• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Skruttefia06

Jag är GRAVID !..Gravid
     Visste inte exakt när BIm var,men mellan tord-idag. Hade inga test hemma men då vi var iväg o handlade slank jag in o köpte...Den visade ett stark + nästan direkt....Uaahh,,,fattar det inte,,,,hur ska man inte oroa sig för att det ska börja blöda?...Kommer inte att våga berätta på länge för nån...vågar knappt ringa min klinik o berätta för är så orolig att nåt ska gå fel...
    Hur stänger man av hjärnan?,,,

• underverket 06

Skruttefia: Ett stort grattis! Så roligt! Var det naturligt eller var det FET/IVF? Kommer inte ihåg om du höll på med behandling eller ej.

En annan fråga. Någon som gör/gjort IVF i Falun? Har lite funderingar på att ringa dem o fråga de hur det ställer sig. De har ju långtidsodling, även om det mest verkar vara för under 39 kategorin, men de gör de väl på äldre om man får många befruktade ägg antar jag? De har ju stor graviditetsprocent på sin klinik o dyra är de inte heller, 21500 för ett försök. Resan är väl problemet då vi bor i Stockholm, men de får ju ordna sig isåfall. Ni som bytt klinik, vill de ha kopior på utredning eller vad kräver de? Vill ha papper från den kliniken man gått på o gjort IVF? Vår utredning är ju från 2006, så den är ju ganska gammal numera.

• Skruttefia06
    underverket 06 skrev 2010-10-23 16:12:19 följande:
    Skruttefia: Ett stort grattis! Så roligt! Var det naturligt eller var det FET/IVF? Kommer inte ihåg om du höll på med behandling eller ej.

En annan fråga. Någon som gör/gjort IVF i Falun? Har lite funderingar på att ringa dem o fråga de hur det ställer sig. De har ju långtidsodling, även om det mest verkar vara för under 39 kategorin, men de gör de väl på äldre om man får många befruktade ägg antar jag? De har ju stor graviditetsprocent på sin klinik o dyra är de inte heller, 21500 för ett försök. Resan är väl problemet då vi bor i Stockholm, men de får ju ordna sig isåfall. Ni som bytt klinik, vill de ha kopior på utredning eller vad kräver de? Vill ha papper från den kliniken man gått på o gjort IVF? Vår utredning är ju från 2006, så den är ju ganska gammal numera.
    Tack,,det var på hemmaplan..Misslyckades med FET i september,,

Vi hade oxå tänkte på Falun ev om hans arbetsgivare hade gått med på bruttolöneavdrag...så jag är oxå nyfiken på samma fråga..ifall det blir aktuellt..Har ju haft 2 missfall o veta risken ökar med åldern...
  • Inanna Li
    Skruttefia06 skrev 2010-10-23 16:02:29 följande:
    Jag är GRAVID !..Gravid
     Visste inte exakt när BIm var,men mellan tord-idag. Hade inga test hemma men då vi var iväg o handlade slank jag in o köpte...Den visade ett stark + nästan direkt....Uaahh,,,fattar det inte,,,,hur ska man inte oroa sig för att det ska börja blöda?...Kommer inte att våga berätta på länge för nån...vågar knappt ringa min klinik o berätta för är så orolig att nåt ska gå fel...
    Varmt grattis Skruttefia! Det är ju alldeles fantastiskt. Är så lycklig för din skull! Du hade inte fel i dina aningar om den där blödningen. Det var ju absolut en nidis!

Den oro du känner nu förstår jag precis. Det känns som om jag inte kan lugna mig förrän jag får komma på VUL på kliniken. Har tid för VUL på måndag 10.30. Då får jag förhoppningsvis veta om det finns ett liv därinne!
  • turlid70
    Skruttefia06 skrev 2010-10-23 16:02:29 följande:
    Jag är GRAVID !..Gravid
    Jätte grattis! Så glad för din skull. Är det hemmaverkstad? Så underbart, det ger oss andra hopp också.

Sluta oroa dig nu, du ska vara glad så att du får en lycklig unge. Du kan inget annat påverka, gå och hyr massor med komedier och se dem och skratta. Ingen annan behöver veta något än, bara du, ruva på det att du har något roligt att berätta för någon annan. Njut!
  • turlid70
    underverket 06 skrev 2010-10-23 14:36:25 följande:
    Turlid70: Jo, vi försöker själva. Det gör väl alla mellan IVF o FET försök. Någon gång borde väl ett bra ägg lossna, för jag tror det är äggen som år dåliga när man är äldre. Tack för tipsen om rosenrot o annat. Vad är apiforce? Ska köpa på mig rosenrot o grafefruit på mån. Köper du allt i hälsobutik? Ska köpa multivitaminertabletter också. Det är bara att kämpa på. Har en granne som blir 43 nästa år o som ska ha barn i feb. Det barnet bara blev. Hon har en son på 2 o honom tog det lång tid att få till, men nu vid 42 när de hade bestämt att inte ha fler barn så blev hon bara gravid sådär. Träffade en mamma på ÖF som fått tvillingar vid 43 års ålder. De hade en son som hon fått vid 37 o sedan hade de försökt tills hon var 40 men det hade inte gått, dock hade hon blivit gravid men fått missfall flera ggr. Vid 40 slutade de försöka o t.o.m började skydda sig o sedan vid 42 blev hon gravid trots skydd. Så det finns ju folk som lyckasm så varför skulle inte vi i tråden kunna lyckas? Undrar om det är psykiskt eftersom pressen verkar sluta när man bestämt sig för att sluta försöka?
    Rosenrot köper jag på ICA Kvantum, såg en gång den på ÖB, hälften så dyr, men man vet aldrig, tror dock inte att den är så mycket sämre där. Grapefruktjuice köper jag på LIDL faktiskt, hittade den inte någonannanstans i vår lilla stad. Apiforce är kapslar på honungsbas elller vax, köpte dem på naturköp. En kompis blev gravid med dem också bara efter en månad. De är rätt så dyra men det finns andra i större förpackningar, det är bara att fråga. Annars tror jag att en sked riktig honung, helst med vax i, varje dag ger samma effekt. Lycka till.
  • Skruttefia06

Turlid70 Och Inanna68...tackar för orden..Håller tummarna på måndag..

Ja-det är hemmaverkstad,,,ja,det är helt otroligt,,vågar inte tänka så mycket än,,försöker komma ihåg vad man får o inte får äta,,
    Är det i v.10 som man gör VUL? Minns inte riktigt..ivf-kliniken sa att jag var välkommen att gå där sen om man blivit gravid,,,undrar om man får göra undersökningar lite oftare med tanke på tidigare missfall,,?..
    Ja,,jag ska njuta av detta,,tror oxå att om man är lycklig så går det bättre kanske..än om man är orolig,kanske påverkar barnet,,,

• turlid70

Jag känner mig faktiskt nästan lite drogat efter örtmedel. Kokade dem enligt anvisningar och klarade av att dricka endast en dl. Vilken plåga, först lukta och sen dricka s-t-n. Dock känner mig väldig glad och grubblar inte så mycket på jobbeländet t.ex. och annat, det kan bero på att jag har druckit en öl också, men det gjorde jag igår med och var inte lika glad. Maken fixar god middag just nu, ankbröst med potatistoppar, jag fixade endast skagen på tigerräkor, slapp skala dem  hehe, till förrätt. Nu ropar han att maten är klar, han är så underbar, vill bara att han ska veta hur mycket jag älskar honom. Vi hörs goa tjaejer. Titta på Juno ikväll, mycker bra film tycker jag, går på 5an tror jag. Tusen kramar!

• suss74
    Skruttefia: stort GRATTIS från mig!! Ååååh va kul att höra lite goda nyheter!! 

Solig
  • Skruttefia

Grattis Skruttefia! Underbart att höra Gravid

Du frågade om VUL och vad jag förstått så är det lite olika exakt när klinikerna gör VUL. När jag gick på Sophiahemmet gjorde jag VUL i v7 (6+2), men det är något tidigare än vad de flesta andra gör.

Inanna  - lycka till på VUL imorgon! Håller tummarna för att du får se ett litet hjärta picka Hjärta

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?