• callimero

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Ja Fjällis, det var inte kul.

Nu ska det förbli tyst i din lur tills de små är på plats!

Jag mår lite sådär, har nästan glömt jag inseminerats i allt strul. Men visst var det 40 miljoner! Och det rann inte ut eller blödde som vid de tidigare inseminationerna så något var lite annorlunda. Hoppas ägget var piggt bara.

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-10-28 15:42:09 följande:
    Tack för tummar o tankar - sitter i morgonrock o väntar på att få komma in.
    Tjoho vad bra!
  • callimero

Vad skönt att det såg bra ut på hyst och med mannens prov Maryhe. Trist och snöpligt att behöva vänta dock. Nu får du njuta av att ha det avklarat ivarjefall. Lät härligt med den där marknaden, dregar lite här när jag läser om tryffelprodukter. Tungan ute

Så kämpigt Tjorven med mindre bra resultat igen. Man vet verkligen inte ut eller in efter alla turer. Det enda jag kan se på mina alla försök är att det gått i vågor. Jag har haft flera dåliga omgångar i rad bara för att ett år senare, eller mer få betydligt fler ägg och finare embryon. Man vet aldrig vad som händer därinne, kanske det var en hösttrött rackare som piggnar till inne i värmen.

• callimero
    tjorven01 skrev 2011-10-28 16:59:50 följande:
    Kalimero
    Ja jag antar att det är ngt sådant
    Men samtidigt känns det så konstigt eftersom jag skött mig prickfritt i flera månader
    Känns som att det bara är så att vi inte ska ha barn :-/
    Jo, tillslut undrar man nästan om det vore bättre att hänge sig åt frosseri i vin, snacks, godis och festa som en student utan morgondag. Klart du ska ha barn, du är ju rena rama ungdomen med många år framför dig även om jag förstår du känner dig som en trött veteran vid det här laget.

Själv blev jag nyss bjuden på klassåterträff från grundskolan. Kanske vore lite kul men tanken på att få frågan "-Har du barn?" 30 ggr gör att jag drar filten över huvudet och får förhinder.
  • callimero

Känner inte något speciellt. Nästan så jag glömt bort jag var i Danmark förra veckan. Har inte så stora förhoppningar men vi får väl se om mensen dyker upp nästa vecka eller inte. Ska iväg en sväng till London och tröstshoppa lite.

Instämmer i väderanalysen myran, träden lyser illgula i solen. Får passa på att fånga upp lite ljus medans det finns.

• callimero

Hoppas det ser fint ut på VUL idag Inanna. Och kram till dig som kämpar med försök när livet är extra jobbigt. Vet själv hur det är, man önskar sig lugn och ro och så är allt kaos. Men det kan vara skönt på något konstigt sätt att ha behandlingen att fokusera på mitt i eländet.

Läste att du börjat blöda myran, det är samma här idag. Hade inga jätteförväntningar men det känns ändå tungt.
    Ja, vad göra nu? Tänk om man kunde köpa tid!!!! Blir lite glad att läsa om Lully som plussat vid 45 i annan tråd som Zinfandel skrev om ovan.

Fjällis - hur går det med testerna? Hoppas din vagina luras med dig!

• callimero
    Fjällsippan skrev 2011-11-04 11:00:28 följande:
    Usch, vad tråkigt! Har tänkt så mycket på dig under den här veckan! Stor kram!

Nä, min vagina luras aldrig med mig! Hon har ingen humor! 
    Tack Fjällis, kram tillbaka!
    Usch vad trist med svagare plus. Men helt kört är det ändå inte innan td hördu.
    Fjällsippan skrev 2011-11-04 10:58:37 följande:
    Jag har testat idag; och HcG't i min kropp är nu obefintligt (en skugga på testet), RD 7 och 10 dagar sedan Ovitrellen. Inatt fick jag svettningar vilket brukar vara ett säkert tecken på att det här inte är en lyckad ruvning.
    Detta med svettningar. Jag var fullständigt dyngsur på hela ryggen och i hårbotten (!) nu när jag var i London ute på stan. Har haft så vid vissa ruvningar innan och undrat vad som händer. Blir helt genomsvettig under några timmar, känns som flera deciliter väller fram. Undrar vad det beror på?
  • callimero

Tack snälla rara Zinfandel. Jag önskar att vi alla här i tråden åtminstone får ett barn var.

Min förra akupunktör frågade mig flera gånger om jag haft nattsvettningar men det har jag aldrig haft. Dessa kommer inte heller på natten utan rätt var det är under någon timme kanske på dagen. Mer som en rejäl engångsattack, sen inget mer under perioden.

• callimero

Grattis till de 5 äggen sushikatten, det var riktigt bra resultat! Skrattande Hoppas de stormtrivs över helgen!

• callimero
    Inanna Li skrev 2011-11-04 14:57:01 följande:
    Kalimero - Tröstkram till dig {#emotions_dlg.flower}! Hoppas du får möjlighet att göra IVF-försök snart!
    Tack rara du. Jag hoppas det dyker upp fler folliklar på ditt nästa VUL, det är fortfarande ganska tidigt så mycket kan hända!
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?