-
Vi 4 skrev 2012-09-25 06:58:52 följande:Tack MsBoring för de orden jag såg precis innan jag lade mig, det gjorde natten lite lättare. För jag har grämt mig hela natten och haft hemsk ångest över att jag kanske förstört detta försök med mina egna experiment :( Blir tokig på mig själv som alltid måste göra på mitt eget sätt. Om jag iaf hade läst på bättre om det, det brukar jag ju göra annars. Jag har inte sovit alls. Men jag är lite extra känslig nu dels vet jag att jag blir uppjagad av hormonerna och så var det min sons dödsdag i går, 5år sedan nu, men är alltid en tuff period. Att det är för mycket på jobbet med gör det inte bättre heller. Nu ska jag försöka samla ihop mig, det är ju ett bra resultat med 4, om det nu blir det, och man vet ju inte vad som påverkar, som Hemulen skrev så klokt.
-
Det va ett jobbigt samtal. Men jag har, precis som du skriver, läst om ett par stycken här på FL som blivit gravida under tiden de väntar på ÄD.Tuvalina skrev 2012-09-25 19:13:22 följande:Vi blev rådda att göra ÄD nu. Varit i Falun idag på samtal. Visst är det en hel del som blivit rådda till det men som sen ändå blivit gravida med egna ägg?
Jag blev ändå förvånad att han rek det då vi ändå fått fina embryon tillbaka vid ET. Känner mig ganska förvirrad nu och sorgsen.
Vi känner ingen ung mamma heller som kan bli donator...
Först ska vi dock göra ett IVF till. Hoppas några mån ätande av inofolic och DHEA gjort susen.
Kanske borde vi prova CFC en gång med. Jag är inte riktigt där än tror jag och min man är det verkligen inte.
Tycker du ska göra som kloka Zin, be om en secont opinion!! Hör med CFC va de tycker och låt det smälta in lite.
Först ska det ju bli en ny IVF så försök att lägga positiva tankar på den medans du/ni söker mer info. Kram -
An onym skrev 2012-09-25 20:02:42 följande:Tuvalina jag valde Trianglen för att jag inte läst något negativt om dem. Jag har inboxat dig.
Har du inboxat info om Triangeln så skulle jag med va inresserad om jag fick lite input!?
Ursäkta jag tränger mig på lite -
När jag gjorde så hade min hemgyn inte kontakt med CFC utan det fixade jag. När jag va hos gyn skrev jag ned vad hon sa och sen mailade jag bara iväg det till CFC med överskrivt dagens ultraljudBengalen skrev 2012-09-25 20:31:24 följande:Tuvalina: Jag förstår precis hur tungt det är att bli rekommenderad att gå vidare med ÄD. Jag har varit i samma situation själv och trots att jag var ganska inställd på att det skulle komma blev jag jätteledsen.
Tycker i och för sig att det är lite märkligt att de föreslår ÄD för er nu när ni är på gång med att göra ett nytt IVF-försök. Snacka om att tappa hoppet helt!
Själv väntar jag nu bara på att mensen ska dra igång så att vi kan komma igång med nästa försök.
Jag har en fråga till er som går på CFC och brukar göra de första VUL:en här hemma. Jag har fått min svenska gyn att göra det första VUL:et på CD 2 och undrar om CFC brukar vilja ha något skriftligt från läkaren eller om det räcker med att man ringer dit och meddelar hur det såg ut? -
Grattis till lyckat RUL mammagås
-
Anne: jag kör ännu en pregotime kur nu, äl i dagarna och så samlar jag kraft för att maila Falun och CFC.Tuvalina skrev 2012-09-26 10:46:36 följande:MissB, var ligger du nu i processen?
Vet inte varför, men det tar emot att behöva sätta igång igen.. Men tanken är att om två lite drygt två veckor åker vi till värmen en vecka och boostar D vitamin och sen kör vi igång med sprayandet den cykeln!! Så jag antar att det blir i slutet av november som försöket blir av!
Är bara så obeslutsam om vilken klinik vi ska ta denna gång. Tror det är det som gör att jag tycker det är tungt att ta tag i!! Men det är väl bara att ta tjuren vid hornen!!
Blir ert nästa försök i Falun nästa månad? Stor kram till dig som har det jobbigt med alla tankar nu. -
Enya, vad härligt att höra om lill tjejen. Blir så glad för din/er skull!! kram
-
Vi4, när jag gjorde första IVF:en så hade jag ju gyn på hemma plan och när vi gjorde vul på fredagen så sa han: jag skickar infon till kliniken å så hör dom av sig men jag kan tro dom vill att du kommer tillbaka hit på måndag och att det blir äp framåt onsdag. Liten stund senare ringde kliniken och sa det blev äp på måndag!
Detta va dels första IVF:en och jag va inte så frågvis och så va det precis när mamma blivit sjuk så egentligen brydde jag mig inte så mycket, vill mest bara det skulle funka i planeringen med mamma.
Men det visade sig att kliniken visste vad dom gjorde, 7 av 9 ägg va mogna!
Det säger ju inget om hur din gyn pratat tilll dig coh sagt olika men jag tänker att gyn inte har lika stor koll som klinikerna och att klinikerna ändå gör utifrån det som är bäst, fast jag tror också att de ibland skruvar till det för att det ska bli så som de "vill" att det ska bli...
Återkoppla gärna va de sa om Östrogenet!! och kram till dig!!
Tyckommig, beklagar att det inte gick vägen!!
Lillan, hur mycket sämre blev resultatet, är det ok att jag frågar? -
Vi4, hoppas du mår bättre imorgon och stort lycka till på äp imorgon!!
Bengalen, här kommer en lyckospark för starten! swoopp
Susmar, din tur på onsdag, all lycka till dig med! -
Vi 4 skrev 2012-10-01 17:33:33 följande:ÄP idag, Det fanns fortfarande 4 blåsor och det blev 3 ägg ut, känner mig rätt ledsen, det var ju 8 förra gången, i 10 blåsor och blev ju ändå bara ett bra den gången. Nu var dessutom spermierna halvdana denna gång, blir ev ISCI. Mår dock väldigt bra fysiskt denna gång, funkar bra med bara lokalbedövning tycker jag. Nu är frågan om det ens blir något och den jobbiga väntan börjar. Extra jobbigt vänta på hotell,tycker jag blir så svårt att avleda sig.
Vi4, jag förstår hur du tänker, men nu fokuserar vi på att det är 3 finingar. Kan ju som Bengalen säger va av absolut bästa kvaliten på alla tre och att du mår bättre fysiskt tycker jag är toppen!!