Fahlvik skrev 2010-10-21 20:55:14 följande:
Var på ultraljud för att kolla antal ägg, gick sådär... Det fanns bara 2 ägg vilket ju är mindre än när jag kollade vid ett annat ultraljud (utan hormonpåverkan) för 1 år sedan! Hon frågade om jag vill genomföra det ändå då det är ganska liten chans att något av dem blir befruktat och dessutom fäster...
Blev ledsen förstås men ville genomföra IFV ändå vilket läkaren tyckte var bra. Alternativet hade varit att låta naturen ha sin gång men jag vet ju inte ens om mina äggledare är hela så då kulle jag aldrig veta om vi sumpat vår enda chans ( och naturen har fått sina). Får alltså se nästa vecka om det blir nå´t att sätta in ens. Tråkigt...
Så tråkigt, förstår att det måste kännas oerhört motigt! Men jag tycker du gör helt rätt som kör på ändå. 2 ägg är ändå 2 ägg - och ett (eller båda) av dem kan ju ha en stark vilja att leva vidare och då räcker det ju!
Underverket: Jag har oregelbunden ÄL, eller rättare sagt utebliven ÄL, med lite olika intervall. Åren vi testade på egen hand var det ofta svåruppmätt och varannan eller var tredje månad fick jag inget utslag alls. När vi nu gjorde FET hade jag två månader på raken när ÄL kom av sig och försöken därför fick ställas in. Jag har trots detta haft mens varje månad, däremot känns den inte alltid på samma sätt och det kan ju bero på att det inte varit någon ÄL. Så korta svaret: jo man kan ha mens, eller iallafall en blödning, trots att man inte haft ÄL.
Jag har fått pröva Pergotime som stöd vid ett FET i naturlig cykel och det fungerade bra för mig. Rimligtvis borde en gyn kunna skriva ut det till dig.
Jag visste inte att ÄL-stickorna kan ge utslag utan att det verkligen skett en ägglossning, men det förklarar ju att kliniken velat göra ett extra VUL vid några tillfällen för att kolla. Sist bedömde de det dock inte som nödvändigt.