, kallsvettning och höll på att svimma. Mycket mer obehagligt än själva ÄP. Så alla ÄP efter det har jag gjort med enbart lokalbedövning. Det går alldeles utmärkt. På CFC har de börjat gå mer och mer mot det så jag tror bara du får morfin om du frågar efter det möjligen.

Håller tummarna för dig och Inanna imorgon.

Bra tänkt Linköping!

Kram till alla er andra Hjärta 
    Men usch vad läskigt Enya. Då förstår jag du kört utan.

Jag är tämligen svårbedövad, både i tandläkar- och gynstolen. Vet inte varför. Det känns ibland som att de inte lagt någon bedövning alls och då är det bara lull i armen som hjälper. Bet sambon i fingret en gång i Falun i ren panik för att inte sparka bort läkaren. Så jag hoppas de lyssnar och ger mig något mer.
  • callimero

5 blåsor tömde de, fick 3 ägg. Så nu är det nervös väntan! De senast två försöken var embryona inte så bra tyvärr, för många eller för få celler på dag två. Vi har alltid gjort ICSI med min sambos simmare så det känns lite läskigt att äggen får klara sig själva nu också. Jag har ju ingen aning om hur de beter sig au naturell. Får se hur denna rekordkorta sprutperiod med ÄP på dag 9 faller ut.

ÄP gick väldigt snabbt, in i vanliga kläder och upp i stolen! Jag förklarade att jag brukar ha ont trots bedövning, så Dr satte infart i armen men var ändå väldigt motsträvig att sätt in Rapifen. På vä sida hade jag bara en att tömma så då körde vi, men när de kom till hö sida så ropade jag att "jag är kund och jag vill ha lull-lull, så jag slappnar av". Så då fick jag det och sköterskan höll handen. De är snabba men rara på CFC.

Vilade kanske en halvtimme, sen tog jag bussen och checkade in på hotellet. Ska pusta ut lite nu, var uppe 3.30 i natt så lite mosig.

• callimero

Tack Maryhe. Jag är trött men ändå uppskruvad. Ska strosa runt lite på stan och hoppas somna tidigt ikväll.

Kattenizze tack! Det är IVF nr 13 men första med donator. Man kan antingen låta kliniken välja, hår-ögonfärg och längd får man då önska. Eller så kan man beställa själv från en donatorbank och betala lite mer för att få en mer omfattande beskrivning. Bebisfoton, famlijebeskrivning över ev sjukdomar som allergi etc, jobb, intressen och ibland ett personligt brev. Vi har beställt själva, känns lite intressant att veta mer. Sen har jag astma så det är bra om donatorn inte har det, även om det kan hoppa över generationer.

Men vad är det för en guru? Har aldrig hört talas om honom men känner spontant att jag skulle vilja köra ner ett ex av den boken i halsen på honom. Usch!

• callimero

Tack alla fantastiska för kramar och tummar! Håll dom gärna fortsatt för det behövs. Är livrädd för att få ett jobbigt samtal.

Var ute och shoppade lite igår, njöt av Nyhavn i juleskrud och åt en onyttig pizza. Sen däckade jag i sängen framför tvn. Nu frukost på rummet med utsikt över takåsarna invid Ströget. Känner inte speciellt av ÄP alls, lite öm kanske men inte så mycket som jag brukar vara.

Undrar också hur det gått för dig Inanna?

Din aku låter fantastisk Skytten.

Hoppas du kommer igång med planering och mens för nästa försök Maryhe.

• callimero

Just det, det var så PICSI fungerar. Hemma tar de bara de som vid anblick ser ok ut. Känns väldigt slumpartat, och så säger de att allt hänger på ägget.

Nej, jag är van vid att få veta befruktning dagen efter ÄP. Men här hör de bara av sig på morgonen dagen för ET om något är knas. Jag vet inte vad som är jobbigast, nu är jag ju här i Köpenhamn i vilket fall. Kanske jag kan ringa och höra men vet inte om jag vågar/orkar.

I Falun sist fick vi lättade beskedet att 2 av 4 befruktats och sen när jag väl satt på tåget upp fick jag det hemska samtalet om att de stannat av. Då var jag redan på väg upp. Skulle helst vilja bli sövd de här nervpressande dygnen!

• callimero

Jag kunde inte hålla mig så jag smög iväg ett mail till CFC med frågor om spindelmicroskopet och ett litet tillägg att jag sitter på hotellet och är nervös. Fick svar att jag kunde ringa upp och gjorde så. Trodde att hjärta skulle slå slag ut ur bröstkorgen innan hon berättade att alla tre var befruktade. Måtte de hålla nu tills imorgon!

• callimero

Jag vet inte vad jag ska säga förutom grattis till de fem Inanna! Det är ett väldigt bra resultat, jag kan förstå att det känns jobbigt om du räknat med fler men det är faktiskt väldigt bra så försök glädjas och tänka positivt! Hoppas på fin befruktning för er.

Har också haft ett helvete med arbetslöshet, kraschat förhållande och hög stress så jag vet det är extra tungt. Men jag tror det mesta beror på att man har olika bra cykler. Jag har haft allt mellan 1-6 ägg på ÄP, mest runt och det har inte blivit sämre med åren, bara olika och väldigt varierande. Som du ser i tråden så lyckas många med färre!

Myran, ja det är frustrerande när det går så himla snabbt! Om jag känner mig som ett frågetecken efteråt brukar jag skicka ett mail i punktform där jag ser till att alla frågor blir besvarade. Gör det om du känner dig osäker. Jag brukar ta telefonsamtalen på engelska för jag begriper inte mycket av av vad de säger. Sen kan du alltid fråga vår gyn exakt hur han har öppet om du inte vill/orkar byta men det är kasst när han bara har öppet 3 dagar i veckan. Tror dock det var någon utbildning nu som ställt till det extra. Bra att ställa sig i Finlandskö också.

• callimero

Det var fint och klokt skrivet om syskon Vi4.

Tack alla finfina för era tummar och peppande inlägg! Hjärta Håll dom lite till. Glad

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?