• MissBoring

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Mamma gås skrev 2012-11-15 07:46:31 följande:
    Härligt att vara på g! Som du säger, ett pluss på stickan i julklapp e ju inga fel Solig 

Japp, sista omgången nu körde vi i Falun, de tre färsk + ett FET försöken som vi tidigare gjort, genomförde vi på CvL i Uppsala. Jag självmedicinerade med Medrol från mensstarten innan jag började med sprutorna, jag sprayade inte. Men jag fick Prednisolon utskrivet av Falun som jag tog från sprutstart. Så det är helt rätt att jag körde en kombo. Jag körde på ganska hårt med Medrolen en sväng, men jag var till min kinesiolog och testade fram dosen. (Om man nu tror på sånt) Flört Lycka till på måndag!!!

Sunseed - Lycka till idag Hjärta     
    Känns lite konstigt att jag inte fått receptet på predisolonet då för han sa jag skulle få den hjälpen jag hade önskat... får nog fråga om det isamband med att dom ringer och ger vidare instruktioner effter blodprovet!!
  • MissBoring

Hej på er, undrar om det är någon som gjort långa protokollet och fått problem med sin blödning??
    Jag fick min mens 11/11 (sön) och fram till 15/11 (torsdag) blödde jag ordentligt, kanske lite mindre på torsdagen. Där brukar också min mens va slut men sen har jag fortsatt att typ få spottings och har även idag!!??
    Det har alla spottingsdagarna varit klart och rött/oranget blod, inget direkt i trosskyddet men varje gång jag torkat mig så har det lyst som tomtens dräkt på julafton Obestämd
    Känns ju jätte tråkigt att det är så här nu när jag ska köra IVF:en, någon som varit med om samma eller har några tankar??

Tog blodprov i dag så jag får väl svar imorgon ang det...

• MissBoring

Tack för det Sillan! När du säger det så kan det nog stämma m tunna slemhinnor för det här ju varit mycket ljusare än vanligt blir ju bara nojig eftersom det inte varit så tidigare! Tack igen!

• MissBoring

Nu har jag fått samtalet. Jag ska börja spruta på lördag OM jag slutat blöda på fredag, annars ska jag ringa dom på fredag! Suck.. Trodde jag skulle börja spruta imorgon, har för mig att jag började dagen efter samtalet sist.. men jag minns tydligen dåligt för jag kommer heller inte ihåg att jag va på blodprov IGEN efter 6 sprutdagar.. och ev ännu ett efter ytterligare 4 dagar.. men det ska jag nu och sen vul! Provet va bra och jag behövde inte oroa mig, blödning va vanlig (dom har ju ändå grejat med hormonerna) men varför ska jag då ringa på fredag om allt är så bra och normalt..?? Obestämd

• MissBoring

Jeanette. Beklagar såå att det inte gick vägen. Styrkekram

Tjorven, STORT GRATTIS

vi4 jag pratade med kliniken igår och de rekommenderade inte att börja spruta idag utan istället fortsätta spraya till måndag å försöka göra ett vul då. Bra beslut men känns ju lite visset ändå... ville ju sätta igång.. men tacksam för att det ändå kollas så vi inte behöver avbryta allt!

Hur är det med dig då?

• MissBoring

Det va min gissning inte deras.. jag frågade men hon sa bara: vi har ingen aning så därför bra att du kollar med vul på måndag.

Men vad kan det annars va??

• MissBoring

Här är det en tjej som inte är så glad Rynkar på näsan
    Då jag inte slutat blöda efter mensen i nedregleringen så blev jag skickad på vul idag. Å där hittar gyn en slemhinna på 15,2 mm!!!!!!!!!!!???????????????? den ska ju typ va noll och ingenting nu innan sprutstart.
    Hem gyn skrev direkt ut Provera så jag ska få igång min blödning om 10 dagar, men det innebär ju att det inte blir nått försök förrän efter jul Gråter
    Ringde Falun. De höll med, inget försök när hinnan är sån. Först så prata vi om att avsluta hela försöket för att sen börja igen efter helgerna men sen kollade hon med Staffan och man kan tydligen ta provera och spraya samtidigt utan problem så då sa hon att om jag orkade fortsätta spraya så skulle jag kunna få äp v3 istället för v 6. Känns ju som att 3 veckor är en kort tid men samtidigt så är det ju inte det när man väntar. Dock så känns det ju ganska långt att spraya så länge... men hon sa att dom med endro ju kan spruta i ett halvår så det är inget "farligt" på så sett för mig..
    Undrar så vad det är som hänt med kroppen!!

• MissBoring

Tack alltför empati.

Callimero, det är det sommars är så konstigt. Som säger nämligennatt blodprovet va som det skulle. Hade jag inte varit så nojig så hade jag inte ringt å då hade dom låtit mig börja spruta! Men då jag ringde så funderade dom väl igen å tyckte det va bra med ett vul.. som tur va!!! TÄNK om jag börjat spruta uppe på denna hinnan...

Ska fråga igen men igår så hanhon bara att dom inte hade en aning om hur det hade kunnat bli så :-/

Jaja nu blev det ju som det blev

Stora frågan är ju om det är bäst att låta kroppen va nedreglerad nu när den ändå är det (eller iaf på god väg) tills det är dags att börja spruta om ca 4 veckor. Tänker att slipper kroppen slita upp och ner med hormonerna.

Eller om den vilar bäst genomgått jag slutar nu och den börjar spraya igen på dag 21. Någon som "tror" nått??

När jag fråga om det inte va farligt att spraya så länge så så hon näe, det finns ju dom med endro som sprayar upp till ett halv år..

• MissBoring

Första rikliga dagen har jag fått till mig att börja på och läst flera gånger om folk som frågat å alltid samma svar. Jag skulle också börjat imorgon efter din beskrivning!

Tack för input

• MissBoring

Härligt att du är igång

Kan tyvärr inte svara på frågan.

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?