• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Fjällsippan

Tack, ChippiChoppi, för svar. Fantastiskt att någon klinik ger oss "lite äldre" en chans. Väljer de den korta eller långa metoden på Dig? Vet du hur de tänker kring AMH, och vilket värde som de tycker är ok?

Igår var jag på middag hos en väninna som lyckades med IVF när hon var dryga 44. Hon hade då blivit nekad IVF i Sverige (vet inte vilka kliniker), så hon vände sig till utlandet och lyckades . Så idag spirar jag av hopp igen .  

• pp08

Lycka till med sprutandet ChippiChoppi. Hoppas du kan ansluta dig till ruvargänget snart.

• ugglis

Hej alla!

Fick ett minus imorse efter min första FET (TD13/11).

Har inte fått mens än, vet någon hur snabbt brukar de komma efter man slutat med progesteronet?

• pp08
    ugglis skrev 2010-11-13 19:46:43 följande:
    Hej alla!

Fick ett minus imorse efter min första FET (TD13/11).

Har inte fått mens än, vet någon hur snabbt brukar de komma efter man slutat med progesteronet?
    Tråkigt att det inte blir något. Oftast kommer mens inom 2 dagar. Har själv även haft att mens kom innan jag tog den sista prog.
  • underverket 06

Fjällsippan: Va underbart med din väninnna som lyckades med IVF vid 44. Hur många försök had ehon gjort? Vid 44 ska det väl vara minimal chans att lyckas med IVF för en normalfertil kvinna, men hon kanske hade tur eller hade bra äggstocksreserv?

• turlid70

Blir galen på alla mina skengraviditeter varje månad, alla symptom är som bortblåsta och jag känner mig absolut icke gravid just nu. Mensen har dock inte kommit än, men känner ingen mensvärk heller bara desperation att ännu en månad är förbi. Tröstade mig själv med en flaska Barolo från 2003 igår, supergott vin förresten.

• Fjällsippan
    underverket: väninnan är egentligen en kompis till min man, och jag och hon har aldrig pratat om detaljerna i behandlingarna (hon har sagt att hon inte gillar att prata om det). Hur som helst så har jag förstått att hennes reserv inte har varit så bra, så det verkar ha handlat om super-tur. Och envishet, som hon själv uttryckte det. Hoppas att ditt möte på torsdag blir bra och konstruktivt. Vad är det för hormonprover som du ska ta? 

ugglis: beklagar minuset ! För mig brukar det ta 3 dagar innan mensen kommer.

turlid:  visst är det tärande med skengraviditeter - håller tummarna för att mensen håller sig borta och att du kan plocka bort "sken" den här månaden. 

Nu känns det som tur i oturen att vi valde att ha lite hemmaverkstad den här månaden, nu när FET inte blev av. Så jag kommer nog också vara duktigt skengravid i 1 vecka framåt. Har ju, så klart, redan börjat inbilla mig att aktiviteten i äggstockarna känns annorlunda än "vanlig" mensvärk .

• Skruttefia
    Fjällsippan skrev 2010-11-13 16:33:42 följande:
    Tack, ChippiChoppi, för svar. Fantastiskt att någon klinik ger oss "lite äldre" en chans. Väljer de den korta eller långa metoden på Dig? Vet du hur de tänker kring AMH, och vilket värde som de tycker är ok?

Igår var jag på middag hos en väninna som lyckades med IVF när hon var dryga 44. Hon hade då blivit nekad IVF i Sverige (vet inte vilka kliniker), så hon vände sig till utlandet och lyckades . Så idag spirar jag av hopp igen .  
    Nedre gräns för AMH är 0,7 enligt S:t Göran. Nu finns det ju två olika skalor (vi har haft uppe detta i tråden tidigare) och om du letar på Inanna68:s inlägg får du säkert upp info om detta.

De tittar på AMH-värdet och gör en slutbedömning tillsammans med VUL + ev "historik" (har du barn sedan tidigare? blev du lätt gravid? har du gjort IVF tidigare, med vilket resultat?). För min del var det en kombination av OK AMH (1,1) OK VUL (6 antrala folliklar) kombinerat med att jag bevisligen svarat bra på IVF tidigare.

Jag kör långa metoden. Huvudsakligen pga att jag gjorde det med lyckat resultat för 2,5 år sedan då jag fick min dotter. De vill inte ändra på ett "bevisat lyckat koncept" med hänvisning till att jag alltid skulle undra om resultatet hade blivit bättre med långa om de nu skulle ändra till korta
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia
    pp08 skrev 2010-11-13 16:43:28 följande:
    Lycka till med sprutandet ChippiChoppi. Hoppas du kan ansluta dig till ruvargänget snart.
    Tack! Ska ta nytt blodprov imorgon för att kolla E2- nivå. Därefter får jag besked om ev dosjustering + tid för VUL. Hoppas också det går bra
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Jag har också en bekants bekant som lyckats med IVF med egna ägg vid 46 års ålder! Hon bor i Sverige men gjorde IVF i England. Har ingen aning om hormonvärden o äggstocksreserver, bara att hon inte fick göra IVF i Sverige pga ålder. Även om hon med största sannolikhet hör till det berömda undantaget som bekräftar regeln, så är det väldigt roligt att höra talas om de som faktiskt lyckas till slut - trots hög ålder!

♀ jan-06 & ♀ jun-09
Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?