• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Vink-vink till alla, nu är det nervigt! Håll de små tummarna. Drömmer

• callimero

Tummarna hjälpte! Äntligen hemma på väg från Arlanda med tre stycken embryon i last. Alla klarade sig, jag som bävat för att det kanske fanns en liten skrutt kvar bara i bästa fall. Döm om min förvåning när det fanns en 4- och 5-cellig av top score samt en 2-cellig som lab-kvinnan trodde var på väg att dela sig vidare. Fick alla tre. De var väldigt glada på CFC och berömde det fina resultatet, Astrid gjorde återföringen och de tittade med hjälp av ultraljud utanpå magen när de satte tillbaka. Så nu är jag lättad! Grattis Inanna till två fullpoängare!

• callimero

Vad glad jag blir att mitt ET är liknande ditt Enya! På Sophiahemmet där vi gjort de flesta försöken tittade man inte alls vare sig på ut- eller insida med VUL. De satte bara in dom "på känsla".

• callimero

Ja Maryhe och Zinfandel, 100 % utdelning hade jag aldrig ens vågat tänka. Kram och tack för hejjandet!

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-11-17 11:21:27 följande:
    Igår hade jag telefontid med min hemortsläkare för att meddela misslyckat FET och att vi bestämt att det här fick bli det sista försöket. Med det som var tänkt att bli ett avslutningssamtal utvecklades till ett fortsättningssamtal. Läkaren började prata om mina otroligt fina embryon, och jag var inte sen med att hänga på samtalet och började ventilera mina tankar om eventuella fortsatta försök i Danmark. Nåväl, vi tar en paus över julen och funderar vidare. Som sagt, pengarna är slut. Men inte orken och viljan.
    Men vad spännande Fjällis! Hoppas på en fet TRISS-vinst i jul då. Glad
  • callimero
    Hjärta
    Tack igen för alla glada tillrop, tankar och tummar. Blir alldeles rörd. Jag önskar så det kommer fram många fina embryon och plus nu i vår fina tråd för oss alla!
  • callimero

Ja vilket bök myran. Försök få de recept du behöver komplettera med utskrivna av vår gyn eller hon i Solna. Så får du pussla ihop kanske ett hos Standkliniken och ett på CFC. Kan du planera dagarna i tid så finns det rätt bra priser. Mitt VUL i lördgags kostade ironiskt inte mycket mer än hos gyn i biljettpris. Men det tar tid också att flänga fram och tillbaka till ett annat land bara för en kontroll.

• callimero
    42an skrev 2011-11-17 21:39:58 följande:
    Innanna och Kalimero: Grattis till era nyinflyttade! Underbart, ger hopp till oss andra. Nyfiken fråga, vad har ni för AMH-värde?

Ego: Var på samtal hos min nya distansgyn igår, ingen muntergök direkt men han hjälper mig iallafall med min Crash-ivf. Han tror inte på det, det märktes, men han hade iallafall den goda smaken att inte gnugga det i ansiktet på mig iallafall. Skall på koll på månd för att se om allt är ok för att köra igång.
    Jag hade 0,8 för ett år sedan i AMH. FSH 6,8. Kände att jag inte vill ta om det, det är bara att testa och se om jag får fram ägg resonerar jag. Och det fick jag ju.

Strunt i surgubben och kör på! Hoppas det blir "din" metod!
  • callimero

Hoppas du får tag i medicin Maryhe, trist att det ska vara så bökigt.

Hur var det nu, åt du endast vanliga Inofolic efter ET?

FörvånadSist men inte minst - vad är det jag läser Sushikatten?????? GRATTIS!!!!! Jag smäller av så underbart! Solig

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?