• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • sushikatten

Skruttefia: Vad underbart och det är precis det man önskar att det kan hända! Super grattis!!!!;)))) Och självklart tycker jag att du kan göra tidigare VUL om du är orolig för missfall. Har du kollat med trombyl?

Inanna: Håller tummarna för VUL!

• Inanna Li
    Skruttefia06 skrev 2010-10-23 19:26:53 följande:
    Turlid70 Och Inanna68...tackar för orden..Håller tummarna på måndag..

Ja-det är hemmaverkstad,,,ja,det är helt otroligt,,vågar inte tänka så mycket än,,försöker komma ihåg vad man får o inte får äta,,
    Är det i v.10 som man gör VUL? Minns inte riktigt..ivf-kliniken sa att jag var välkommen att gå där sen om man blivit gravid,,,undrar om man får göra undersökningar lite oftare med tanke på tidigare missfall,,?..
    Ja,,jag ska njuta av detta,,tror oxå att om man är lycklig så går det bättre kanske..än om man är orolig,kanske påverkar barnet,,,
    I vecka 7 gör man första VUL på IVF-kliniken. Menar du att man får fortsätta gå på IVF-kliniken/Göteborgs Kvinnoklinik även när man blivit gravid? Om det stämmer vore det ju jättebra.
  • Inanna Li
    turlid70 skrev 2010-10-23 19:45:24 följande:
    Jag känner mig faktiskt nästan lite drogat efter örtmedel. Kokade dem enligt anvisningar och klarade av att dricka endast en dl. Vilken plåga, först lukta och sen dricka s-t-n. Dock känner mig väldig glad och grubblar inte så mycket på jobbeländet t.ex. och annat, det kan bero på att jag har druckit en öl också, men det gjorde jag igår med och var inte lika glad. Maken fixar god middag just nu, ankbröst med potatistoppar, jag fixade endast skagen på tigerräkor, slapp skala dem  hehe, till förrätt. Nu ropar han att maten är klar, han är så underbar, vill bara att han ska veta hur mycket jag älskar honom. Vi hörs goa tjaejer. Titta på Juno ikväll, mycker bra film tycker jag, går på 5an tror jag. Tusen kramar!
    Oj, vilken härligt smaskig myskväll med maken! Kokta örter verkar dock inte så gott men förhoppningsvis gör det nån nyttta. Juno är en fantastisk film!
  • Skruttefia06

Tack Suss74, ChippiChoppi,Sushikatten..{#emotions_dlg.flower}

Ja,jag förstod det som att man kan gå där på mödravård,,vore skönt att få göra VUL i v.7...
    Trombyl har jag kvar sen ivf:erna så det tar jag...

Man läser o hör bara om de som blir gravida på egen hand mellan ivf:erna,,tror aldrig att det ska hända en själv..men det KAN hända..tjohoo...
    *smittar er nu oxå*..

• Fylgja

Grattis Skruttefia!! Så roligt!

Angående "hemmaförsök" så får jag väl tillstå att vi inte alltid orkar hålla på med det, inte med ÄL-stickor och så iallafall, det har varit så mycket med det de senaste åren att det liksom tar död på all glädje och framförallt min man får helt enkelt inte till det på beställning längre. Det får bli som det blir helt enkelt.

• linköping68

Vad roligt Skruttefia06! Många grattis!!!!

Vi kämpar på i hemmaverkstaen och hoppas att du smittar oss  Glad

• sushikatten

Jag här en till som ska försöka på¨hemmaverkstad! Tar en liten paus och kollar med kliniken när vi ska fortsätta efter jul. Orkar inte för jag har en stor tenta innan jul och behöver koncentrera mig p¨å studierna.
    Det kan inte skita sig på två månader.

• Skruttefia06

Ja, jag struntade i äl-testerna. Men då jag var o pratade med min läkare o jag kände av äl,,så kollade hon m VUL o kunde se att det fanns ett ägg på g...Då visste jag ju åtminstone att det var riktig äl på gång,,så struntade i o kolla,,
    Vi har ju oxå känt länge att sex har varit ett tvång...blir inget förutom då kring äl...
    Vips-det lyckades...

• Fahlvik
    Skruttefia06 skrev 2010-10-23 16:02:29 följande:
    Jag är GRAVID !..Gravid
     Visste inte exakt när BIm var,men mellan tord-idag. Hade inga test hemma men då vi var iväg o handlade slank jag in o köpte...Den visade ett stark + nästan direkt....Uaahh,,,fattar det inte,,,,hur ska man inte oroa sig för att det ska börja blöda?...Kommer inte att våga berätta på länge för nån...vågar knappt ringa min klinik o berätta för är så orolig att nåt ska gå fel...
    Hur stänger man av hjärnan?,,,
    Gratulerar! Extra roligt att ni lyckades på egen hand ;o)
  • Fahlvik

Tog Pregnyssprutan igår och testade med äl-sticka idag, för skojs skull. Vilken fet markering det blev! Starkare än kontrollstrecket, ha, ha. Rejäl dos i äglossningssprutan ;o)

Ägguttag imorgon, får se om det blivit nå´t. Eftersom de var så få (bara två större) kanske man skulle föredragit två ultraljud innan uttag eller hur gör man på andra ställen? Ifall de inte skulle vara helt mogna imorgon eller för att se om fler skulle hinna mogna...

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?