Sunseed skrev 2012-11-08 16:36:20 följande:
Idag har vi varit på KUB/NUPP-ultraljud. Jag är i vecka 13 och den lille sprattlade runt som bara den och mätte 7 cm. Glädjetårarna sprutade. Det var nog första gången jag kände att jag kunde tro på att vi kanske får en liten familj till slut, och jag gissar att några års IVF:ers anspänningar släppte. Jag har känt en enorm ålderspress.
Vi träffades sent i livet, 2007, och har försökt få barn sedan 2008. När jag fyllde 39 tyckte kvinnokliniken att jag skulle få hjälp via IVF och på den vägen är det. Jag har fyllt hela 41 år nu, men känner mig inte ett dugg äldre än när jag var 30. Äggen plockades i våras, strax efter min 41-årsdag och jag fick långtidsodlade blastocyster även den gången. Med det vill jag ge hopp till de som inte heller är pur-unga. Man kan gå emot statistiken.
Glädjetårarna sprutade igen idag när vi fick reda på att sannolikheten för kromosomavvikelser låg på bästa resultatet man kan få 1:20000, trots min ålder. Vi hade visserligen beslutat oss för att behålla barnet oavsett downs syndrom, men det var ändå glädje och chock.
Nu hoppas vi på att få gå hela vägen. Än är det lång väg kvar. Men vi är otroligt tacksamma och lyckliga och jag hoppas att ni alla blir gravida snart. Jag kan inte lämna den här tråden helt eftersom jag har "lärt känna er" genom glädje och sorg och vill följa med er på resan.
Jag kommer heller inte att skriva så mycket här, förutom om jag eventuellt kan stötta någon, för jag vill inte trampa någon på tårna. Min tanke med inlägget är att försöka ge lite hopp.
Stort Grattis till att ha kommit så här långt!! Hoppas nu du/ni kan börja njuta lite mer av er härliga graviditet!!
För min del får du gärna skriva, blir alltid så glad av dina inlägg. Även om det är om nått jobbigt så har du alltid ett ljust skimmer över dina inlägg, eller vad jag ska säga.. tror det är för att du är en glad prick