• turlid70

IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?

Hej, är ni liksom jag snart 40 och ska genomgå en IVF behandling inom kort. Vad tror ni om våra chanser till en Baby?

I början av augusti börjar jag spraya, det är vår första behandling direkt bestämd med mikroinjektion på Karolinska. När börjar era behandlingar och var? Skriv gärna om era känslor innan behandlingen och så kan vi kanske följas åt till framgång och lycka!

{#emotions_dlg.flower} Varmt välkomna! {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?
  • Skruttefia

turlid - jobbigt med skengraviditet/PMS-symptom. Vet precis hur det känns

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Fjällsippan
    ChippiChoppi: tack för svar - nu blir jag väldigt nyfiken på hur de kommer att ställa sig till min historik. Har okej AMH (1,7), men det tog ju en väldigt massa försök att få sonen (sammanlagt  10 ET/FET och 17 återförda fina embryon). Så jag har jättesvårt att bli gravid, och det finns ingen förklaring (diagnos oförklarlig barnlöshet). Ska ringa till St Göran imorgon. Ser att de kostar 1 000 kr / konsultation - behövdes det flera sådana möten för att "godkänna" dig?
  • Skruttefia
    Fjällsippan skrev 2010-11-14 11:52:12 följande:
    ChippiChoppi: tack för svar - nu blir jag väldigt nyfiken på hur de kommer att ställa sig till min historik. Har okej AMH (1,7), men det tog ju en väldigt massa försök att få sonen (sammanlagt  10 ET/FET och 17 återförda fina embryon). Så jag har jättesvårt att bli gravid, och det finns ingen förklaring (diagnos oförklarlig barnlöshet). Ska ringa till St Göran imorgon. Ser att de kostar 1 000 kr / konsultation - behövdes det flera sådana möten för att "godkänna" dig?
    Nej, bara ett 1000kr-möte som inkluderade VUL:et på mig
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • Skruttefia

Fjällsippan - vilken tuff resa du gått igenom för att få sonen! Hoppas att S:t G är positiva trots allt. Vet ju bara hur de resonerade i mitt fall, Kram

♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • ugglis

Fjällsippan, pp=8: tack för era svar.
    Ska ringa kliniken imorgon, hoppas jag får göra en till  FET nästa menscykel.

• turlid70
    Fjällsippan skrev 2010-11-14 11:43:43 följande:
    turlid:  visst är det tärande med skengraviditeter - håller tummarna för att mensen håller sig borta och att du kan plocka bort "sken" den här månaden. 

Nu känns det som tur i oturen att vi valde att ha lite hemmaverkstad den här månaden, nu när FET inte blev av. Så jag kommer nog också vara duktigt skengravid i 1 vecka framåt. Har ju, så klart, redan börjat inbilla mig att aktiviteten i äggstockarna känns annorlunda än "vanlig" mensvärk .
    Håller tummarna och hoppas på tur med hemmaverkstad för er. Klokt att ni satsade på det, man vet ju aldrig, plötsligt händer det, sägs det ju. Lycka till!
  • turlid70
    ugglis skrev 2010-11-14 20:58:32 följande:
    Fjällsippan, pp=8: tack för era svar.
    Ska ringa kliniken imorgon, hoppas jag får göra en till  FET nästa menscykel.
    Beklagar ditt minus, tungt besked varje gång Rynkar på näsan

Hoppas din mens kommer snart och du får räkna ner till nästa FET. Håller tummarna. Jag väntar min mens också nu i dagarna och FET om dryggt 2 veckor. Vi kan bli ruvarkompisar du och jag, det våre kul tycker jag.

En fråga, ska man ta progresteron när man gör FET också? En annan fråga, hur många har du i frysen? Jag har tre, 2-, 5- och 6-dagars embryon i frysen.
  • turlid70
    Skruttefia skrev 2010-11-14 11:45:39 följande:
    Tack! Ska ta nytt blodprov imorgon för att kolla E2- nivå. Därefter får jag besked om ev dosjustering + tid för VUL. Hoppas också det går bra
    Hur gick det med provet Chippi? Hoppas på det bästa vännen!
  • Skruttefia
    En fråga, ska man ta progresteron när man gör FET också? En annan fråga, hur många har du i frysen? Jag har tre, 2-, 5- och 6-dagars embryon i frysen.
    Jag tog inte progesteron efter FET, men det beror säkert på metod/klinik.
    ♀ jan-06 & ♀ jun-09
  • pp08

turlid: Jag tog progesteron efter FET, men bara eftersom jag brukar ha kort lutealfas (mellan ÄL och mens) och ville inte riskera att blöda för tidigt. Mensen blev försenat, men jag blev inte gravid

Svar på tråden IVF för oss som är snart 40. Våra chanser?