• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Fjällsippan skrev 2012-07-20 15:25:18 följande:
    Från och till också. Jag har plus hemma om du vill ha, är tillbaka i Stockholm i mitten på nästa vecka.
    Ja gärna, men du då?
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2012-07-20 15:34:07 följande:
    Jag tar inte plussen, blir för trött av den. Bara bra om den kommer till användning för någon annan.
    Då är jag spekulant.

Hoppas du får koppla av och njuta lite nu i vänta på ET av ett förhoppningsvis fint guldägg! Solig
  • callimero

Tack för era tankar. Tyvärr gick det inte alls. Den enda follikel som var mätbar på 11x7 i torsdags var nu 14x11. Har aldrig haft så dåligt resultat, det är som om kroppen inte svarat alls på sprutorna. Känns så tungt.

Hoppas på ditt lilla ägg Fjällis!

• callimero
    Zinfandel skrev 2012-07-23 12:02:17 följande:
    Mary: där är du ju, den mest saknade här inne!! Hjärta Usch vad vi ska drabbas hårt här, att det hela tiden är något, det är så synd. Räcker det inte att man drabbas av det ena, måste det komma mer?! Hoppas så att ni får ihop det på nåt vis.

Calimero: nej Gråter Vad gör ni, fortsätter ni till ÄP...?
    Nej det är ingen idé med bara en follikel. Känns hopplöst just nu. Kanske ska inse det inte blir något någonsin mer.

Hoppas det löser sig så ni kan göra höstförsök Maryhe!
  • callimero
    Fjällsippan skrev 2012-07-23 15:04:42 följande:
    Är på tåget tillbaka till Sverige med en fining i magen. Tack återigen för era tummar!
    Är glad för din skull Fjällis! Hoppas det är guldägget Solig.

Tack för era tankar. Känns väldigt jobbigt att avbryta för andra gången, antingen är det åldern eller min magkänsla att jag är helt ur fas just nu. Ska försöka en gång till i höst och hoppas det går att få ihop med jobbresor.

Inboxa om du vill bli av med lite Inofolic Fjällis.
  • callimero

Stort grattis Inanna! Baby

Beklagar att det inte fungerade Fjällis. Hoppas på hemmamirakel för er del.

Linköping, vi verkar ha lite liknande problem?

Hoppas du njuter av semester Zinfandel!

Har varit på semester i Kroatien och tankat d-vitamin. Ska läsa på hur det gått för er alla kämpare i tråden.

• callimero
    Zinfandel skrev 2012-11-15 08:03:47 följande:
    Vi är flera som gjort/ska göra priming på CFC!
    Här är en! Glad

Igår var jag på cd 21 hos CFC och gjorde sk livmoder priming. Effekten av primingen ska sitta i en månad, alltså lagom till nästa försök när mensen behagar dyka upp. Det kändes ungefär som när de lägger bedövningen vid ÄP, så inte helt smärtfritt. Tydligen har de utfört detta hos CFC i 2 år om jag uppfattade läkaren korrekt. Konstigt man aldrig hört talas om det.

Syntes fö ca 4-5 antrala folliklar på vä sida, dessvärre fanns en stor cysta på ca 35 mm på hö sida. Denna hoppas jag försvinner vid mens annars vet jag inte hur den påverkar behandlingen. Min gyn öppnar inte förrän 4 dec efter semester, då borde det vara sprutdag 6 för mig om mensen kommer som normalt. Så jag hinner inte titta till cystan innan. Å andra sidan sa sköterskan att cystor kan försena mensen så då kanske jag hinner. Vore surt att inte kunna göra ett försök nu när jag gjort detta ingrepp innan. Lite riskabelt med flera avbrutna ivf-försök pga för få folliklar. Men vid min ålder är det bara att tuta och köra den tid som finns kvar.
  • callimero

Åh grattis tjorven, så fantastiskt! Solig
    Och nej, man ska inte lyssna på läkarnas domedagsuttalanden det är du och många här högst levande bevis på.

Beklagar verkligen Jeanette. Hoppas ni hittar ett nytt sätt att gå vidare som kan fungera.

Bengalen, ja det var ingen smärtfri upplevelse. Svetten bröt fram av smärtan, ska jag göra om det kommer jag kräva Rapifen eller annan bedövning. Jag var där 12.30, undrar om vi precis gick om varandra? När upptäcktes din cysta, fick du den punkterad hos CFC?  Hos mig kunde de se att jag ägglossat, bara mensen inte konstrar för mycket nu pga cystan och framför allt att den försvinner. Tror det är mindre bra att börja spruta om den är kvar.

• callimero
    Bengalen skrev 2012-11-24 15:46:23 följande:
    Calimero: Jag var där först kl 15. Hade tid 15:15 men som vanligt kom jag in så fort jag kom dit. Hade du också en praktikant i rummet?
    Jag har haft min cysta ända sedan i somras så det har varit en riktig långkörare. Min cykel har blivit helkonstig pga den trots att den inte var så stor. Som störst 25 mm. Cystan har gjort att det inte har blivit några andra äggblåsor men ändå har kroppen trott att den skulle ägglossa och indikerat på LH-stegring och temp-ökning varje månad. Dock på tok för tidigt i cykeln så mina cykler har blivit ca 17 dagar långa.
    Efter ett par avbrutna IVF-försök trots cystan ville CFC att den skulle punkteras så till slut fick jag min gamla IVF-klinik här i Sverige att göra det på dag 13 i denna cykeln så nu är där tomt och fint inne, bara en massakrerad slemhinna. Flört

Jeanette: Vad ledsamt att höra att det inte gick vägen. Vet hur jobbigt det är. Gråter 
    Aha, jag hade tid 12.30. Gissar praktikanten var läkaren från Kosovo som skulle lära sig? Jag blev rätt irriterad att de inte presenterade honom förrän jag frågade vem det var. Lite typiskt CFC i all hast. Var helt mosig efteråt så jag fick ligga och vila lite. Sen shoppade jag runt och åt lunch på stan innan kvällsflyget hem.

Så besvärligt med cystan. Tur du fick den tömd. Jag hoppas innerligen min försvinner med mensen, är lite fundersam på om jag ska uppsöka ordinarie gyn innan nu snart och fråga om de kan punktera den. Vet ej om det är att föredra att den helst ska försvinna av sig själv i samband med mensen? Har man lagt ner pengar och tid på att göra priming vill man kunna ha bra förutsättningar för att kunna genomföra försöket denna månad som effekten sitter i. Har fått avbryta innan pga för få folliklar så redan utan cysta är det skakigt.
  • callimero
    tjorven01 skrev 2012-11-24 22:10:22 följande:
    Återigen
    Tack för alla grattis

Förlåt om jag kastar mig in med förslag utan att hunnit läsa på men har ni provat homeopatmedicin mot cystan
    Min homeopat kände att jag hade ngt på G och gav mig zonterapipunkt att massera och medicin för cystan och 10 dagar senare var den borta
    Den hade kanske spruckit av sig själv iaf men min känsla är iaf att det hade effekt
    Låter intressant! Om du hinner läsa här igen så får du gärna tipsa om vem. Kanske samma som jag gått hos på Kungsholmen för zonterapi och akupunktur.
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?